3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Személyes adatok kezelése
Kérdés: Igazgatóságunk nagy számban rendelkezik telephelyekkel, ahol szolgálati lakások is találhatóak. A lakások közüzemi díját igazgatóságunk fizeti ki, és számlázza tovább a munkavállalók részére. A közüzemi számlák részletező mellékletein valamennyi telephely szerepel. Továbbszámlázáskor mellékelni szoktuk ezeket a részletezőket, így előfordul, hogy a munkavállalóink a számlával kapott dokumentumon látják más telephely fogyasztási adatát, illetve az adott telephely címét. Ezek az adatok a GDPR szerint bizalmas adatnak minősülnek-e? A telephely-részletezők fénymásolásakor ügyelni kell, hogy a többi szolgálati lakás címe és fogyasztása ne látszódjon?
2. cikk / 3 Internet, telefon és közüzemi díjak továbbszámlázása
Kérdés: Költségvetési szervként működő intézményben (kormánytisztviselők) flottás telefonnal rendelkeznek a kollégák, mely internetet is tartalmaz. A TK kifizeti a számlát, melyben a telefon 27%, az internet 5% áfát tartalmaz. Mi a teljes, munkavállalói részt 27%-os áfával számlázzuk tovább a dolgozónak, tehát nem bontjuk meg 27%-ra és 5%-ra. A közüzemi díjak továbbszámlázása esetén csak 27%-os áfával számlázhatunk tovább, mert azt az Áfa-tv. kimondja. Helyesen cselekszünk a telefon továbbszámlázása esetében?
3. cikk / 3 Szolgáltatás díjának kiszámlázása
Kérdés: Több képviseletünkön az ingatlan üzemeltetését gazdasági társaság végzi, így a közüzemi díjakat, illetve a közös területek bizonyos költségeit a hivatal által használt hasznos alapterület arányában számlázzák tovább hivatalunknak. A szerződésben megfogalmazott "közös tulajdonban lévő részeket érintő egyéb javítási, karbantartási, felújítási jellegű költségek"-en belül szereplő karbantartási költségek alatt a gazdasági társaság a karbantartó bérét érti. Ezért a cég kiszámlázza "karbantartási költség" címén a hivatalnak a tb-járulékkal, munkaadói járulékkal, étkezési utalvány értékével és az eho-val megnövelt bruttó bér arányos részét úgy, hogy az szerepel nettó értékként a számlán, és erre még rászámolják a 20 százalék áfát. Helyes-e, hogy a kiszámított bérköltségre áfát számítanak fel? Milyen jogszabályi alapja van a számlázásnak? Ilyen esetben mi szerepeljen számlamellékletként, lehet-e bérösszesítőt mellékelni? 1.