Beruházás szállítói finanszírozása

Kérdés: Egy önkormányzat 2013-ban vissza nem térítendő támogatást kapott egy 2013-2015-ben megvalósuló projekttel kapcsolatban. A támogatás intenzitása 90%, a 10% finanszírozása saját forrásból történik. A projekthez kapcsolódóan a következők merültek fel: projekt-előkészítési költségek (pl. építési engedélyes tervdokumentáció elkészítése, földhivatali díjak), projektmenedzs­ment szolgáltatás, a projekt szakmai megvalósításának keretében bérköltség, egyéb személyi jellegű kifizetések, bérjárulékok, közbeszerzési, műszaki ellenőri szolgáltatás, tájékoztatás-nyilvánosság biztosítása, könyvvizsgálat, vagyoni értékű jogok beszerzése, ingatlanokon végzett kivitelezés (részben építésiengedély-köteles, részben engedély nélkül megvalósítható), eszközbeszerzés, egyéb anyagköltségek (pl. nyomtatványok, irodaszerek, reklámanyagok). A beruházás aktiválása 2015-ben várható.
1. A projekthez kapcsolódóan egy 2013-ban beérkezett szállítói finanszírozású, fordított áfás számla esetében – amelynek áfáját és az önrészt 2013-ban pénzügyileg rendeztük, de a szállítói finanszírozás 2014 februárjáig nem történt meg – milyen módon kell eljárni: hol kell kimutatni a pénzügyileg nem rendezett részt a 2013. évi beszámolóban, illetve annak könyvviteli elszámolása hogyan történik (a számla kézhezvételétől a pénzügyi rendezésig)?
2. A 2013-ban beérkezett, és 2013-ban pénzügyileg rendezett fenti tételek esetében mi minősül a bekerülési érték részének, mely tételeket kell a befejezetlen beruházások között kimutatni?
3. A 2013-ban beérkezett, de pénzügyileg csak 2014-ben rendezett fenti tételek esetében mi minősül a bekerülési érték részének, mely tételeket kell a befejezetlen beruházások között kimutatni?
4. A 2014-ben beérkező fenti tételek közül – különös tekintettel a 4/2013. (I. 11.) Korm. rendeletben (Áhsz.) foglaltakra, valamint az átmeneti rendelkezésekre – mi minősül a bekerülési érték részének, mely tételeket kell a befejezetlen beruházások között kimutatni, és mely tételeket kell egyéb ki­adási tételként elszámolni (pl. bérköltség, egyéb igénybe vett szolgáltatás)?
Részlet a válaszából: […] ...össze kell vezetni.Belföldi beszerzés, több éven keresztül megvalósuló szállítói finanszírozással tárgyévi és a következő évek előirányzata terhére könyvelése az Áhsz. alapján: Megjegyzés: Ha a szállítói finanszírozás fordított áfás ügylet, akkor az áfa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 2.

Negyedéves mérlegjelentés

Kérdés: Mik a negyedéves mérlegjelentés leadásának főbb időpontjai, és mi a negyedéves mérleg­jelentés oszlopainak tartalma?
Részlet a válaszából: […] ...az államháztartás önkormányzati alrendszerébe tartozó irányító szerv esetén az Igazgatóságnak.A Kincstár a központi kezelésű előirányzatokra vonatkozó időközi mérlegjelentést az első negyedévre vonatkozóan június 15-éig, a második negyedévre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 19.

Kötelezettségvállalás dokumentumai, nyilvántartása

Kérdés: 2012. évtől a kötelezettségvállalás és az utalványozás ellenjegyzése helyett a pénzügyi ellenjegyzés fogalmát nevesíti a jogszabály, a korábbi kötelezettségvállalás ellenjegyzése szerinti tartalommal, amelyet a kötelezettségvállalás dokumentumán kell elvégezni. Kell-e pénzügyi ellenjegyzést végezni abban az esetben, amikor nincs írásbeli kötelezettségvállalási dokumentum (pl. 100 ezer Ft alatti házipénztári kifizetésnél)? Ez esetben is fel kell vezetni a kifizetést a kötelezettségvállalási nyilvántartásba, ezért az alapbizonylat (számla stb.) egyben kötelezettségvállalási dokumentumnak is minősül, és ellenjegyzendő? Esetleg megfelelő a pénztárbizonylaton történő ellenjegyzés? Elképzelhető, hogy az ellenjegyzés ez esetben a jogszabály alapján nem szükséges, de belső szabályzatban előírható?
Részlet a válaszából: […] ...minősül a kiadási előirányzatok és az Európai Unió költségvetéséből közvetlenül kapott támogatás összegének a felhasználás időpontjáig idegen pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére vállalt fizetési kötelezettsége –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 18.

