Munkába járás új szabályai

Kérdés: A 39/2010. (II. 26.) Korm. rendelet újraszabályozta a munkába járás költségtérítését. A szabályozás nem kezel a gyakorlatban tipikus helyzeteket. 1. A rendelet 4. § a)-c) pontjaiba nem tartozó esetekre van-e lehetőség helyi szabályozásra? Például mit lehet tenni akkor, ha a dolgozó nem mozgássérült, de egészségi állapotánál fogva nem bírja a tömegközlekedési eszközt igénybe venni? 2. Hogyan lehet kezelni azokat, akiknek gyakran vagy eseti jelleggel a munkavégzésükhöz saját gépkocsit kell használniuk (pl. körjegyzőséghez tartozó településeken ügyfélfogadás tartása érdekében)?
Részlet a válaszából: […] ...a teljesített kilométer-távolság figyelembevételével azigazolás nélkül elszámolható mértékig (üzemanyagár az APEH-üzemanyagár [számlaszerinti ár] és a jogszabály szerinti fogyasztási norma alapján, valamint 9Ft/km [bizonylatokkal igazolt] fenntartási költség)....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 8.

Gépjármű üzemanyagköltsége

Kérdés: Köztisztviselőnk számlára, saját gépjárművébe üzemanyagot vásárolt. Milyen adófizetési kötelezettség keletkezett?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésből nem derül ki, hogy az üzemanyag vásárlása milyencélból történt, a számlát kinek a nevére állították ki, és az sem, hogy aszámla értékét megtérítette-e a köztisztviselőt foglalkoztató munkáltató. Aszámla megtérítése azonban vélelmezhető,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 24.

Gépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Intézményünk önálló gazdálkodási jogkörrel rendelkező önkormányzati költségvetési szerv. Gépkocsit hivatali célú használatra nemrégiben kaptunk, de a pontos elszámolásban még bizonytalanok vagyunk. Eddig jelentkező gondjaink a következők: 1. Ritkán külföldi útjaink is előfordulnak, de az ott vásárolt üzemanyagról a nálunk használatos bizonylattól eltérő dokumentumot állítanak ki. Hogyan kell forintban szabályosan elszámolni a külföldön vásárolt üzemanyagot? 2. Belföldi forgalomban üzemanyag-megtakarítás esetében milyen módon kell vagy lehet juttatásban részesíteni a gépkocsivezetőt, annak milyen szja-vonzata van, illetve üzemanyag-túllépés esetén mi a teendő? Van-e ún. túllépési határ, amitől már szankciót kell alkalmazni? Fentieken kívül esetenként rendezvényeinken külföldi állampolgárságú előadók is közreműködnek, amiért előadói díjat kapnak. Ezenfelül utazási költségtérítésben részesíthetők-e? Ha a válasz igen, akkor milyen formában? Információnk szerint az ottani szolgáltatók számlát intézményünk részére nem állítanak ki. Az előadók csak az adott országra vonatkozó jeggyel tudnának elszámolni, de azt visszautazás miatt nem is tudják leadni. A külföldi fizetőeszközben vásárolt jegyet hogyan lehet szabályszerűen forintban kifizetni?
Részlet a válaszából: […] ...üzemanyag-mennyiség és az APEH által közzétett üzemanyagárszorzataként kapott összeg több mint a munkáltató által számlák alapjánelszámolt (ténylegesen felhasznált) üzemanyag-mennyiség és az APEH általközzétett üzemanyagár...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 7.

Nem saját tulajdonú személygépkocsi hivatali célú használata utáni költségtérítés

Kérdés: Polgármesteri hivatal köztisztviselője vagyok. A használatomban lévő személygépkocsival (amelynek egyik hozzátartozóm a tulajdonosa) járok belföldi továbbképzésekre. Fizethet-e a munkáltatóm költségtérítést ezen utak után?
Részlet a válaszából: […] ...az általános szabályok szerint, az egyéb fenntartási,javítási költségeket pedig a hivatali és a magáncélú utak arányában csakszámlák, bizonylatok alapján lehet elszámolni. A nem saját tulajdonúszemélygépkocsi hivatali célú használata esetén ugyanis nem lehet a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 10.