Gazdasági vezető végzettsége

Kérdés: A munkaköröm további ellátásához szükséges-e az államháztartási mérlegképes végzettség megszerzése, az alábbiakra tekintettel:
- -1989-ben szereztem vállalkozói szakon mérlegképes végzettséget, és közgazdászdiplomával rendelkezem,
- -2000-től dolgozom költségvetésben, először 6 évig gazdasági vezetőként, majd ugyanannak az intézetnek az első számú vezetőjeként 6 évig, és tavalytól ismét egy másik költségvetési intézet gazdasági vezetője vagyok.
Amennyiben szükséges, milyen végső határidővel?
Részlet a válaszából: […] ...szempontjából ezzel egyenértékű szakképesítéssel, vagyb) mérlegképes könyvelői szakképesítéssel és a gazdasági vezetői, belső ellenőri, érvényesítői, pénzügyi ellenjegyzői – 2012. január 1. előtt az Áht. szerinti ellenjegyzői -, vagy az Szt. 150...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 17.

Beszámoló aláírása

Kérdés: Mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkezem vállalkozási szakon, de 2004 óta önkormányzatnak dolgozom pénzügyesként. Az lenne a kérdésem, hogy a MÁK elfogadja-e a vállalkozási szakon szerzett regisztrációs számot a beszámolókon, ha az éves kötelező mérlegképes továbbképzést államháztartási szakon teljesítem, vagy ettől függetlenül el kell végeznem az államháztartási mérlegképes könyvelői tanfolyamot is?
Részlet a válaszából: […] ...szempontjából ezzel egyenértékű szakképesítéssel, vagy mérlegképes könyvelői szakképesítéssel, és a gazdasági vezetői, belső ellenőri, érvényesítői, pénzügyi ellenjegyzői vagy az Szt. 150. §-ának (1) és (2) bekezdése szerinti feladatok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 30.

Szakfeladatrend

Kérdés: Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységek. Ezért a munkaügyi előadó éstitkárnő szakfeladatának általunk javasolt meghatározása sem kötelező érvényű. A belső ellenőr foglalkoztatása is lehet pénzügyi,igazgatási szakfeladaton, de jó megoldásnak tekinthető az a módszer is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Belső ellenőrzés

Kérdés: A belső ellenőrzési feladatok ellátására 2010. évre érvényes megállapodással rendelkezünk, amely a többcélú társulás, a két város önkormányzata és a tevékenységet megvalósító Polgármesteri Hivatal között a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92. § (3) bekezdésében előírt belső ellenőrzési feladatok ellátására szól. Tervezzük kezdeményezni a Ber. 4/A. § (2) bekezdésben foglaltakra hivatkozással a társulással kötött megállapodásban a rendelkezést a belső ellenőrzési vezetői tevékenység ellátásának módjáról, továbbá hogy a társulással kötött megállapodásban írják elő a jegyző bevonását a belső ellenőrzési stratégiát megalapozó kockázatelemzés folyamatába, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglalt, az önkormányzatok társulásaival kapcsolatos különleges szabályok teljes körű beépítését. Kérdésünk az, hogy a fenti módon történő feladatellátás esetén megvalósul-e a belső ellenőrzési feladat társulás keretében történő ellátása? A többcélú társulás és a többcélú társulás kistérségi irodája önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A belső ellenőröket a polgármesteri hivatalok foglalkoztatják, a megállapodásban foglalt feladatok ellátása munkaköri feladatuk, külön díjazásban a kistelepülések, illetve a társulás intézményeinek ellenőrzéséért nem részesülnek. A belső ellenőrök rendelkeznek az előírt szakmai képesítéssel. Kérdésünk, hogy a társulás 2010. évre jogosult-e a többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak normatívatámogatására a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. 2.8. pontja alapján?
Részlet a válaszából: […] ...önkormányzati társulásokra vonatkozó szabályok aköltségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm.rendelet (továbbiakban: Ber.) 32/B. §-ában kerültek meghatározásra.A társulások vonatkozásában elsődlegesen a társulásimegállapodás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Bölcsődében foglalkoztatott közalkalmazottak besorolása

