Jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban szociális gondozói díjra vonatkozó rendelkezések alkalmazása

Kérdés: Önkormányzatunk fenntartásában lévő gondozási központ 16 településen jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szociális alapszolgáltatást biztosít. Az ellátás keretében vészhelyzet (jelzés) esetén biztosított a gondozó haladéktalan helyszínre érkezése, a vészhelyzetek elhárításához szükséges intézkedések megtétele. A szolgáltatás keretében alkalmazott gondozók jelenleg megbízási szerződéssel látják el feladatukat, szerződésükben meghatározott feladatuk jelzés esetén a gondozott ellátása, a vészhelyzet elhárítása, a tevékenység adminisztrációjának elkészítése. A dolgozók más szociális alapszolgáltatás biztosításában nem vesznek részt. Jogszerű-e, ha a szolgáltatásban alkalmazott gondozók tevékenységéért nyújtott díjazás az Szja-tv. 3. §-ának 65. pontjában meghatározott szociális gondozói díjként kerül számfejtésre?
Részlet a válaszából: […] ...Az 1993. évi III. törvény (Szoc. tv.) 56. §-ának (2) bekezdése szerint a személyes gondoskodás magában foglalja a szociális alapszolgáltatásokat és a szakosított ellátásokat. A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás az 57. § (1) bekezdése alapján a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. március 18.

Szociális gondozói díj

Kérdés: Költségvetési intézményünk szociális ellátást végző közintézmény. Az Szja-tv. 1. sz. mellékletének 1.9. pontjában szereplő szociális gondozói díjhoz kapcsolódik a kérdésünk. Adómentesen az intézmény számfejthet-e a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban az esetleges riasztójelzést fogadó (eddig megbízással fizetett, az eseti jellegre való tekintettel), valamint a családi napközijében a helyettesítést ellátó gondozónak ilyen díjat?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 1993. évi III. tv. (Szoc. tv.) 56. §-a határozzameg. E szerint a személyes gondoskodás magában foglalja a szociális alapszolgáltatásokatés a szakosított ellátásokat. A Szoc. tv. 57. §-a pedig a szociálisalapszolgáltatások között határozza meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 20.

Alpolgármester költségátalánya utáni járulékfizetési kötelezettség 8 órás főállás mellett

Kérdés: Alpolgármesterünk fix összegben megállapított havi költségtérítést kap. Milyen járulékfizetési kötelezettsége van ez után? 8 órás főállása van más munkáltatónál. Szerinte pénzbeni egészségügyi járulék nem vonható tőle, a központi számfejtési program azonban automatikusan vonja. Kérem szíves tájékoztatásukat, hogy az alpolgármesteri költségtérítés után melyik jogszabály alapján, milyen járulékot kell vonni!
Részlet a válaszából: […] ...nevére szólószámlával alátámasztott költség).A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjrajogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló törvény (Tbj-tv.)31. § (3) bekezdése úgy rendelkezik, hogy ha a biztosított legalább heti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Saját személygépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Körjegyzőségünkön a körjegyző az éves költségvetési előirányzat erejéig havonta, egyenlő mértékben fizetett költségátalányt kap személygépkocsijának hivatali célú használata után. A körjegyző saját maga vezeti a költségelszámolását (útnyilvántartás), engedéllyel rendelkező programot felhasználva. A körjegyző és az egyéb munkáltatói jogokat gyakorló polgármester évente megállapodásban rögzítik a költségátalány kifizetésének rendjét (idejét, kifizethető havi maximális mértékét, elszámolások rendjét). Köteles-e a körjegyző a költségátalány kifizetésekor bemutatni a költségelszámolását, vagy elégséges a megállapodásban foglalt nyilatkozata, hogy erről ő gondoskodik? Hivatali előfizetésben lévő rádiótelefon alkalmazott által történő értékkorlátos vagy korlátlan használatának helyi szabályozásakor mire kell ügyelni?
Részlet a válaszából: […] ...(SZJ 64.20.13), továbbá azinternetprotokollt alkalmazó beszédcélú adatátvitel (SZJ 64.20.16-ból)szolgáltatás (az előbbi szolgáltatások együtt: telefonszolgáltatás) magáncélúhasználata miatt – figyelemmel a (12) bekezdés rendelkezésére is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 20.

Háziorvos gépjárműköltségeinek elszámolása

Kérdés: Közalkalmazottként dolgozó háziorvosunk 2 községre kiterjedő körzetben látja el tevékenységét. Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 14. § (4) bekezdése alapján a szolgáltató, a háziorvosi körzet területén élő lakosság elhelyezkedésének adottságait figyelembe véve, a betegek orvos általi felkeresése költségei fedezetére területi kiegészítő díjazásra jogosult havonta. Ez a díj több településre kiterjedő körzetben 38 000 Ft. Ezt a díjat a szolgáltató, tehát az önkormányzat – a háziorvos kérésére, mivel saját autóját használja – a háziorvos béréhez adja, ami területi pótlékként jelenik meg a bérjegyzéken, és az összes bérjellegű járandóságának részét képezi. Tehát bérként "viselkedik". Kérdésem, hogy helyesen járunk-e el, vagy az önkormányzatnak meg kell-e követelnie a háziorvostól útnyilvántartás vezetését a felkeresett betegekről? Ha igen, akkor ez az útnyilvántartás a betegnapló alapján készül-e, és kiküldetésként kell elszámolni? A fenti esetben hogyan jár el jogszerűen az önkormányzat?
Részlet a válaszából: […] ...egészségügyi szolgáltatások finanszírozásánakszabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 14. § (4) bekezdésébenfoglalt rendelkezés alapján, a területi kiegészítő díjazás a betegekfelkeresésével összefüggésben felmerülő költségekre tekintettel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.