Támogatások rendszere

Kérdés: A korábbi években az Áht. 13/A §-ának (2) bekezdése előírta, hogy az államháztartás alrendszereiből támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a részükre céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról. A finanszírozó köteles ellenőrizni a felhasználást és a számadást. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetés­szerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli. 2012. évtől milyen jogszabályi előírás vonatkozik a civil szervezetek (pl. sportegyesület, egyház) részére céljelleggel biztosított támogatásokra?
Részlet a válaszából: […] ...kifizetés támogatásból valósult meg. A kifizetésre minden esetben csak a szakmai teljesítési igazolás megtörténte után kerülhet sor.Az elszámolás keretében csak az adott célra benyújtott, az igényelt támogatásnak megfelelő tételek fogadhatók el. Ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 18.

Belföldi kiküldetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Idén alakult költségvetési intézmény vagyunk, vállalkozási tevékenységet nem folytatunk, bevételünk kizárólag állami támogatás. A hétvégén kihelyezett munkaértekezletet tartottunk, teljes ellátással: útiköltség, szállás, étkezés. Hogyan szabályos a munkaértekezlet számviteli elszámolása, adózása, járulékfizetése?
Részlet a válaszából: […] ...belföldi kiküldetésnekminősül, az ezzel kapcsolatban felmerült költségeket az 562-es kiküldetés,reprezentáció, reklámkiadások elszámolása számlára kell könyvelni. Amunkaértekezleten történő étkezés az Szja-tv. 70. § (1) bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. január 10.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...rendjéről szóló szabályzatban többek között rendelkezni kell amenetlevél vezetésének szabályairól, a gépjárműköltségek elszámolásának,ellenőrzésének rendjéről, a gépjármű biztonságos tárolásáról, üzemeltetésénekszabályairól, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Szakfeladat

Kérdés: Önkormányzatunk csatlakozott a Bursa Hungarica ösztöndíjrendszerhez. Ennek keretében évente kétszer átutaljuk a vállalt támogatási részt az alapítványnak. Ezt a kiadást melyik szakfeladaton és milyen kiadásnemen kell elszámolnia az önkormányzatnak?
Részlet a válaszából: […] ...szerepel. Aszemélyi lejelentése a Magyar Államkincstár felé külső személyi juttatáskénttörtént, és a bérkönyvelésben is itt került...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.