Összesítő feladások

Kérdés: Az Áhsz. 51. §-ának (3) bekezdése értelmében a részletező nyilvántartások vezetésének módját, azoknak a kapcsolódó könyvviteli és nyilvántartási számlákkal való egyeztetését, annak dokumentálását, valamint a részletező nyilvántartások és az egységes rovatrend rovataihoz kapcsolódóan vezetett nyilvántartási számlák adataiból a pénzügyi könyvvezetéshez készült összesítő bizonylatok (feladások) elkészítésének rendjét, az összesítő bizonylat tartalmi és formai követelményeit a számlarendben kell szabályozni. Az ASP-rendszer bevezetésével a követelések, kötelezettségek rögzítése számlánként történik, ezeknél tulajdonképpen nem készül összesítő feladás. Hogyan értelmezhető az összesítő feladás például a követelések, kötelezettségek, adott-kapott előlegek, előirányzatok nyilvántartása esetében? Az Önök véleménye szerint az ASP-rendszer alkalmazásával elegendő, ha az 1-es, 2-es számlaosztálynál kerül szabályozásra az összesítő feladás rendje, és a többinél nem? (Az 1-esben, amíg a KATI modull nincs összekapcsolva a KASZPER-rel, valóban készülnek negyedévente összesítő feladások.)
Részlet a válaszából: […] ...szerint egyenként, tételesen kell rögzíteni. Az összesítő feladások másodlagos bizonylatok, amelyeket a szervezet készít, ilyen pl. leltáreltérés, követelések, kötelezettségek értékvesztése, értékcsökkenési leírás, bérösszesítők.Az Áhsz. 53. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 27.

Szakleltár

Kérdés: Szakleltárak vagy szakmai leltárak készítésének kötelezettségéről, az érintettek köréről, használandó nyomtatványokról szeretnénk tájékoztatót kapni.
Részlet a válaszából: […] ...szakleltárak, szakmai leltárak szabályozottságáról,leltározásának előkészítéséről, lefolytatásáról és összesítéséről, azeltérésekről és a leltározást lefolytató személyek feladatairól az Eszközök ésforrások leltározási és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 13.

Saját előállítású jelmezek, díszletek költségeinek elszámolása

Kérdés: Költségvetési intézményünk saját termelésű készletek (díszletek, jelmezek) előállításával foglalkozik. Az elkészült díszletek, jelmezek tényleges költségeinek dokumentálására használjuk a "Saját műhelyben készült (színpadi) készletek kalkulációja" c. nyomtatványt. A színpadi ruházatot és díszleteket – értékhatárra tekintet nélkül – teljes összegben költségként számoljuk el. A továbbiakban ezekről csak mennyiségi nyilvántartást vezetünk. Kérem szíves tájékoztatásukat arra vonatkozóan, hogy ez elegendő-e, vagyis a nyilvántartásunk megfelel-e a számviteli törvény előírásainak.
Részlet a válaszából: […] ...értéken.A folyamatosan játszott darabok bemutatónként nyilvántartottkészleteit a darab játszása alatt nem szükséges leltározni, mert az előadásnálaz eszközök automatikus leltárfelvételen mennek át, a darab hiányos eszközökkel(jelmezek,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 9.