Kötelező biztosítás

Kérdés: Országos Nemzetiségi Önkormányzat vagyunk, a központi költségvetésből biztosított támogatásunkat "Támogatói okirat" alapján kapjuk, amiben tárgyévi teljesítésű számlákat, béreket stb. lehet kifizetni, jövő év március 31-ig, mert így kell elszámolnunk. Megkaptuk a gépkocsi kötelező biztosításáról a számviteli bizonylatot, melyet csak január elején tudunk kifizetni (évforduló december 17.), mivel csak a jövő évi támogatás terhére számolható el, mert 2020. december 20-ig szól. Iktatás szempontjából hogyan járunk el helyesen? Beiktassuk idén következő évi kötelezettségvállalásra, vagy esetleg számoljuk ki napra pontosan, és a tárgyévre iktassuk be 2019. 12. 31-ig?
Részlet a válaszából: […] ...elszámolni. A 2019. évre elszámolható költség 2019. december 17-31-ig szóló biztosítási díj rész. A már 2019. évben beérkezett bizonylat 2020-ra vonatkozó gépjármű-biztosítási díj összegét pedig arányosan el fogják határolni. Az elhatárolást az év...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 13.

Mezőgazdasági közmunka önköltsége

Kérdés: A Start közmunkaprogramban zöldséget, gyümölcsöt termelnek közmunkás dolgozóink. A megtermelt zöldséget az üzemi konyhára beszállítjuk, és közétkeztetésre használjuk fel. Milyen kötelező nyilvántartásokat kell vezetnünk, és a könyvelésben hogyan kell szerepeltetni? Milyen módon kell szabályozni az önköltségszámítást ebben az esetben, ugyanis a munkabért és a dologi kiadásokat is 100%-os mértékben megtéríti részünkre az állam.
Részlet a válaszából: […] ...felosztani.Az önköltségszámítást számos dokumentációval kell megalapozni. Többek között bértablók, munkalapok, anyagkiadási bizonylatok (ha rendelkeznek raktárral), mezei leltár, energiaköltség, üzemanyagköltségek, tárgyieszköz-kartonok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 19.

Likvid hitel

Kérdés: Önkormányzatunk 2010. évben úgy döntött, hogy a költségvetés forráshiányát folyószámlahitellel kívánja biztosítani. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni arról, hogy az alábbi példa szerint hogyan kell lekönyvelnünk a hitelfelvétel, hitel-visszafizetés előirányzatát, teljesítését! Példa: 500 E Ft folyószámlahitel-keretre van szerződésünk, 2010. év végén mínusz 300 E Ft volt a bankszámlánk egyenlege. Amennyiben likvid hitelként a 2010. évi pénzmaradványunkat csökkenti, akkor a 2011. évi költségvetésünkben meg kell-e terveznünk a likvid hitel visszafizetését? (2010. évi pénzmaradványunkat 2011. évi eredeti költségvetésben tervezzük az áthúzódó feladatokra.) Továbbá kérem válaszukat arra vonatkozóan is, hogy önkormányzati rendeletünkben hogyan, mely sorokban kell szerepeltetni!
Részlet a válaszából: […] ...való egyezőség miatt.Az önkormányzatnak likvid hitelt nyújtó pénzintézetnek aszámlakivonat megküldésén kívül nincs más bizonylatolási kötelezettsége. Ha a folyószámla-egyenleg negatív, akkor az önkormányzat abankszámlakivonat és a szerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.