Önkormányzati visszatérítendő támogatás
Kérdés
Intézményünk 2012-ben egyik KMOP-s projektünk megvalósításához 118 577 E Ft összegű, felhalmozási célú, visszafizetendő támogatást kapott a fenntartó önkormányzattól. A visszafizetésre megállapodást kötöttünk, mely szerint a törlesztést 2013-ban kezdtük oly módon, hogy tényleges pénzmozgás nem történik, hanem évente 9121 E Ft-tal kevesebb működési támogatást biztosít részünkre a fenntartó. (Ezt az összeget a költségvetés tervezésekor az önkormányzat már a keretközlőn levonja a nekünk járó éves működési támogatásból). Így 13 év alatt "fizetjük vissza" a kapott támogatást. A 2014-es számviteli változás előtt csupán állományi számlákon vezettük a csökkenést tőkeváltozással szemben, mivel tényleges pénzmozgás nem történt. Hogyan, mely számlá(ko)n szerepeltessük helyesen egyrészt a még fennálló tőketartozást, illetve az évente "fizetendő" törlesztőrészleteket könyveinkben? Illetve milyen számlákon, hogyan történjen a könyvelés?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2017. május 23-án (244. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4480
[…] feltételeit, visszafizetés tényét, módját, esetleges kamatát vagy kamatnélküliségét, továbbá hogy valóban a leírt módon történik a visszafizetés rendezése.A támogatást kötelezettségként kellett előírni egy teljes összegben a pénzforgalmi teljesítéskor, a bankszámlára utaláskor, majd az éves nyitást követően ezt a kötelezettséget az éves visszafizetett összegekkel szükséges csökkenteni. Így a 13 éves "visszafizetés" alatt a kötelezettség nullára fog kifutni. Az intézmény irányító szerve az önkormányzat, ezért az önkormányzatnak határozatban és a megállapodásban a részletes szabályozásról rendelkeznie […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*