Költségvetési beszámoló aláírása

Kérdés: Három település önkormányzati hivatala 2004. január 1-jével létrehozta a körjegyzőséget, amely önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. Ellátja a három önkormányzat és két önállóan működő intézmény gazdálkodási feladatait. A munkáltatóm a körjegyzőség, ahol elvégzem a könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó feladatokat, az elemi költségvetési beszámoló készítését. A gazdálkodás területén kötelezettségvállalói és ellenjegyzői feladatokat is ellátok. Gazdasági vezetői kinevezéssel nem rendelkezem. Szakirányú képesítéseim: középfokú államháztartási képesített könyvelő, és rendelkezem mérlegképes könyvelői képesítéssel vállalkozói szakon. 2012 augusztusában a jelenlegi jogszabályok alapján jogosult leszek az öregségi nyugdíjra. A községi önkormányzat irányítása alá tartozó körjegyzőségben ezzel a képesítéssel meddig láthatom el a fenti feladatokat? Érint-e az Ámr. 18. § (3) bekezdés bb) pontja?
Részlet a válaszából: […] ...által írásban kinevezett, a kötelezettséget vállaló szerv alkalmazásábanálló személy rendelkezik.Kötelezettségvállalás ellenjegyzésére az önállóan működő ésgazdálkodó költségvetési szerv esetében a gazdasági szervezet gazdaságivezetője vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Pénzügyi-gazdasági feladatokat ellátó személyek

Kérdés: Kérem szíves tájékoztatásukat arról, hogy a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 19. §-ában meghatározott képesítési követelményeknek megfelel-e a Széchenyi István Egyetem, Győr, jogi és gazdálkodási szakán szerzett, "gazdálkodási szakon közgazdász" pénzügyi szakirányú főiskolai oklevél. Amennyiben igen, hogy lehet a szükséges regisztrációs kódot igényelni?
Részlet a válaszából: […] ...hivatkozott jogszabály alapján az érvényesítésifeladatokat ellátó személynek, valamint a kötelezettségvállalás és az utalványellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számvitelivégzettséggel, vagy legalább középfokú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 31.

Pénzügyi-számviteli képesítés

Kérdés: Az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (Ámr.) 19. §-a szabályozza a pénzügyi-gazdasági feladatokat ellátó személyek képesítési követelményeit. E szerint az érvényesítési feladatokat ellátó, valamint az ellenjegyzésre feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkezni. Mi minősül felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettségnek? Van-e egységes nyilvántartás (felsorolás) a felsőoktatási intézmények és szakok vonatkozásában? Mi minősül pénzügyi-számviteli képesítésnek?
Részlet a válaszából: […] ...érvényesítési feladatokat ellátó személynek, valamint akötelezettségvállalás és az utalvány ellenjegyzésére feljogosított személynek afelsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalábbközépfokú iskolai végzettséggel, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 20.