Üzemi baleset miatti fizetési meghagyás könyvelése

Kérdés: Fizetési meghagyást kaptunk a Regionális Egészségbiztosítási Pénztártól dolgozónk 2004. évben történt munkabalesetével összefüggésben a pénztárnál felmerült egészségbiztosítási ellátások megtérítése címén. A közölt összeg ellátásonkénti jogcím szerinti tartalma: járóbeteg-ellátás, gyógyszerek, pénzbeni ellátás – mint tőketartozás. A fentieken túl kiszabásra került az egészségügyi szolgáltatás finanszírozásának időpontjától a fizetési meghagyás kiadásának napjáig számított kamat. A járóbeteg-ellátás és gyógyszerek összegét könyvelhetjük-e az 531221 természetbeni egészségbiztosítási járulék kiadásainak teljesítése főkönyvre, a pénzbeli ellátást az 531222 pénzbeni egészségbiztosítási járulék kiadásainak teljesítése főkönyvre? Kérdésünk továbbá, a felszámított kamattartozás könyvelése az 56323 egyéb dologi kiadás főkönyvi számra történhet-e?
Részlet a válaszából: […] A Regionális Egészségbiztosítási Pénztártól kapott fizetésimeghagyás egyes tételeit a következők szerint kell könyvelni:– járóbeteg-ellátás és gyógyszerek költségét az 5842.Pénzbeli kártérítés, egyéb pénzbeli juttatások előirányzatának teljesítésefőkönyvi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. október 20.

Közcélú munkához folyósított rendelkezésre állási támogatás elszámolása

Kérdés: Kérem tájékoztassanak, hogy az önkormányzatnak milyen főkönyvi számon és szakfeladaton kell terveznie és elszámolnia a 2009-ben hatályos szoc. tv. alapján folyósított közcélú munka és rendelkezésre állási támogatás kiadásait, járulékait!
Részlet a válaszából: […] A Pénzügyminisztérium által, a költségvetési szervek 2009.évi részletes előirányzatainak tervezéséhez kiadott tájékoztató nem tartalmazútmutatást a közcélú munkával kapcsolatos elszámolásokra. Ezért csak javasolnitudjuk, hogy ezekkel a kiadásokkal 889965. Egyéb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Több partner által elnyert EU-s pályázat támogatásának könyvelése

Kérdés: Költségvetési szervként európai uniós pályázaton nyertünk, de van egy támogatásban részesülő partner is, aki rajtunk keresztül bonyolít mindent. Az elszámolás utófinanszírozással történik, a támogatási szerződés szerint a nettó összeg 95 százalékig a támogatott fizeti az 5 százalék önrészt, valamint a teljes áfát, mivel azt vissza kell igényelni. Hogyan kell az alábbi gazdasági eseményeket könyvelni? Elkülönített számlára (35261-K?) megérkezik a támogatás a főtámogatott és támogatásban részesülőknek. A támogatásból a felügyeleti (mint számfejtő) hely részére át kell adni a megbízási díjat és azok járulékait, hogyan kell ezt a könyvelésben kezelni? Ők egy másik költségvetési szerv, előirányzat-átadás történik? Vannak olyan kifizetések, melyek nem az elkülönített számlán bonyolódnak (elszámolható-e pl. a telefonköltség egy része a pályázattal kapcsolatos kiadásokban), utólag megérkezik a támogatás erre a költségre, milyen rendezési és könyvelési kötelezettség van? A tárgyieszköz-beszerzésnél a támogató a fentiek szerint (95 %-ot) fizet a szállítónak, nálunk a maradék jelentkezik a pénzforgalomban.
Részlet a válaszából: […] A kérdésre nem adható egyértelmű válasz, egyrészt azért,mert ez elszámoláshoz kevés az információ, másrészt azért, mert zavaros a leírtgazdasági esemény. (Például a hivatkozott 35261 főkönyvi számla nem hozhatóösszefüggésbe az EU-s támogatásokkal, a számla a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 3.

Távbeszélő szolgáltatás és adójának elszámolása

Kérdés: Költségvetési szervként adóköteles tevékenységet végzünk, de az éves árbevételünk nem éri el a 4 millió forintot, ezért alanyi adómentességet élvezünk. Több vonallal rendelkezünk, ezekből az egyik nyilvános, pénzbedobós készülék, amit havonta ürítünk, és abból fizetjük ki a számlát. A többin a magánbeszélgetéseket nem tudjuk elkülöníteni, így magáncélra 20 százalékot számolunk el, amit nem téríttetünk meg a munkavállalókkal. Pontosan hogyan, milyen számlákon kell lekönyvelni a 20 százalékot, ennek adóját, járulékait, a telefonszámlát és az áfavonzatokat?
Részlet a válaszából: […] ...könyvelése5722. Munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó,Az adóalapot terhelő 29 százalék társadalombiztosításijárulék könyvelése5312. Társadalombiztosítási járulék kiadási előirányzatánakteljesítése,Az adóalapot terhelő 3...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Munkaadókat terhelő járulékok maradványának felhasználása