Kérdés: Intézményünk a 257/2000. (XII. 26) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatot ellátó helyi önkormányzati szerv, egészen pontosan bölcsőde. 1. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki – klasszikus értelemben vett – szakmunkás-bizonyítványt (8 osztály + szakmunkásképző intézet) szerzett, pl. villanyszerelő, szakácsnő, asztalos, víz-, gázszerelő, géplakatos stb.? 2. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapfokú iskolai végzettséggel (8 általános) és 2 éves szakiskola elvégzésével szerzett szakmát? 3. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapfokú iskolai végzettséggel (8 általános), valamint különböző központok által szervezett OKJ-s képzés keretében szerzett szakmát? 4. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapműveltségi vizsga (9-10. osztály elvégzése) és 2-3 éves szakiskola elvégzésével szerzett szakmát? 5. Melyek azok a szempontok, melyek eldönthetik, hogy ki sorolható be a "B", illetve a "C" fizetési osztályba? 6. Az "F" és "G" fizetési osztályba sorolt gazdasági vezető, illetve belső ellenőr esetében a mérlegképes végzettség beszámítható-e további szakképesítésként, adható-e számukra 5%-os illetménynövekedés?
Részlet a válaszából: […] ...26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete tartalmazzaaz illetménynövekedésre jogosító szakképesítéseket, illetve szakmaiképesítéseket. A belső ellenőr, illetve gazdasági vezető munkaköröket külön nemnevesíti a jogszabály. A felsorolásban nem szereplő bármely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 21.

Foglalkoztatás egyidejűleg önkormányzatnál és intézményénél

Kérdés: Az idősek otthona nem intézményi formában (tehát nem költségvetési szervként), hanem szakfeladatként működik nálunk. Az ezzel kapcsolatos "vezetői" feladatokat az a személy látja el, aki január 1-jétől a nyugállományba vonult élelmezésvezető feladatait is "megkapta". Az élelmezésvezető a napközi otthonos óvoda mint részben önálló költségvetési szerv állományába tartozik, így a munkáltatói jogokat az óvodavezető gyakorolja. A vázolt esetben hogyan járhat el jogszerűen az önkormányzat? Egyáltalán ki a munkáltató: 4 órában a polgármester – ha az idősek otthonát nézzük –, 4 órában a vezető óvónő? Munkáltatói leírás? Kinevezés, áthelyezés? Élelmezésvezetői végzettség nélkül is elláthatja ezt a feladatot?
Részlet a válaszából: […] ...munkakörbe kell besorolni a közoktatási intézmény alaptevékenységéhezkapcsolódó érdemi, gazdasági, műszaki, tervezési, számviteli, belső ellenőrzésifeladatot ellátó közalkalmazottat." Az élelmezésvezető munkakört betöltőközalkalmazott a "C"-"F"...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 30.

Belső ellenőrzési tevékenységre vonatkozó követelmények

Kérdés: A helyi önkormányzat szolgáltató költségvetési intézményénél 1993-tól dolgozom belső ellenőrként. Középiskolai végzettségem mellett felsőfokú államháztartási szakképzettséggel rendelkezem. Kezdettől fogva mentesítve lettem a szakképzettség alól. Besorolásom "E" fizetési osztály. A kormányrendelet értelmében jogosult vagyok-e a magasabb fizetési osztályra?
Részlet a válaszából: […] ...belső ellenőrzési tevékenység ellátásához szakirányúfelsőfokú iskolai végzettség vagy más felsőfokú végzettség esetén aköltségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm.rendelet 11. § (1) bekezdésében felsorolt szakképesítéssel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 18.

Összeférhetetlenség

Kérdés: Egy önkormányzat könyvvizsgálója voltam, mint egyéni vállalkozó. 2005. évben lányom egy többcélú kistérségi társulás belső ellenőri pályázatát elnyerte, s mivel ez a társulás végzi feladatát annál az önkormányzatnál is, ahol én vagyok a könyvvizsgáló, ezért én 2005. évben összeférhetetlenségre hivatkozással lemondtam a könyvvizsgálatról. Az önkormányzat ezt elfogadta, és pályázatot írt ki. A pályázatot egy kft. nyerte el, s a szerződésben ki van kötve, hogy a feladat elvégzésére a kft. egy konkrétan meghatározott személyt is bevonhat, aki jelen esetben én vagyok. Ebben az esetben az összeférhetetlenség fennáll-e?
Részlet a válaszából: […] ...és ezek közeli hozzátartozója.Tekintettel arra, hogy a kérdésben felvetett esetben – arendelkezésre álló adatok szerint – a belső ellenőr nem a költségvetési szervdolgozója, így ebből a szempontból nem merül fel kizáró...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.