Költségvetési szerv számlái feletti rendelkezésre jogosult személyek köre

Kérdés: Költségvetési szerv számlák feletti rendelkezésre jogosultjai között szerepelhet-e olyan személy, aki nem alkalmazottja a költségvetési szervnek? Létezik erre vonatkozó jogszabály?
Részlet a válaszából: […] ...kell (kinevezési okirat, eredeti aláírási címpéldány, szervezet vezetője által kiállított meghatalmazás, helyettesítési jogosultság igazolása SZMSZ-szel).Az Áht. 49. §-a értelmében a fejezetet irányító szerv a költségvetési támogatásokkal kapcsolatos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 7.

Európai uniós támogatás

Kérdés: Az Áht. 111. §-ának (3) bekezdése július 26-tól az alábbiakra módosult: "A helyi önkormányzat, helyi nemzetiségi önkormányzat, társulás, valamint a kincstári körön kívüli számlatulajdonosnak nem minősülő, az állam – közvetlen vagy közvetett – többségi tulajdonában álló gazdasági társaság, amennyiben a részére megítélt európai uniós forrásból nyújtott támogatás összege meghaladja az ötvenmillió forintot, az európai uniós forrásból származó költségvetési támogatások kincstáron kívüli fizetési számlán kezelt, még fel nem használt összegét a kincstárnál vezetett fizetési számlájára 2018. szeptember 30-ig átutalja. Ezt követően a kedvezményezett a költségvetési támogatás célja szerinti kiadásokat kizárólag a kincstárnál vezetett fizetési számláról teljesítheti. A támogató ellenőrzi az átutalási kötelezettség teljesítését, annak felszólítás ellenére történő elmaradása esetén a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit alkalmazza. E rendelkezést a 2018. október 31. napjáig lezáruló európai uniós projektek esetében nem kell alkalmazni." Kell-e ezt a bekezdést alkalmazni a helyi önkormányzat költségvetési szervére, illetve a társulás költségvetési szervére, illetve akkor, ha pályázat fő kedvezményezettje az önkormányzat, de az uniós pályázati támogatása tartalma nem éri el az 50 millió Ft-ot, ellenben a vele konzorciumban lévő társulás által alapított költségvetési intézményé igen? Kell-e ilyen esetben az önkormányzatnak és/vagy az intézménynek kincstári alszámlát nyitnia?
Részlet a válaszából: […] ...többek között a konzorcium minden tagjától a jóváhagyott éves beszámolót, hivatalos képviselő aláírását, NAV-törzsadat-bejelentés igazolását, amelyek tekintetében a konzorciumi tagok a maguk nevében adják meg a kért adatokat, és a maguk nevében nyilatkoznak. Ezért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. október 16.

Elveszett számla pótlása

Kérdés: Egy bírósági eljárással összefüggésben merült fel a következő adózással összefüggő problémánk. Egy 2004-ben teljesített ügyletről kiállított, azonban azóta elveszett számla pótlásával fordultunk szállítónkhoz, aki annak kiadását megtagadta. Állítása szerint, azok az iratok selejtezésre kerültek már. Tudomásunk szerint a 2004-ben folytatott tevékenységet, amit 2005-ben vallottak be, 5 évig vizsgálhatják, és utána még 1 évig kell tárolni a számlákat, bizonylatokat.
Részlet a válaszából: […] ...készítette, vagy az okiratot kiállította, illetveőrzi, a felvétel vagy az okirat azonosságát szabályszerűen igazolta.Szabályszerű igazoláson a gazdálkodó szervezet bizonylatirendjében szabályozott módon történő hitelesítési, aláírási rendnek megfelelőmódon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 7.

Beszámoló aláírására jogosultság

Kérdés: Egy nagyközségi önkormányzati szerv gazdasági vezetője vagyok 1 éve. A mérlegképes regisztrációmhoz szükséges 3 év 2012 áprilisában telik le. Benyújthatom-e a regisztrációhoz való kérelmet a beszámoló aláírása előtt, és ráírhatom-e, hogy folyamatban (van-e ilyen esetben valami kedvezmény), vagy ki írhatja alá a 2011. évi beszámolót, ha az intézménynél csak nekem van mérlegképes végzettségem?
Részlet a válaszából: […] ...gyakorlattal is felvehetők voltak.2005. évet követően viszont már a szakképesítést követő legalább háromévesszakmai gyakorlat igazolása szükséges, ezért a kérdéses esetben nincs mód arra,hogy a kérelem beadására még a három évet megelőzően, azaz 2012...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 13.

Költségvetési beszámoló aláírása

Kérdés: Költségvetési szerv vagyunk, a gazdasági vezető felsőfokú pénzügyi végzettséggel rendelkezik, de mérlegképes regisztrációja nincs. Az irányítása alá tartozó ügyintézőnek megvan a mérlegképes könyvelői végzettsége, de még nem regisztrált. Ki lehet az aláíró a beszámolónál?
Részlet a válaszából: […] ...személynek kell, hogy legyen mérlegképes képesítésmellett könyvviteli szolgáltatásra jogosító regisztrációja és erről szólóigazolása. További előírás, hogy államháztartási szakon kell eleget tennie akötelező továbbképzésnek.A regisztrációról...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 19.

Elveszett számlatömb, számla

Kérdés: Önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaság (továbbiakban: gazdálkodó szervezet) bizonylatmegőrzési kötelezettségéhez kapcsolódóan két gyakorlati kérdés merült fel. A gazdálkodó szervezet részéről elveszett számlatömb esetén, valamint általa az adóalany részére kibocsátott számla elvesztése okán mi az általánosan elfogadott eljárási rend?
Részlet a válaszából: […] ...készítette, vagy az okiratotkiállította, illetve őrzi, a felvétel vagy az okirat azonosságát szabályszerűenigazolta.Szabályszerű igazoláson a gazdálkodó szervezet bizonylatirendjében szabályozott módon történő hitelesítési, aláírási rendnek megfelelőmódon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 17.