Iskolatejprogram szállítói finanszírozása

Kérdés: Önkormányzatunk 2013-ban részt vesz az iskolatejprogramban. Az általános iskola tanulóira vonatkozóan 100%-os iskolatej-támogatásban részesülünk. A szállító vállalta a támogatás előfinanszírozását, így a támogatási szerződést is a szállító kötötte az MVH-val, illetve a támogatás lehívását is a cég végzi. A támogatási időszakokhoz igazodóan az önkormányzat nevére kiállított számlát kapunk a szállítótól, amely pénzügyi teljesítést nem igényel, azonban azt le kellene könyvelni. Ebben az esetben, amikor a támogatást nem az önkormányzat kapja közvetlenül, hanem a szállító, mi alapján könyvelhető le az önkormányzatnál a számla, annak pénzügyi rendezése, mint kiadás és bevétel? Sem a 2013. évi óvoda- és iskolatejprogram szabályozásáról szóló 141/2012. (XII. 27.) VM rendelet, sem az MVH honlapján fellelhető útmutatók erről szóló szabályozást nem tartalmaznak. A szállítótól nincs információ az adott számlához kapcsolódó támogatás megérkezéséről sem. Milyen dokumentum alapján könyvelhető a számla, és milyen könyvelési tételek kapcsolódnak ehhez a gazdasági eseményhez?
Részlet a válaszából: […] ...között jön létre az iskolatej leszállítására. A szállító az iskolatejet, illetve a kiválasztott tejterméket az önkormányzat megrendelése alapján szállítja le az intézményhez, ahol a teljesítést leigazolják. A teljesítésigazolás kiállítása után a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 9.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...millió forint,b) építési beruházás esetében: 15,0 millió forint,c) építési koncesszió esetében: 100,0 millió forint,d) szolgáltatás megrendelése esetében: 8,0 millió forint,e) szolgáltatási koncesszió esetében: 25,0 millió forint.A Kbt. VII. fejezete alkalmazásában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Gazdasági szervezet, gazdasági vezető körjegyzőségnél

Kérdés: A községi önkormányzatunk egy másik községi önkormányzattal körjegyzőséget alapított. A gesztor (irányító szerv) a mi önkormányzatunk. A körjegyzőség – a leendő változásokat tekintve (2008. évi CV. tv.) – önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A szerv vezetője a körjegyző. Gazdasági vezetője a körjegyzőségnek nincs. A költségvetést, beszámolót én készítem el. Az iskolai végzettségem Pénzügyi és Számviteli Főiskola, adótanácsadó, és közigazgatási szakvizsgát tettem le, jelenlegi besorolásom: I/16. Kérdéseim a következők: Aláírhatom-e a költségvetést és a beszámolót a gazdasági vezető megjelölésnél, vagy azt inkább hagyjuk üresen? Tekintettel a várható változásokra, kötelező lesz-e, vagy csak lehetőség gazdasági vezetőt kinevezni a körjegyzőségnél, ha igen, mikortól, mi az előírás a végzettségre, és a kinevezés kinek lesz a hatásköre, és kié lesz a munkáltatói jog? A köztisztviselői illetményben mit jelent a gazdasági vezetői kinevezés (pótlék, illetménykiegészítés stb.)?
Részlet a válaszából: […] ...történheta) az irányító szerv által szabályozott vagy engedélyezettmódon, és a felelősség átruházása nélkül szolgáltatás megrendelésével,b) jogszabály vagy az irányító szerv döntése alapján másköltségvetési szerv által.A gazdasági szervezettel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 29.

Garancia cég jogutód nélküli megszűnése esetén

Kérdés: Intézményünk vásárolt egy Pen Drive-ot, amelyre 5 év garanciát kaptunk. A cég jogutód nélkül, végrehajtás miatt megszűnt. Hogyan lehet érvényesíteni a garanciát?
Részlet a válaszából: […] ...esetén a javítási költségeket intézményük költségvetésikiadásaként tudják csak elszámolni. A kötelezettségvállalásnál és amegrendelésnél ezért javasolt a körültekintés, és több cég esetében érdemes amár jól ismert és több referenciával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 24.

Önkormányzati támogatás áfája

Kérdés: A Költségvetési Levelek 22. szám 565. kérdésére adott válaszban az áll: "önkormányzat által a kht.-nak adott támogatás nem minősül államháztartási támogatásnak,"..."E támogatást a számlálóban és a nevezőben kell szerepeltetni, amennyiben adólevonásra jogosító szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódik." Az Adókódex: Adótörvények 2004. 230. oldalán olvasható magyarázat – véleményem szerint – ennek ellentmond. Egyáltalán hol található arra egyértelmű válasz, hogy mi minősül "államháztartási támogatásnak" az Áfa-tv. 38. § végrehajtásakor a fentiek alapján? (Véleményem szerint: az önkormányzat az államháztartás egyik alrendszere, amely által nyújtott támogatás lehet államháztartási támogatás konkrét jogszabályi értelmezés nélkül.)
Részlet a válaszából: […] ...áfa nem vonható le, feltéve ha a támogatás áfaalapot nem képez (nem minősül közvetlenül árat befolyásoló támogatásnak és nem megrendelés ellenértéke). Az önkormányzati támogatás folyósítása a jelzett törvényhely szerint az abban részesülőnek 2004....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 20.

Önkormányzattól kapott devizaellátmány

Kérdés: Az önkormányzat egyik dolgozója a testvérvárosi kapcsolatok keretében néhány napos tapasztalatcserére külföldre utazik. Kérdéses számunkra, hogy az utazási és a szállásköltségek megtérítésen felül fizetett "devizaellátmánya" után 2003. évben hogyan kell adóznia.
Részlet a válaszából: […] ...előirányzatokból kiutalt, vissza nem térítendő támogatás a feladat végrehajtásához szükséges külföldi kiküldetésnek a feladatmegrendelésben, illetve a szerződésben meghatározott összege mértékéig.A törvény nem jelöli meg, hogy költségvetési forráson...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 28.
1
2