Megbízási jogviszony nem ismerhető el közalkalmazotti jogviszonyban töltött időként

Kérdés: 1998-ban munkanélküli voltam, a munkaügyi központtól támogatást kaptam, mellette megbízási szerződéssel dolgoztam óvónőként. A megbízási jogviszony nem tartalmazza a napi munkaidő hosszát. Kérdésem, hogy munkaviszonynak számít-e a megbízási szerződés időtartama?
Részlet a válaszából: […]

A megbízási jogviszony nem minősül munkaviszonynak, így nem számítható be munkaviszonyként a besorolásnál a közalkalmazotti jogviszonyban töltött időbe.

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 29.
Kapcsolódó címkék:  

Start munkaprogram

Kérdés: Hogyan történik a Start munkaprogram keretében, a saját előállítású mezőgazdasági növénytermesztésnek, a megtermelt termények készletre vételének számviteli elszámolása?
Részlet a válaszából: […] ...2011. évi CXCV. törvény előírásait is, miszerint vállalkozási tevékenységhez nem használható fel államháztartási támogatás.A munkaügyi központba beadott pályázatban is elsődleges projektcélként valamilyen közfeladat ellátását kellett megjelölni, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 29.
Kapcsolódó címke:

Távolléti díj számítása és az arra vonatkozó várható módosítás

Kérdés: Segítségüket szeretném kérni távolléti díj számításával kapcsolatban. Általános, 8 órás munkarend esetén, havibér mellett lehetséges-e, hogy ha olyan hónapban megyek szabadságra, amelyben 174-nél kevesebb a ledolgozandó munkaórák száma, akkor kevesebb pénzt kapok, mintha dolgoznék, tekintettel arra, hogy az egy napra eső távolléti díj az alapbér osztva 174-gyel és szorozva 8-cal? Abban a hónapban, amikor szabadságra megyek, az alapbért és a távolléti díjat is 174-gyel való osztással állapítják meg? Így egyes hónapokban "kevésbé éri meg szabadságra menni". Ha ez jelenleg így van, várható-e jogszabály-módosítás? A havi alapbér megállapításánál is alkalmazni kell a 174 órával történő osztás szabályát?
Részlet a válaszából: […] ...kell megszorozni az ebből ténylegesen ledolgozott munkanapok számával, itt tehát nem alkalmazandó a 174 órával történő osztás, a Nemzeti Munkaügyi Hivatal módszertani segédlete alapján a havibéres munkavállalónál csak a havi alapbérből, és nem az órabérből lehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Jubileumi jutalomra jogosító idő II.

Kérdés: Hivatalunk látja el néhány hónapja egy óvoda ügyintézését, melynek 42 alkalmazottja van. Egyik dolgozónk az előző munkáltató szerint 2013. március 5-én lenne jogosult a 30 éves jubileumi jutalomra. A "Közszolgálati/közalkalmazotti jog­viszony beszámítása" nyomtatványon, melyet a jogelőd munkáltató készített, az alábbi munka­viszonyok vannak felsorolva:
1978. június 30.-1987. március 15-ig 8 év 8 hó 15 nap, ÁFÉSZ
1987. március 16.-1987. augusztus 31-ig 5 hó 15 nap, állami gazdaság
1988. január 11.-1988. október 24-ig 9 hó 13 nap, tsz
1988. október 25.-1988. október 31.,
másik tsz
1991. január 26.-1992. január 1-jéig 11 hó 25 nap, megyei munkaügyi központ
1992. január 2.­­­­­­­­-1992. július 1-jéig 9 hó, ­­­általános művelődési központ óvodája
Azóta is folyamatosan az óvodában dolgozik dajkaként. Mikor jár neki a 30 éves jubileumi jutalom? Az előző munkaviszonyok megszűnésének módját mi nem ismerjük. Nem tudjuk, hogy át­helyezések láncolata volt-e. Az 1992. július 1-je előtti munkaviszonyait a jubileumi jutalom számításánál miként kell figyelembe venni, és milyen törvényhely alapján? A közalkalmazotti törvény hatálybalépésekor már az óvodánkban dolgozott, és azóta is folyamatosan itt áll jogviszonyban.
Részlet a válaszából: […] ...nem áthelyezéssel került az érintett, így az áthelyezések szakadatlan láncolata semmiképpen sem áll fenn. Ennek megfelelően csak a megyei munkaügyi központnál és az óvodánál eltöltött idő vehető figyelembe a jubileumi jutalomra való jogosultság szempontjából....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.

