Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...haa bérlő kapcsolt vállalkozás, akkor pedig a fizetendő áfa alapja a piaci ár,amennyiben a bérbeadást áfakötelesen végzik. Ha sportegyesületnek adjákingyenesen a helyiséghasználatot, akkor annak értékét támogatásként kellelszámolni. Az ingyenesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Légkondicionáló beszerelésének áfája

Kérdés: Polgármesteri hivatalunk légkondicionálót szereltetett be áprilisban a hivatalba. Azt szeretnénk tudni, hogy jól állították-e ki számunkra a számlát. A fordított adózás szabályai szerint kellett kiállítani, vagy nem?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti ingatlant kell érteni, tehát aföldterületet, a felépítményt, valamint ezek alkotórészét, vagyis az ezekkeltartósan oly módon egyesített dolgokat, hogy az elválasztással a dolog vagyelválasztott része elpusztulna, illetőleg az elválasztással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 10.

A telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalom

Kérdés: Hogyan kell a telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalmat alkalmazni? Ha az egyik vonalat teljes összegben továbbszámlázzuk, annak áfáját le lehet-e vonni, és csak a többi részre kell alkalmazni a 30 százalékos tiltást? A bejövő telefonszámláról a polgármesteri hivatal tevékenységéhez nem szükséges beszélgetések díjait – a dolgozók magánbeszélgetéseit – befizettetjük. Hogyan kell a telefonszámla áfáját kezelni? Hogyan kell feltüntetni az áfabevallásban?
Részlet a válaszából: […] ...egységekre bontva, vagyis fővonalanként vizsgálja, természetesen vállalva az ezzel járó esetleges többletadminisztrációt, amely az egyes vonalak adóbevallási időszakon belüli százalékos továbbszámlázásának egyenkénti kimunkálásával jár. A jogszabály nem zárja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 22.