13 cikk rendezése:
11. cikk / 13 Előző évben állományba vett tárgyi eszköz ellenértékének idei kifizetése
Kérdés: Intézményünk 2005-ben tárgyi eszközöket rendelt meg és vételezett be, majd térítésmentes átadással azokat másik költségvetési szervnek átadta. A számlák pénzügyi teljesítésére azonban csak 2006-ban került sor. Mivel a tárgyi eszközök kivezetése még 2005-ben megtörtént, kérdésünk az, hogy a pénzügyi rendezés (a beruházási kiadás) könyvelése hogyan történik 2006-ban?
12. cikk / 13 Önkormányzattól térítés nélkül átvett épület nyilvántartási szabályai
Kérdés: Az önkormányzat mint tulajdonos térítés nélküli használatra átadta az épületeket intézményünk részére. Kinek kell nyilvántartania az ingatlanokat, kinek a mérlegében szerepel, és ki számol el értékcsökkenést ezen épületek után? Intézményünknek mit és hogyan kell nyilvántartania?
13. cikk / 13 Idegen tulajdonú épületen végzett beruházások és felújítások elszámolása
Kérdés: Hogyan kell az idegen tulajdonú épületen végzett beruházásokat és felújításokat a költségvetési szerveknek elszámolniuk? Hogyan kell ezeket a tételeket az épületből történő kiköltözéskor kivezetni a főkönyvi könyvelésből?