Telefonszolgáltatás továbbszámlázása

Kérdés: A telefontársaságtól kaptunk egy számlát, amelyet továbbszámlázunk, ezért az áfatartalmát levonásba helyezzük. Az a probléma a számlával, hogy a számlázott időszak 2018. 11. 01.-2018. 11. 30., a számla kelte 2018. 12. 01. Ebben az esetben szerintem a fizetési határidő lenne a teljesítési határidő, azonban a számlán a fizetési határidő: 2019. 02. 01., a teljesítés időpontja: 2019. 01. 29. A teljesítési időpont alapján a januári áfabevallás keretében kellene a továbbszámlázott rész áfáját levonásba helyezni? Vissza kell küldeni a számlát? Biztonsági okból úgy gondoljuk, hogy csak a február hónapra vonatkozó áfabevallás keretében vonnánk le a továbbszámlázott rész áfáját, amíg a számlázás helyessége meg nem oldódik. Helyesen járunk így el?
Részlet a válaszából: […] Az Áfa-tv. 58. §-a szerint ha a fizetési határidő követi az elszámolt időszakot, akkor a fizetési határidővel egyezik meg a teljesítési időpont, de van egy kiegészítő szabály is, ami szerint ha a fizetési határidő az elszámolt időszak végéhez képest több mint 60 nap,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 26.

Részleges áfalevonási tilalom alóli mentesülés telefonszolgáltatás esetén

Kérdés: Mire vonatkozik az Áfa-tv. 33. § (4) bekezdésben foglalt részleges levonási tilalom? Pontosan hogyan kell kiszámolni a 30 százalékot?
Részlet a válaszából: […] Az Áfa-tv. 33. §(4) bekezdésében szereplő levonási tilalom csak a törvényben felsoroltSZJ-számú szolgáltatásokra, a helyi és távolsági távbeszélő-szolgáltatásra (SZJ64.20.11 és 64.20.12), a mobiltelefon-szolgáltatásra (SZJ 64.20.13), az SZJ64.20.16-os...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.

A telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalom

Kérdés: Hogyan kell a telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalmat alkalmazni? Ha az egyik vonalat teljes összegben továbbszámlázzuk, annak áfáját le lehet-e vonni, és csak a többi részre kell alkalmazni a 30 százalékos tiltást? A bejövő telefonszámláról a polgármesteri hivatal tevékenységéhez nem szükséges beszélgetések díjait – a dolgozók magánbeszélgetéseit – befizettetjük. Hogyan kell a telefonszámla áfáját kezelni? Hogyan kell feltüntetni az áfabevallásban?
Részlet a válaszából: […] ...(legalább nyugtával) szükséges bizonylatolni. Az adókötelezettség és a bizonylatkiállítási kötelezettség akkor is fennáll, ha a telefonszolgáltatás továbbszámlázott ellenértéke nem éri el az igénybe vett telefonszolgáltatás ellenértékének 30 százalékát,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 22.