Önkormányzat tulajdonában lévő gépjármű "tankolási" költsége

Kérdés: Önkormányzatunk a jegyző részére egy elektromos autót biztosított használatra. Az autó "tankolására" a jegyző otthonában a saját elektromos hálózatából kerül sor, ami havi 25 000 forint kiadást jelent. Ilyen esetben, amikor a járművet a munkáltató biztosítja, de az azzal kapcsolatos "tankolási" költségek a munkavállalót terhelik, jár-e a kilométerenkénti 15 forint költségtérítés?
Részlet a válaszából: […] ...intézmények.A gépjármű üzemanyagköltsége nem hivatali út vagy kiküldetés során merül fel, ezért bizonylat nélküli költségelszámolásra nincs lehetőség. Ha megtérítik a "tankolási költséget" a jegyzőnek, akkor összevont jövedelem szabályai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. május 11.

Kiküldetés vagy hivatali út

Kérdés: Egyik dolgozónk Budapesten lakik és otthon dolgozik, de a munkaszerződése szerint hetente két napot az intézmény székhelyén, Nagykanizsán kell dolgoznia. A Budapest-Nagykanizsa közötti utazást és a szállásköltségét kiküldetésként számoltuk el. Helyesen jártunk el, vagy hivatali útnak kellene tekinteni?
Részlet a válaszából: […] ...munkába járás költségtérítéseként adómentesen – tömegközlekedéssel megtett út esetén – bérlettel vagy menetjeggyel való elszámolás ellenében azok árának legalább 86%-a téríthető. Szja-adójogilag adómentes az is, ha a jegy árának teljes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. április 14.

Munkába járással és kiküldetéssel kapcsolatos költségtérítés

Kérdés: Belföldi kiküldetésként elszámolt saját gépjármű hivatali célú használata esetén a kilométerenkénti 15 Ft általános normaköltség elszámolása kötelező, vagy ennél alacsonyabb is lehet az intézmény döntése szerint?
Részlet a válaszából: […] Meg kell különböztetni egymástól a munkába járás és a kiküldetés kapcsán adott térítést. A munkába járás költségeinek megtérítésére vonatkozó kormányrendelet a munkavállalók részére a kormányrendelet szerinti munkába járás esetére a 15 Ft/km térítési összeg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 13.

Kiküldetés vagy munkába járás?

Kérdés: Egy kistérség belső ellenőre vagyok. A felvételkor a pályázati kiírás saját gépkocsi meglétét írta elő feltételként. A munkám szerint a hét 5 munkanapjából 4 munkanapot a kistérséghez tartozó önkormányzatok és intézményeik belső ellenőrzésével töltöm, péntekenként vagyok a kistérségen az irodámban, amikor is a jelentésemet írom, az adott belső ellenőrzésről. A saját gépkocsival történő munkába járás költségét, a lakóhely és az iroda közötti távolság után kilométerenként 9 Ft-ot kapok, havi elszámolással. Ezzel nincs is problémám. Amikor azonban a kistérséghez tartozó községekben dolgozom, akkor a saját gépkocsi használata szerinti elszámolást a lakásomtól számított kilométer alapján, az APEH-norma szerinti benzinárral számolom. A kérdésem, hogy amikor az adott községben dolgozom napi 8 órát, a lakóhelytől vagy az irodától kell-e számolnom a kiküldetést, költségeimet? Tehát minden esetben a kistérségi irodaház az indulóhelyem?
Részlet a válaszából: […] A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény(Szja-tv.) 3. §-a hivatali, üzleti utazásnak tekinti a magánszemélyjövedelmének megszerzése érdekében, a kifizető tevékenységével összefüggőfeladat ellátásához szükséges utazást, ideértve különösen a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 31.

Kiküldetés vagy munkába járás?

