Kis értékű tárgyi eszköz beszerzése

Kérdés: Költségvetési szervnél kis értékű tárgyi eszköz beszerzése történt. A kis értékű tárgyi eszköz úgy került minősítésre, hogy az tartósan, egy évet meghaladóan fogja szolgálni a költségvetési szerv tevékenységét. A beszerzést követően a rendeltetésszerű használatbavétel megtörtént. Helyesen jártunk-e el, amikor az állományba vételi bizonylaton (B.11-46/Vr.sz.) jelöltük (az üzembe helyezés dátumánál) a használatbavétel dátumát, mivel ezen eszköznél nem kellett alkalmazni üzembe helyezési eljárást, vagy az állományba vételt mint gazdasági eseményt és a használatbavételt is eltérő bizonylatokon kellene hitelt érdemlően igazolni? Kiváltható lenne-e az állományba vételi bizonylat a pénzügyi és könyvviteli nyilvántartó rendszer által generált "eszköz mennyiségi nyilvántartásba vételi dokumentummal", amelyen rögzítésre kerül az eszköz használatbavételi időpontja is?
Részlet a válaszából: […] ...hűtőszekrény). A másik csoportba azok az eszközök tartoznak, amelyek üzembe helyezési eljárás után vehetők csak használatba (műszaki engedélyezési eljárást, próbaüzemet stb. követően), vagy amelyeknek az üzembe helyezéséhez szükséges elvégezni bizonyos munkákat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 12.

Tárgyi eszközök üzembe helyezése

Kérdés: A könyvvizsgáló a beszámoló ellenőrzésekor észrevételezte, hogy a tárgyi eszközeink üzembe helyezése nem helyesen történt, mivel a tárgyi eszköz beszerzésekor a számla kifizetésének időpontjával megegyező időponttal aktiváltuk azokat. Az lenne a kérdésünk, hogy valóban helytelenül jártunk-e el, és ha igen, akkor milyen szabályok szerint kell a beszerzéseket üzembe helyeznünk?
Részlet a válaszából: […] ...szabályait a költségvetési szerv számviteli politikájában kell szabályozni. Megkülönböztetünk azonnal, mindenféle eljárás és engedélyeztetés nélkül üzembe helyezhető tárgyi eszközt, illetve olyan beruházásokat, amelyek használatbavétele előtt üzembe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 21.

Tervezési díj utólagos elszámolása

Kérdés: Költségvetési szerv vagyunk, és 2009-ben 2 épületünkkel pályáztunk EU-s komplex akadálymentesítési pályázatra. Mindkét épület esetében tervezési díjat is kifizettünk. Egyik pályázatunkat sajnos visszautasították, így a kifizetett tervezői díjat az 5-ös számlaosztályban számoltuk el. 2010-ben újra pályáztunk, és valószínű, hogy sikeresen. Nem kellett új tervet készíteni, az előző évi alapján beadhattuk pályázatunkat. Mi a teendőnk az előző évben 5-ös számlaosztályban elszámolt tervezési díjjal, mert egyébként folyamatban lévő beruházáson kellene lennie, és a használatbavételi engedély megérkezésekor aktiválandó tétel lenne. Milyen könyvelési lépéseket kell végrehajtanunk, hogy szabályosan járjunk el?
Részlet a válaszából: […] Az 5. számlaosztályban – szabályosan – a 2009. évbenkifizetett tervezési díjat már a 2010. évre visszakönyvelni nem lehet.Az új, várhatóan sikeres pályázatnál, ha nem kell új tervetkészíteni, az előző pályázathoz – 2009. évi – beadott tervek elfogadásrakerülnek,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Gépvásárlás elszámolása, bizonylata

Kérdés: Intézményünk pénzmaradványból gépvásárlást eszközölt 2004-ben. Az áfa bevallásánál az arányosításba bevonva vettük figyelembe, mivel a pénzmaradvány saját bevételi megtakarításunkból képződött. Intézményünk bevételének 70%-a saját bevétel, 30%-a önkormányzati támogatás. Helyesen állapítottuk-e meg az eszközvásárlás áfáját? Milyen bizonylatok szükségesek a tárgyi eszköz állományba vételéhez, üzembehelyezéséhez?
Részlet a válaszából: […] ...feltételeit, a feltételek teljesülésének dokumentumait, az üzembe helyezéshez szükséges egyéb dokumentumok (pl. hatósági engedélyek) meglétét, valamint az üzembe helyezésig felmerült kiadások gyűjtésének módját, az üzembe helyezési okmány tartalmát,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.