Kórházi intézmény áfaelszámolása

Kérdés: Kórház áfaelszámolásával kapcsolatban a következő kérdések megválaszolását kérjük. 1. Melyek az alanyi adómentesség szabályai? 2. Hogyan határozzuk meg a támogatásokra jutó nem levonható adót? 3. Hogyan határozzuk meg a bejövő számláknál, hogy az áfa vissza nem igényelhető vagy arányosítható? A kimenő számláknál, hogy köteles vagy mentes az áfa? 4. Zárt forgalmú patika áfája vásárlásnál, értékesítésnél milyen köteles? És hogy kell a bevallásban elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...Az Áfa-tv. szabályai szerint az adóalanyok adókötelestevékenységük tekintetében alanyi adómentességet választhatnak. Az alanyiadómentesség azt jelenti, hogy az adóalanynak adóköteles tevékenységét, néhányeset kivételével, nem terheli általános forgalmi adó, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 22.

Közösségen belüli termékértékesítés és termékbeszerzés áfája

Kérdés: Kérem útbaigazításukat a közösségi termékértékesítések, illetve termékbeszerzések áfa-kötelezettségével kapcsolatban!
Részlet a válaszából: […] ...belüli termékértékesítés- a más tagállambeli adótörvényben meghatározott egyéb feltételek fennállásaesetén – adómentes. Az adómentesség feltételei általában minden tagállambanhasonlóak: valamiféle módon igazolni kell, hogy a terméket elfuvarozták...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 11.

Fotovillamossági panelek beszerzése más tagállamból

Kérdés: Felsőoktatási intézmény vagyunk. Egyik karunk 2003-ban egy német kutatóintézettel közösen elnyert egy EU5-ös pályázatot foto-villamossági panelek vásárlására. A pályáztató feltételként szabta meg, hogy egy német cégtől ő fogja megvásárolni a paneleket. Így hozzánk pénz nem érkezett, csak egy, a nevünkre kiállított számla, 2003. 12. 27-ei teljesítési dátummal, 0% áfatartalommal. A termékek – alkatrészként – 2004. augusztus 17-én érkeztek meg Magyarországra intézményünkhöz. A pályázat további feltételként írta elő, hogy a termék használatba állítása előtt egy meghatározott svájci cég a panelek bevizsgálását végezze el. Folyó év január 14-én sajnos a külkereskedelmi tevékenységet bonyolító cég hibás eljáráskódot tüntetett fel az okmányon, és így ideiglenes kivitel helyett a terméket végleges (kóddal) jelleggel léptette ki az országból. A vámhivatali intézkedést sem mi intéztük. Mivel a német társpartner vállalta az áfa rendezését, így mi azt az áfabevallásunkban nem szerepeltettük. Az INTRASTAT jelentésünkben is ennek megfelelően jelentettük. A vámhivatalt kértük a vámáru-nyilatkozat módosítására. Helyesen jártunk-e el? Kellett volna-e ezek után áfát fizetnünk? Kellett volna-e szerepeltetnünk az áfabevallásunkban, ha igen, melyik évben és melyik hónapban?
Részlet a válaszából: […] ...jogállástválasztott adóalany, aki (amely) a terméket ezen tevékenységéhez szerezte be,vagy nem adóalany jogi személy, vagy alanyi adómentességet választott adóalany)szerzi be, és a Közösség más tagállamaiból beszerzett termékek általánosforgalmi adó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 11.

Közösségi adószám igénylése és használata

Kérdés: Költségvetési intézmény vagyunk, szükséges-e közösségi adószámot igényelnünk? Ha igen, milyen további kötelezettséggel jár? Gondolok arra, hogy az áfabevalláson kívül havi adatszolgáltatásra is kötelezettek leszünk, annak ellenére, hogy nem történik intézményünk részéről Unión belüli kereskedés?
Részlet a válaszából: […] ...minősül. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak annak a költségvetési intézménynek a Közösségen belüli termékbeszerzéseire, aki alanyi adómentességet választott, illetve kizárólag tárgyi adómentes tevékenységet folytató személyként jelentkezett be.Az Áfa-tv. 7/A....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 10.