Passzív táppénz, munkanélküli- járadék figyelembevétele a besorolásnál

Kérdés: Egyik köztisztviselő dolgozónk jogviszonyai az alábbiak szerint alakultak:
- 1980. 08. 06.-2000. 04. 27. munkaviszony, ÁFÉSZ
- 2000. 04. 28.-2000. 09. 10. passzív táppénz
- 2000. 09. 11.-2000. 09. 24. munkanélküli-járadék
- 2000. 09. 25.-2008. 07. 15. munkaviszony
- 2008. 07. 16-tól jelenleg is köztisztviselő.
Kérdésünk, hogy a passzív táppénzes idő és a munkanélküli-járadék ideje figyelembe vehető-e az átsorolás időpontjának a megállapítása, illetve a jogviszony számítása során? E két esetben a dolgozó munkavégzési kötelezettséggel nem járó jogviszonyban állt, mely idő alatt biztosított volt és pénzbeli ellátásban részesült. Amennyiben az érintett a jövőben közalkalmazottként helyezkedne el, ott mely időszakokat számítanák be a besorolásánál?
Részlet a válaszából: […] ...például amely alatt keresőképtelen volt az érintett, és annak időtartama megszakítás nélkül a hat hónapot meghaladta, a hivatkozott rendelkezés kimondja, hogy ezen időtartamból hat hónapot kell beszámítani. Ez azonban nem vonatkozik a passzív táppénzre, tekintettel arra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 2.

Milyen jogviszonyt kell létesíteni a költségvetési szervek alkalmazottaival?

Kérdés: Költségvetési intézmény vagyunk. Munkaszerződés alapján foglalkoztathatunk-e munkavállalót megbízási szerződés helyett? Ez a létszám beleszámít a költségvetési engedélyezett létszámba? Kell-e felügyeleti szervi engedély?
Részlet a válaszából: […] ...(képviselő-testület hivatala) köztisztviselőinek és ügykezelőinekközszolgálati jogviszonyára terjed ki. E szerveknél tehát a törvényrendelkezései alapján köztisztviselőnek és ügykezelőnek minősülőfoglalkoztatottak jogviszonyára a Ktv., míg az 1. § (7)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 8.

Foglalkoztatás egyidejűleg önkormányzatnál és intézményénél

Kérdés: Az idősek otthona nem intézményi formában (tehát nem költségvetési szervként), hanem szakfeladatként működik nálunk. Az ezzel kapcsolatos "vezetői" feladatokat az a személy látja el, aki január 1-jétől a nyugállományba vonult élelmezésvezető feladatait is "megkapta". Az élelmezésvezető a napközi otthonos óvoda mint részben önálló költségvetési szerv állományába tartozik, így a munkáltatói jogokat az óvodavezető gyakorolja. A vázolt esetben hogyan járhat el jogszerűen az önkormányzat? Egyáltalán ki a munkáltató: 4 órában a polgármester – ha az idősek otthonát nézzük –, 4 órában a vezető óvónő? Munkáltatói leírás? Kinevezés, áthelyezés? Élelmezésvezetői végzettség nélkül is elláthatja ezt a feladatot?
Részlet a válaszából: […] ...1992. évi XXXIII. törvénynek a közoktatásiintézményekben történő végrehajtásáról szóló 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelettartalmaz rendelkezéseket. Az élelmezésvezető munkakör a közoktatásiintézményeknél az egyéb munkakörök közé, ezen belül a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 30.

Felmentési idő számítása

Kérdés: Egyik dolgozónk 1992 előtti jogviszonya átszervezés és nem áthelyezés címén szűnt meg. A felmentési idő számításakor figyelembe lehet-e venni azt a jogviszonyt?
Részlet a válaszából: […] ...és ennek következtében az ehhez kapcsolódó juttatásokis különbözőek.Először tekintsükát a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó rendelkezéseket.Közalkalmazottijogviszonyban a jogalkotó tételesen meghatározza azon foglalkoztatási formákat,melyeket a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 5.

Veszélyességi pótlék

Kérdés: Az önkormányzatnál 5 éve látom el a folyékonyhulladék-gyűjtés és -szállítás feladatait. Jár-e nekem ezért a veszélyességi pótlék?
Részlet a válaszából: […] ...vagy igazságügyi alkalmazottakfoglalkoztatása során találkozunk.Az önkormányzat saját alkalmazottai foglalkoztatása során aKtv. rendelkezéseit alkalmazza. A köztisztviselők tekintetében a Ktv. azegészségre ártalmas vagy fokozottan veszélyes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 18.

Összeférhetetlenség

Kérdés: Egy önkormányzat könyvvizsgálója voltam, mint egyéni vállalkozó. 2005. évben lányom egy többcélú kistérségi társulás belső ellenőri pályázatát elnyerte, s mivel ez a társulás végzi feladatát annál az önkormányzatnál is, ahol én vagyok a könyvvizsgáló, ezért én 2005. évben összeférhetetlenségre hivatkozással lemondtam a könyvvizsgálatról. Az önkormányzat ezt elfogadta, és pályázatot írt ki. A pályázatot egy kft. nyerte el, s a szerződésben ki van kötve, hogy a feladat elvégzésére a kft. egy konkrétan meghatározott személyt is bevonhat, aki jelen esetben én vagyok. Ebben az esetben az összeférhetetlenség fennáll-e?
Részlet a válaszából: […] ...a különbözőfoglalkoztatási jogviszonyokban.Egy adott önkormányzatnak vannak intézményei, amelyekbenfoglalkoztatottakra a Kjt. rendelkezéseit kell alkalmazni.A Kjt. 41-44. §-ai rendelkeznek arról, hogy a közalkalmazotta közalkalmazotti jogviszony mellett,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.

Jogviszony-megállapítás szabályai

Kérdés: A Ktv. és a Kjt. hatálybalépése után általános iskolában vagy polgármesteri hivatalban közalkalmazottként vagy köztisztviselőként munkaviszonyt létesítőnek be lehet-e számítani a korábbi, nem költségvetési szervnél szerzett munkaviszonyát?
Részlet a válaszából: […] ...közalkalmazotti jogviszonyában betöltendő munkaköréhez szükséges iskolai végzettséggel vagy képesítéssel rendelkezett.A Kjt. átmeneti rendelkezései között a 87. § (3) bekezdése ugyan előírta a Kjt. hatálybalépését megelőző munkaviszonyok teljes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 22.