Levelezési cím bejelentése


Társaságunk levelezési címe megváltozott. A változást a cégbíróságnak vagy az adóhatóságnak kell-e bejelenteni? Semmilyen nyomtatványon nem találtunk erre vonatkozó utalást.


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2007. július 24-én (82. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1767

[…] a szerzést követő 30 napon – belül közvetlenül vagy postai úton kell az illetékes elsőfokú állami adóhatósághoz eljuttatni. Ennek elmulasztása mulasztási bírság kiszabását vonja maga után. A levelezési cím bejelentésére az Art. nem tartalmaz rendelkezést – csupán a magánszemélyek esetében –, ezért azt a bejelentkezéskor sem kell az adóhatóságnak megtenni. Bár ennek ellenére, az adózó és az adóhatóság könnyebb kapcsolattartása érdekében a 2006-ban hatályos (06201, 06201T), illetve az azt megelőző években alkalmazott bejelentőlapok lehetőséget adtak a levelezési cím bejelentésére, 2007. január 1-jétől a bejelentő-, illetve a változásbejelentő lapról is törölték ezeket a sorokat. A változtatás az adószám-felfüggesztés intézményének bevezetésével kapott jelentőséget. Jelenleg ugyanis az adózó csak a bejelentett székhelyére kaphatja meg az adóhatóság hivatalos küldeményeit. Az Art. 24/A. §-ának (1) bekezdése az adószám […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.