Kérdés: Többcélú kistérségi társulás munkaszervezete saját feladatként látja el a belső ellenőrzési tevékenységet saját maga és költségvetési szervei részére, valamint további 22 önkormányzatnak. Mint belső ellenőr az egyik érintett önkormányzat közigazgatási területén lakom. Mindennap autóval utazom a székhelyre, a székhelyről indítjuk a kiküldetést, azaz az ellenőrzés helyszínére utazunk. (Saját autóval járunk az ellenőrzésre, mert nincs hivatali gépjármű.) A székhely és lakóhely között 9 Ft/km költséget havonta útnyilvántartással alátámasztom (minden munkában töltött nap x oda-vissza km x 9 Ft/km). A székhelyről az önkormányzatokhoz történő utazást kiküldetésként számoljuk el. Jelenlegi kollégám a székhelyen lakik, logikus mindennap együtt a székhelyről indítani a munkát. A jövőben azonban új kollégával dolgozom, akivel egy településen élünk, s a település elhelyezkedése földrajzilag az ellátási terület középpontjában van, lényegesen több költséggel jár a székhelyről indítani a munkát, mint a lakóhelyről. Az Szja-tv. szerint a székhely és telephelyek közötti út hivatali útnak minősül, tehát kiküldetésként elszámolható. Jelenleg lakóhelyemhez 5 km távolságra lévő község eléréséhez oda-vissza 40 km munkába járást kell elszámolnom a székhelyig, majd onnan a kiküldetés céljából további 50 km oda-vissza kiküldetés címén, miközben lakóhelyemen átutazom. Logikus és lényegesen olcsóbb megoldás az lenne, ha lakóhelyem – mely egyben az egyik társult község mint telephely – és a többi település közötti utat kiküldetésként számolnám el, jelenlegi példával illusztrálva 5-5 km kiküldetés, s nem 50 km kiküldetés, plusz 40 km munkába járás. Sért valamely jogszabályt ez a megoldás? Van más lehetőség arra, hogy sem a munkahely, sem én, mint magánszemély ne járjak rosszul anyagilag?
Részlet a válaszából: […] ...székhelyéről indul a munkavállaló a székhelyenkívüli munkavégzés helyére. Esetükben tehát a drágább és a hosszabb időtartamúelszámolás a klasszikus kiküldetés.A munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésrőlszóló 39/2010. (II. 26.) Korm....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 10.

Munkába járás új szabályai

Kérdés: A 39/2010. (II. 26.) Korm. rendelet újraszabályozta a munkába járás költségtérítését. A szabályozás nem kezel a gyakorlatban tipikus helyzeteket. 1. A rendelet 4. § a)-c) pontjaiba nem tartozó esetekre van-e lehetőség helyi szabályozásra? Például mit lehet tenni akkor, ha a dolgozó nem mozgássérült, de egészségi állapotánál fogva nem bírja a tömegközlekedési eszközt igénybe venni? 2. Hogyan lehet kezelni azokat, akiknek gyakran vagy eseti jelleggel a munkavégzésükhöz saját gépkocsit kell használniuk (pl. körjegyzőséghez tartozó településeken ügyfélfogadás tartása érdekében)?
Részlet a válaszából: […] ...határozták meg. Értelmezésünk szerint ez a kiküldetési rendelvénnyel, a gépkocsi-üzemanyagár és a fenntartási költség elszámolását jelentené. Az Szja-tv. 3. § 11. pontja szerint kiküldetésnek minősül a munkaszerződésben rögzített...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 8.

Munkába járás és hivatali, üzleti utazás költségtérítése

Kérdés: Szociális intézményünk kistérségi dolgozót foglalkoztat, aki saját gépkocsival látja el munkáját. A dolgozót változó munkahelyre vettük fel. Városi lakhelye és a falvak, továbbá a falvak közötti és belüli km-futásokat kiküldetési rendelvényen számoljuk el a mindenkori APEH-üzemanyagnorma és a 9 Ft/km alapján. Helyesen járunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...eseteiről. A munkáltató köteles a munkavállalónak megtéríteni a munkábajárást szolgáló bérlettel vagy teljes árú menetjeggyel való elszámolásellenében azok díjának 86%-át, ha országos közforgalmú vasút 2. kocsiosztályon,80%-át, ha elővárosi vasúton,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 28.

Gépjármű üzemanyagköltsége

Kérdés: Köztisztviselőnk számlára, saját gépjárművébe üzemanyagot vásárolt. Milyen adófizetési kötelezettség keletkezett?
Részlet a válaszából: […] ...csak az általa vezetett útnyilvántartásszerint, hivatali célból megtett kilométerek után számolhat elüzemanyagköltséget. A költségelszámolásnál az üzemanyag áraként vagy az APEHáltal közzétett üzemanyagárat, vagy az üzemanyag-vásárlást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 24.