Szakfeladatrend

Kérdés: Az Áhsz. 29. §-ának (1) bekezdése, illetve 46. §-ának (3)-(7) bekezdéseinek korábbi előírásainak hatályon kívül helyezése és a 68/2013. NGM rendelet 7-9. §-ának, illetve 3-4. mellékletei-nek hatályban maradása közötti ellentmondásra szeretnénk választ kapni. Az új Áhsz. 46. §-ának (3) bekezdésében lévő módosítás szerint megszűnt a 7. számlaosztályban a szakfeladatok kötelező használata, ezért a költségvetési szervünk már nem is használja erre a 7-es számlaosztályt, de ebben az esetben jól értelmezzük, hogy a szakfeladatokat COFOG "alábontás"-ként kellene alkalmazni 7-es számlaosztálytól függetlenül?
Részlet a válaszából: […] ...osztályozás.Az Áhsz. rendelkezései szerint a költségvetési számvitelben a kiadásokat és a bevételeket kormányzati funkciónkénti bontásban kell bemutatni a beszámolóban.A pénzügyi számvitelben azon szakfeladatok (tevékenységek) költségeit és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. október 17.

Költségvetési rendelet

Kérdés: A költségvetési rendelettel kapcsolatban több jogszabály is tartalmaz kötelező érvényű elő­írást. Helyesen járt-e el önkormányzatunk, ha a 2016. évi költségvetési rendeletét ezer forintban készítette el, és hagyta jóvá a képviselő-testület, ugyanakkor a KGR rendszerben az adatszolgáltatások forintban történnek? A hatályos jogszabályoknak megfelel-e, ha a rendelet módosítása során az adatokat ezer forintra kerekítve tüntetjük fel, vagy szükséges a rendelet forintra történő módosítása?
Részlet a válaszából: […] ...közgazdasági tagolásban, előirányzat-felhasználási tervét,b) a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve,c) a közvetett támogatásokat – így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket – tartalmazó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 3.

Szakfeladat

Kérdés: Hogyan történt az oktatási és nevelési intézmények működtetési kiadásainak szakfeladaton történő elszámolása 2013. december 31-ig, és hogyan történik 2014-ben?
Részlet a válaszából: […] ...évfolyamok, sajátos nevelési igényű tanulók, napközis tanulók stb. szakfeladaton kellett a kiadásokat elszámolni. A szakfeladat szétbontásának elve belső szabályozás útján történt, vagy létszám, vagy légköbméter-százalék, vagy alapterület stb....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 8.