Kis értékű tárgyi eszközök beszerzésének könyvelése

Kérdés: Az önkormányzat kis értékű tárgyi eszköz beszerzése esetén melyik könyvelési megoldás jogszerű: T eszközbeszerzés ktg.-e – K bankszámla T befejezetlen beruh. szla – K bankszámla T tárgyi eszköz számla – K befejezetlen beruh. szla T értékcsökkenés ktg. szla – K tárgyi eszköz szla kapcsolódó tételek
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolódó könyvelésitételek:BeszerzéskorT 5472. Szakmai anyag és kis értékű tárgyi eszközök,szellemi termékek beszerzés kiadási előirányzatának teljesítése K 341. Költségvetési elszámolási számlaésT 6-7. számlaosztály megfelelő számlája K 599....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 6.

Részletfizetéssel vásárolt mobiltelefonok törlesztőrészletének és a szolgáltatási díjak elkülönítése

Kérdés: Költségvetési szerv vagyunk, mobiltelefonokat vásároltunk, melyek egyedi beszerzési értéke 50 E Ft alatti. A szerződésben foglalt megállapodás szerint részkiegyenlítéssel fizetjük ki a hátralékot. A telefondíjakat tartalmazó számlákban beépítve kell-e a hátralékot kiegyenlíteni? A hátralék összegeinek kiegyenlítését telefondíjként vagy kis értékű tárgyi eszközként kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...egymástól. A törlesztőrészleteket az 5472. Szakmai anyag és kis értékű tárgyi eszközök, szellemi termékek beszerzés kiadási előirányzatának teljesítése számlán, a szolgáltatási kiadásokat az 5512. Kommunikációs szolgáltatások kiadási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 31.

Bérelt ingatlanon végzett beruházás és felújítás elszámolása, valamint első beszerzésű készletek állományba vétele

Kérdés: 1. Költségvetési intézmény által bérelt ingatlan építési, beruházási, felújítási munkáit – amennyiben azokat a bérlő fizeti – hogyan lehet a nyilvántartásban megjelentetni, tekintettel arra, hogy az intézmény vagyonkezelőként nem jegyezhető? 2. Új hivatal létesítésekor első beruházásként beszerzett eszközt az 1-es számlacsoportban kell-e nyilvántartásba venni, ha annak az értéke 50 000 forint alatti, de a beruházásra kapott pénzügyi keret nem tartalmaz dologi előirányzatot? Hogy történik a könyvelés?
Részlet a válaszából: […] ...értékébe beszámíthatók.Hasonlóan lehet eljárni azokban az esetekben is, amikor a felügyeleti szerv a felhalmozási és működési kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítást nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 9.

Felújítás aktivált értékében szereplő berendezési tárgyak bekerülési értékének könyvviteli rendezése

Kérdés: Intézményünk konyháját 2002 nyarán felújították. A felújítás költsége 9 046 000 forint volt. A FŐBER jegyzőkönyv szerint átvette a munkát, a számlát kifizettük, a 2002. évi mérlegben a felújítást aktiváltuk a 11213. Épületek számlára. 2003 januárjában kaptunk a kivitelezőtől egy listát, amelyben a konyha berendezési eszközeit (tárgyait) (rozsdamentes mosogatók, villanytűzhely, hűtőszekrény stb.) 2 416 375 forint értékben felsorolja, mely összeg szerepel a felújítási 9 046 000 forintban. Mit kell tenni 2003-ban ezzel az összeggel (2 416 375 forinttal), melyre a 2 százalék écs-t 2002-ben elszámoltunk? Az előirányzatot felújítás címén kaptuk 2002-ben. A leltárba ezeket az eszközöket csak mennyiségben vettük fel.
Részlet a válaszából: […] Az építési felújítás költségei között elszámolt berendezési tárgyak bekerülési értékét 2003. évben – helyesbítésként – át kell vezetni a 13112. Egyéb gépek, berendezések és felszerelések állományi számlára, a 2 százalékos elszámolt értékcsökkenés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 22.

Őrzési célokra beszerzett kutyák nyilvántartása

Kérdés: Az őrzési célokra 10 000 forint értékben beszerzett kutyákat a tenyészállatok vagy a készletek között kell-e nyilvántartani?
Részlet a válaszából: […] ...Ilyenkor ezeknek az állatoknak a beszerzését az 5472. Szakmai anyag és kis értékű tárgyi eszközök, szellemi termékek beszerzés kiadási előirányzatának teljesítése főkönyvi számlán kell kiadásként elszámolni. Az őrzési célra beszerzett állatokat azonnal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 12.
1
2