Pénzmaradvány-elszámolás évnyitás utáni tételei önkormányzatoknál és az irányításuk alá tartozó költségvetési szerveknél

Kérdés: Az alábbi példában szereplő számok alapján hogyan kell a pénzmaradványt nyilvántartásba venni a polgármesteri hivatalnál, valamint az intézményeknél? Mely tételekre kell előirányzatot képezni a polgármesteri hivatalnál és szintén az intézményeknél? Mind a polgármesteri hivatalnál, mind pedig az intézményeknél a szabad, illetve feladattal terhelt pénzmaradványt tartalékba kívánjuk helyezni, és a felhasználás után képezünk elő­irányzatot dologi vagy beruházási kiadásokra a felhasználásnak megfelelően a tartalékból.
- Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány (pénzkészlet ą aktív, passzív elszámolások – rövid lejáratú likvidhitel): hivatalnál: 5000
- Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány (pénzkészlet ą aktív, passzív elszámolások): intézményeknél: 3000
- Intézmények előző évi alulfinanszírozása: 200
- Intézményi pénzmaradvány-elvonás: 300
- Kiutalatlan költségvetési támogatás: 600
- Költségvetési befizetés többlettámogatás miatt: 100
Részlet a válaszából: […] ...ebben a sorban az irányítottköltségvetési szervekkel azonos összeget szerepeltethetnek, így az önkormányzatszintjén az összesített beszámolóban, ebben a sorban az adat értéke "0". T 4211 - K 4214 200 T 37223, 37224 - K ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.

Negatív pénzmaradvány könyvelési tételei

Kérdés: Kérem, szíveskedjenek ismertetni a negatív pénzmaradvánnyal kapcsolatos könyvelési lépéseket!
Részlet a válaszából: […] ...tételek rögzítése után a 9.számlaosztály egyenlege mutatja a felhasználható bevételt. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a költségvetési beszámolópénzforgalmi jelentésében előirányzat-teljesítésként a ténylegesen befolytbevételt, vagyis a 9. számlaosztály...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 16.

Pénzmaradvány elszámolása

Kérdés: Intézményünk tárgyévi helyesbített pénzmaradványa 400 E Ft, amelyet elvont a felettes önkormányzat. A PM jóváhagyásával egyidejűleg elvont még 1000 E Ft-ot, amely a 2003. évre meg nem illető és ezért visszafizetendő normatíva összegét takarja. Hogyan történik ezek könyvelése, az előirányzat-változás nyilvántartásba vétele? A normatíva miatti visszafizetéssel a támogatásunkat kell-e csökkenteni, vagy mint PM-elvonást könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben bemutatott adatok alapján ha az intézmény és a beszámolót átvevő önkormányzat a 2003. évi beszámolójában a normatíva miatti visszafizetés összegét megfelelően szerepelteti, akkor a módosított pénzmaradvány összege (29. Pénzmaradvány alakulása táblázat 22...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.