Tiszteletdíj előirányzatának tervezése
Kérdés
Önkormányzati képviselők részére a tiszteletdíjak – a jogszabályi előírások alapján – az alakuló ülésen, majd a mindenkori költségvetés elfogadásával megállapításra kerülnek. Hogyan járjon el az önkormányzat annak a képviselőnek az esetében, aki már a döntéshozatalkor (tiszteletdíj megállapításakor) nyilatkozik: A) Le kíván mondani tiszteletdíjáról úgy, hogy nem ajánlja fel meghatározott célra. Kérdés: Ha már tudjuk a költségvetés tervezésekor, hogy az egész évit nem kívánja felvenni, és nem ajánlja fel, meg kell tervezni a költségvetésbe? Amennyiben igen, év közben hova könyveljük a fel nem vett és fel nem ajánlott tiszteletdíjat? Amennyiben nem kell megtervezni, és év közben változtatja meg nyilatkozatát, miből biztosítjuk a fedezetét? B) Lemond a tiszteletdíjáról úgy, hogy fel kívánja ajánlani valamilyen alapítvány, önkormányzati intézmény javára. Kérdés: a) A költségvetésbe megtervezett bruttó összegű tiszteletdíj és az utána betervezett egyéb járulékok összegét kell átutalni a megjelölt alapítvány számlájára, vagy csak a számfejtett (leadózott) nettó tiszteletdíjat ajánlhatja fel és utalhatja az önkormányzat a megjelölt alapítvány számlájára? b) Könyveléstechnikailag hogyan kell eljárni az önök által helyesnek minősített esetben?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2006. december 19-én (72. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1574
[…] forgó jogcímen előirányzatot. A döntés meghozatalakor javasoljuk a következő szempontokat figyelembe venni: – ha nem terveznek tiszteletdíjat, akkor a lemondó nyilatkozatok tartalmának pontos, egyértelmű meghatározása, amelyből kitűnik, hogy a költségvetési évben, a továbbiakban nem áll fedezet rendelkezésre, – vis maior esetén (például új képviselő) a saját bevételek többlete fedezheti a pótelőirányzatot, – amennyiben tervezik a tiszteletdíjat, és nem kerül felhasználásra, akkor az Áht. és az Áht-vhr. általános rendelkezései […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*