Érvényesítés

Kérdés: Önkormányzati intézmény házipénztárának belső ellenőrzése kapcsán az alábbi kérdésünk merült fel. Házipénztárból történő előleg kiadását kell-e érvényesíteni? (Az Áht. és Ávr. kapcsolódó rendelkezései számunkra nem adtak egyértelmű választ.)
Részlet a válaszából: […] Az Ávr. 58. §-a szerint:"(1) Kifizetések esetén a teljesítés igazolása alapján – az 57. § (3) bekezdése szerinti esetben annak hiányában is – az érvényesítőnek ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét, és azt, hogy a megelőző ügymenetben az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 28.

Költségvetési szervek belső kontrollrendszerének követelményrendszere

Kérdés: Hogyan hatnak a Bkr. 1. §-a (2) bekezdésének c) pontjában foglaltak az önkormányzatok többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokra? Kiterjeszthető-e, és ha igen, milyen módon a költségvetési szervek belső kontrollrendszerének követelményrendszere az önkormányzatok többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokra?
Részlet a válaszából: […] ...gyakorolnak.A kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezetekre a Bkr. 1-10. §-ait kell alkalmazni.Gazdasági társaságnál is működhet belső ellenőrzés saját döntésük alapján. Az ilyen belső ellenőrzés alkalmazhatja a Bkr.-ben kialakított ellenőrzési módszertant...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.

Étkeztetés

Kérdés: Intézményünkben problémát okoz az étkeztetési feladatok személyek közötti megosztása. Kérdésünk lenne, hogy melyek az élelmezéssel foglalkozó munkakörök, a feladatok hol, hogyan kerülnek megírásra, továbbá az élelmezésvezető milyen feladat- és hatáskörrel bír?
Részlet a válaszából: […] ...szükséges részletezni a HACCP-vel kapcsolatos előírásokat, meghatározni tevékenységenként a feladatokat, a felelősöket és a belső ellenőrzés területeit.Az Élelmezési szabályzatban rendelkezni szükséges az étkeztetés lebonyolításáról, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 4.

Támogatások rendszere

Kérdés: A korábbi években az Áht. 13/A §-ának (2) bekezdése előírta, hogy az államháztartás alrendszereiből támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a részükre céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról. A finanszírozó köteles ellenőrizni a felhasználást és a számadást. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetés­szerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli. 2012. évtől milyen jogszabályi előírás vonatkozik a civil szervezetek (pl. sportegyesület, egyház) részére céljelleggel biztosított támogatásokra?
Részlet a válaszából: […] ...a támogatónak a támogatási szerződésben meghatározott időpontig.A támogatás felhasználását az önkormányzat ellen­őrizheti. A belső ellenőrzés keretén belül van jogosultság a támogatások felhasználásának, nyilvántartásának, beszámolásának ellenőrzésére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 18.

Belső ellenőr vezetői pótléka

Kérdés: A 193/2003. Korm. rendelet II. fejezet 2. § n) bekezdése szerint: "Amennyiben a költségvetési szervnél egy fő látja el a belső ellenőrzést, ez a személy belső ellenőrzési vezetőnek minősül." Egy fővárosi kerület belső ellenőre vagyok, a fentiek alapján jár-e nekem vezetői pótlék?
Részlet a válaszából: […] ...pótlék a vezetői megbízással rendelkező köztisztviselőket illeti meg, ezért meg kell vizsgálni, hogy a hivatkozott Korm. rendelet által "belső ellenőrzési vezetőnek" minősített munkakör a Ktv. szerint is vezetői munkakörnek minősül-e.Azt tapasztaljuk, hogy a Ktv. két...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.