Munkaügyi iratok tárolása


Munkaügyi iratok, dokumentumok tárolásának helyére, körülményeire milyen jogszabályok vonatkoznak? Helyesen járnánk el, ha nem páncélszekrényben, de zárható szekrényben tárolnánk a munkaügyi dokumentumokat?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2024. augusztus 6-án (359. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6359

[…] megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket köteles végrehajtani. Az Infotv. 25/A. §-a ehhez kapcsolódóan kimondja, hogy az adatkezelő az adatkezelés jogszerűségének biztosítása érdekében az adatkezelés összes körülményéhez, így különösen céljához, valamint az érintettek alapvető jogainak érvényesülését az adatkezelés által fenyegető kockázatokhoz igazodó műszaki és szervezési intézkedéseket tesz, ideértve indokolt esetben az álnevesítés alkalmazását. Ezeket az intézkedéseket az adatkezelő rendszeresen felülvizsgálja, és szükség esetén megfelelően módosítja.Ezeket az intézkedéseket úgy kell kialakítani, hogy azoka) a tudomány és technológia mindenkori állásának és az intézkedések megvalósítása költségeinek figyelembevételével észszerűen elérhető módon a személyes adatok kezelésére vonatkozó követelmények, így különösen az adatkezelés alap-elvei és az érintettek jogai hatékony érvényesülését szolgálják, valamintb) alkalmasak és megfelelőek legyenek annak biztosítására, hogy alapértelmezés szerint kizárólag olyan és annyi személyes adat kezelésére kerüljön sor, olyan mértékben és időtartamban, amely az adatkezelés célja szempontjából szükséges, […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.