Élelmezésvezető – vezetői munkakör

Kérdés: Közalkalmazottként dolgozom egy idősek otthonában élelmezésvezetőként anyagi, személyi és tárgyi felelősséggel. 2002-2007 között – ugyanitt, ebben a munkakörben – kaptam vezetői pótlékot. A jelenlegi, 2011. október 1-jén létesített, szintén élelmezésvezetői munkaviszonyomban azért nem kapok vezetői pótlékot, mert az SZMSZ-ben nincs rögzítve az élelmezésvezető pótléka. Az akkori átszervezés miatt más gazdaságvezető van, szerinte az élelmezésvezetői munkakör nem számít vezetői munkakörnek. Jár-e a fenti munkakörhöz vezetői pótlék, ha igen, visszamenőleg igényelhetem-e? Ha jár a vezetői pótlék, és munkáltatóm ismét elutasítja kérésemet, érdemes-e munkaügyi döntőbírósághoz fordulni?
Részlet a válaszából: […] A Kjt. rendelkezései szerint vezetői pótlék és minden további ezzel járó juttatás, járandóság a vezető vagy magasabb vezető megbízású közalkalmazottat illeti meg. A Kjt. alapján a munkáltató vezetője és helyettese, valamint a munkáltató működése szempontjából...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.
Kapcsolódó címkék:  

Jubileumi jutalomra való jogosultság áthelyezés esetén

Kérdés: 1977 óta folyamatosan alkalmazásban állok, az említett évben egy vállalatnál helyezkedtem el, ahol a munkaviszonyom 1987-ig állt fenn. Ez utóbbi évben kerültem áthelyezéssel a jelenlegi munkahelyemre, ami korábban tanács vb szakigazgatási szerve volt, jelenleg pedig a polgármesteri hivatal. 1987-ben – az akkori jogszabályi rendelkezés szerint – államigazgatási munkaviszonyt létesítettem, ami a Ktv. 1992. július 1-jei hatálybalépésekor közszolgálati jogviszonnyá alakult át. A Ktv. 49/E. §-a (2) bekezdésének c) pontja és (3) bekezdése értelmében ez évben kaptam volna meg a 35 éves jubileumi jutalmamat, azonban jelenlegi információim szerint a hatályos törvényi rendelkezések – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv.) előírásai – alapján nem jár a részemre. A Költségvetési Levelek 2012. június 12-i szám 3192. pontjában írt magyarázat utolsó bekezdése azonban éppen az én "esetemre" (is) utal, miután 1992 előtt, 1987-ben áthelyezéssel kerültem a jelenlegi munkahelyemre. Mindezek alapján – álláspontom szerint – 2012. augusztus 1-jén, amikor a 35 éves időszakom lejárt, a négyhavi jubileumi jutalom megilletett volna engem. Ha így van, kérem ennek a részletes jogszabályi levezetését.
Részlet a válaszából: […] ...levezetett saját szakmai véleményünknek tekinthető. A munkáltatóval fennálló vitás kérdés eldöntése szükség esetén a munkaügyi bíróság előtt kezdeményezett perben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 30.
Kapcsolódó címkék:  

Nonprofit kft.-nél, illetve szociális intézménynél dolgozó szociális és mentálhigiénés munkatárs bérezése

