Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...levonásba. Az önkormányzatnak akkor kell szabályzatokkal rendelkezni,ha az önkormányzat saját nevében, saját adószáma alatt végez operatívgazdálkodási feladatokat. Ha az önkormányzat a saját nevében végez gazdaságifeladatokat, akkor saját bankszámlaszámmal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Perköltség áfarendszerbeli megítélése

Kérdés: Hogyan alakul az önkormányzatok perköltségviselésével összefüggő általánosforgalmiadó-teher és számlakibocsátási kötelezettség megítélése?
Részlet a válaszából: […] ...Pp. 75. § (1) bekezdése értelmében perköltség – atörvényben meghatározott kivételeket nem tekintve – mindaz a költség, ami afelek célszerű és jóhiszemű pervitelével kapcsolatban akár a bíróság előtt,akár a bíróságon kívül merült fel (előzetes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.

Perköltség

Kérdés: Önkormányzatunk jogerősen megnyert egy pert, így a perköltség megtérítésére a bíróság a másik felet kötelezte. A pervesztes fél számla kiállítását kérte az önkormányzattól, de mi úgy tudjuk, hogy a perköltségről számlát kiállítani nem lehet. Kérdésünk, hogy kell-e számlázni, és ha igen, akkor a számlát milyen tartalommal kell kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...perköltség jogintézményének lényege, hogy a bíróság – minta felek jogvitáját, a felek érdekében eldöntő fórum – a bizonyítási eljáráslefolytatása során meghatározott módon és eszközökkel tisztázza a tényállást, amelysorán esetlegesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 4.

Néhány fontos teendő az áfakulcscsökkenéssel kapcsolatban

Kérdés: A 25 százalékról 20 százalékra történő áfakulcsváltozással kapcsolatos teendőkről érdeklődnénk, mert van néhány áthúzódó tételünk, amit még nem számláztunk, és szeretnénk helyesen eljárni.
Részlet a válaszából: […] ...sem, illetve hogy ezendíjfizetés a tényleges bérbeadás milyen időszakára vonatkozik), ez a naphatározza meg az adó mértékét – feltéve persze, hogy az adott bérbeadás nem atárgyi adómentes körbe tartozik. Így például a 2006. évre vonatkozó bérleti díj2005...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 31.

Nyomdai tevékenység áfája

Kérdés: Önkormányzatunk újságot jelentet meg a település közérdekű információiról. Tavaly 12 százalékkal, januártól az adókulcs-emelkedés miatt 15 százalékkal számlázott nekünk a nyomda, májustól viszont már 25 százalékkal arra hivatkozással, hogy megváltozott az áfakulcs. Mi azonban nem találtunk ilyen irányú változást, a folyóirat továbbra is a kedvezményes kulcsban szerepel. Mi a helyes eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...másnak nem értékesítheti, hiszen kiadói joga nincs (szerzői jogok felett nem rendelkezik) – rendelkezik az átadandó anyag felett, feltéve persze, hogy azokat nem a megrendelő bocsátotta a rendelkezésére. (Utóbbi esetben tehát, ha az alapanyagot a megrendelő adta, akkor a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 12.