Munkaköri leírások

Kérdés: Egy önkormányzati hivatal gazdasági szervezetén belül milyen konkrét feladatokat lát-(hat) el egy gazdasági (v. gazdálkodási) ügyintéző, egy pénzügyi ügyintéző, illetve egy számviteli ügyintéző? A válaszra munkaköri leírások elkészítéséhez lenne szükségünk, ezért az ellátandó feladatokról munkakörönként teljes körű, tételes listát kérnénk, amennyiben lehetséges.
Részlet a válaszából: […] ...részére az auditáláshoz szükséges táblázatok elkészítése,– követeléskezeléssel kapcsolatos feladatok,– pénzügyi ügyvitel, bizonylati rend betartatása, ellenőrzése,– költségvetési, pénzügyi tervezési feladatok,– bérszámfejtéssel történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 27.

Nemzetiségi önkormányzat működési és feladatalapú támogatása

Kérdés: Mire költhető el a nemzetiségi önkormányzat működési és feladatalapú támogatása? Van olyan jogszabály, amely ezt tételesen taglalja?
Részlet a válaszából: […] ...adott esemény megrendezésére nem használnak fel közpénzt, akkor a saját erőt jelölni kell.– A felhasználást dokumentáló számlákat, bizonylatokat, szerződéseket és egyéb okiratokat a beszámoló benyújtásra rendelkezésre álló határidőtől kezdődően nyolc évig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 24.

Közüzemi számla könyvelése

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a következő gazdasági eseményt? Közüzemi számla kiállításának kelte: 2015. 01. 05., fizetési határidő: 2015. 01. 20., teljesítési idő: 2014. 12. 31. (költségvetési számvitelben és a pénzügyi számvitelben).
Részlet a válaszából: […] ...a következő év január 5-én érkezett meg. A fizetési határidő 2015. január 20. A költség a tárgyévi költségvetést terheli, viszont bizonylat még a tárgyévben nincs, ezért kell elhatárolni a jogszabálynak megfelelően.Pénzügyi számvitel szerintIgénybe vett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 17.

Önkormányzati intézménynél végzett felújítás

Kérdés: Önállóan működő és gazdálkodó önkormányzati intézmény vagyunk, önálló adószámmal. Felügyeleti szervünk 2013-ban felújításra, képviselő-testületi döntés alapján előirányzatot adott olyan épületekben végzendő beruházásra, felújításra, amelyek az önkormányzat nyilvántartásában és tulajdonában szerepelnek. A munkákat elvégeztettük. A számlát a saját nevünkre kértük, mivel az előirányzat nálunk szerepel. Év végén pl. ablakcserét szerettem volna visszaadni az önkormányzatnak mint elvégzett felújítás, mivel a felújítást rá kell aktiválni az épületre. Ezt visszautasították azzal az indokkal, hogy ez áfaköteles ügylet. Erről szeretném kérni tájékoztatásukat. A jövőben mi ennek az elfogadható megoldása, és csakugyan áfaköteles lesz ez az ügylet? Az intézmény áfalevonási joggal rendelkezik, de az áfa nem lett visszaigényelve többféle meggondolásból adódóan.
Részlet a válaszából: […] ...felújítást az önkormányzatnak kell aktiválni a könyveiben, mivel ő a tulajdonos. Ehhez mindenképpen szükséges valamilyen számviteli bizonylat, átadás-átvételi jegyzőkönyv. Abban az esetben, ha az intézmény számlát állít ki a felújításról az önkormányzatnak,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.