Kérdés: Önállóan gazdálkodó költségvetési intézmény a járulék maradványát mire használhatja fel? Kérhet-e átcsoportosítást például a táppénz 1/3 maradványa terhére dologi kiadás növelésére?
Részlet a válaszából: […] ...adja:"A pénzmaradványból, illetve az előirányzat-maradványból aköltségvetési szervet nem illeti meg ... a munkaadókat terhelő járulékokelőirányzat-támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azonösszeg, amely nem kapcsolódik a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Pénzeszközök átadásának új szabályai

Kérdés: Az Ötv. 107. § (2) bekezdése értelmében, a törvény hatálybalépésének napján, 1990. szeptember 30-án a megyei tanács kezelésében lévő székházépület a megyei önkormányzat tulajdonába került. Az 1991. szeptember 1. napján hatályba lépett, az egyes állami tulajdonban álló vagyontárgyak önkormányzati tulajdonba adásáról szóló 1991. évi XXXIII. törvény 40. § (3) bekezdése rendelte el a következőket: "A köztársasági megbízott hivatalának használatba kell adni az (1) bekezdésben megjelölt vagyont, ha a volt tanács és szervei, illetve tisztviselői, valamint a (2) bekezdésben felsoroltak feladatait jogutódként a köztársasági megbízott látja el." Hivatalunk jogelődje, a Köztársasági Megbízott Hivatala ekkor a feladatellátás céljára egy adott számú irodára, valamint közös használatú helyiségekre (folyosó, termek stb.) nézve a megyei önkormányzattal kötött megállapodás alapján használati jogot szerzett. Az épület üzemeltetésével kapcsolatban jelentkező költségeket a házban elhelyezkedő, az 1991. évi XXXIII. törvény 40. § (2) bekezdése alapján használati jogot szerzett közhivatalok közösen viselik, az üzemeltetési feladatokat az önkormányzat gazdasági szolgáltató szervezete látja el. Bár a használati joggal rendelkező szervezeteket nem tekintjük úgy, mint önkormányzati társulások tagjait, az épület fenntartása a társulások által fenntartott közös intézményekhez hasonló módon történik. Az a kérdésünk, hogy az épület üzemeltetésével kapcsolatban jelentkező, egyébként áfatartalommal nem rendelkező közös költségek hivatalunkra eső részét (gazdasági szolgáltató szervezetben az épület üzemeltetésével kapcsolatban felmerülő bér és annak járulékai) teljesíthetjük-e átadott pénzeszközként?
Részlet a válaszából: […] 2006. év január 1-jei hatálybalépéssel változott az Áht-vhr.A rendelet 8. §-ának (3) bekezdése is módosult. Az újraszabályozáskövetkeztében az "átvett pénzeszköz" fogalom tartalma változott. Aköltségvetési szerv működésének és fejlesztésének forrása lehet–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 21.

Fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai túlszolgálati díjának elszámolása

Kérdés: Fegyveres szervek hivatásos állományába tartozók délutáni-éjszakai pótlékát és a készenléti pótlékát melyik főkönyvi számlára könyveljem? Melyiket kell az 511244. egyéb kötelező, illetve pótlékra és melyiket a 512244. készenléti, ügyeleti helyettesítés díjára könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...szervek elemiköltségvetésének összeállításáról szóló Tájékoztató alapján a 02. Személyijuttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata és teljesítése űrlap12. sorában: Készenléti, ügyeleti, helyettesítési díj, túlóra,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 13.

Kis értékű ajándék elszámolása

Kérdés: A dolgozóknak szja-mentesen adható háromszor 5000 forint ajándék értékét melyik főkönyvi számlára – személyi vagy dologi előirányzat terhére – kell könyvelnie a költségvetési szervnek?
Részlet a válaszából: […] ...kis értékű ajándékkalkapcsolatos kifizetéseket a költségvetési beszámoló 02. űrlap: Személyijuttatások és a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata és teljesítése űrlap30. sorában: Egyéb költségvetés és hozzájárulás jogcímen kell kimutatni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 5.

Üres álláshely értelmezése

Kérdés: A 217/1998. Korm. rendelet 2. § 29. pontjában definiálja a tartósan üres álláshely fogalmát. Hogyan kell ezt értelmezni: az életben vannak olyan helyzetek, mint pl. tartós betegállomány, dolgozó nő esetében a szülési szabadság, a dolgozó fizetés nélküli szabadsága. A távollévő dolgozó esetében hogyan kell vizsgálni, hogy üres és betöltetlen-e az állás? Egybefüggően kell-e nézni, eléri-e a 4 hónapot, vagy éves viszonylatban össze kell adni azokat az időszakokat, amikor betöltetlen az álláshely?
Részlet a válaszából: […] ...illeti meg az az összeg, amely a tartósan, 4 hónapot meghaladó üres álláshely személyi juttatási előirányzata és munkaadókat terhelő járuléka volt.A kérdéses 4 hónap meglétének tényét folyamatában kell vizsgálni, annak éves viszonylatban történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 1.
1
2
3