Kérdés: Munkaügyi problémám tisztázásához kérném a segítségüket, illetve állásfoglalásukat. Munkaviszonyom jelenlegi munkahelyemen 2012. 02. 13-án kezdődött, nonprofit kft.-nél szociális és mentálhigiénés munkatárs munkaköri megnevezéssel. Ehhez a munkakörhöz szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző szakképzettséggel rendelkezem, melyet 2006-ban szereztem, és az OKJ-száma 54 8933 04. A besoroláshoz a Kjt.-t alkalmazták, számomra érthetetlen okból. Minden munkaviszonyomról bemutattam a munkáltatói, valamint a NAV-igazolást, de a bemutatott iratoknak csak egy részét nézték át a szolgálati idő összeszámolásához. Besoroltak a D fizetési osztály 4. fizetési fokozatába, a besorolási béremet 108 000 forintban állapították meg. 2012. 05. 31-én ez a munkaviszony megszűnt, és 2012. június 1-jétől a PMIK lett az új munkáltató jog­utódlással. Itt is betettem a személyi anyagaim közé az összes igazolást a munkaviszonyaimról. A helyzet azonban csak annyit változott, hogy "szociális munkatárs" lett a munkaköri megnevezésem, az E fizetési osztályba kerültem, de maradtam a 4. fizetési fokozatban, a bérem nem változott. A közalkalmazotti kinevezést készítő gazdasági ügyintéző arra a kérdésemre, hogy miért 10 évet állapított meg szolgálati időnek, nem tudott elfogadható és logikus magyarázatot adni. Ez a besorolás, úgy gondolom, nem megfelelő, anyagilag és szabadság szempontjából is hátrányosan érint.
Jogosak-e a kételyeim a besorolásomat illetően, a végzettségemet, illetve a szolgálati időt tekintve? 2012. júniusban főiskolai oklevelet szereztem alapképzési szakon andragógusként (személyügyi szervező szakirányon). Ezt sem vették figyelembe, nem is továbbították a diplomám másolatát a munkáltatónak.
Igazolással rendelkező időszakok:
– -1986. 09. 01.-1990. 12. 31. BM Megyei TÁKISZ (a munkáltató által kiállított közalkalmazotti igazolás szerint 1990. 12. 31-ig állt fenn a jogviszonyom adatrögzítő munkakörben. Leánygyermekem 1989. 01. 15-én, fiúgyermekem 1990. 01. 28-án született)
– -1991. 01. 01.-1993. 01. 28. BM Megyei TÁKISZ, passzív GYES (ezt az időszakot passzív GYES-ként igazolta le a munkáltató, úgy jelölte meg 1993. 01. 28-át, mint kilépés dátumát, és az előző munkaviszonyról szóló igazolással együtt állította ki 1993. 02. 26-án)
– -1993. 02. 02.-1994. 01. 27. regisztrált munkanélküli
– 1994. 03. 30.-1994. 07. 15. bt.-alkalmazott
– 1995. 02. 01.-2007. 03. 11. magánvállalkozó
– 2007. 03. 12.-2012. 02. 12. zrt.-alkalmazott
– -2012. 02. 13.-2012. 05. 31. nonprofit kft.-alkalmazott (jogutódlással folytatódik a munkaviszony)
– -2012. 06. 01.- Pest Megyei Intézményfenntartó Központ
Részlet a válaszából: […] A nonprofit kft.-nél vélhetően az alapján állapították meg a bérét a Kjt.-nek megfelelően, hogy egy garanciális szabály szerint a nem állami fenntartású szociális intézményekben is a bérezés el kell érje legalább azt a szintet, ami a munkavállalót a közalkalmazottakra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 9.

Melegétkezés térítési díja

Kérdés: Hogyan történik a dolgozók által igénybe vett melegétkezés számviteli elszámolása a saját konyhával rendelkező költségvetési szerv esetében, ha a térítési díj alacsonyabb az élelmiszer tényleges bekerülési értékénél, és a különbözet utáni adófizetési kötelezettség a MÁK KIR-rendszerén keresztül teljesül?
Részlet a válaszából: […] ...a béren kívüli juttatás, amely után a munkaadónak adó- és ehofizetési kötelezettsége keletkezik.Az étkezési hozzájárulás mértéke a munkaügy bérfeladása alapján, a MÁK KIR-rendszerén keresztül történik hónap közben, amely feladáskor a 3929. egyéb átfutó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 9.

Önkormányzat által nyújtott támogatás

Kérdés: Az önkormányzatok által nyújtott támogatások elszámolási kötelezettségéről szeretnék kérdezni. 2012. január 1-jétől nem hatályos az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény. Ennek a törvénynek a 13/A. §-ának (2) bekezdése szabályozta többek között azt is, hogy az önkormányzati forrásból nyújtott céljellegű támogatások felhasználására vonatkozóan számadási kötelezettséget kellett előírni. A 2012. január 1-jétől hatályos, 2011. évi CXCV. törvényben erre vonatkozóan nem találunk rendelkezést. Igaz, hogy a törvény VI. fejezete foglalkozik a költségvetési támogatásokra vonatkozó szabályokkal, azonban a 2. § (1) bekezdésének n) pontja alapján az önkormányzati forrásból nyújtott támogatások nem tartoznak ide (a nemzeti vagyonról szóló törvény hatálya nem terjed ki a pénzvagyonra). Jelenleg melyik jogszabály írja elő a céljellegű támogatások számadási kötelezettségét? Ehhez kapcsolódik még az a kérdésem, hogy az önkormányzatok által alapított nonprofit kft. (TDM szervezet) részére, az önkormányzat által nyújtott működési támogatás (átadott pénzeszköz) felhasználására vonatkozóan milyen elszámolási kötelezettséget kell előírni, és mi alapján? Kötelező-e még az a szabály, hogy az önkormányzat csak olyan szervezetben vehet részt, vagy olyat alapíthat, amelyben többségi befolyással bír?
Részlet a válaszából: […] ...felszámolás alatt, ellene nem folyikcsődeljárás és megszüntetés. Az Áht. 50. §-a szerint nyilatkoznia kell arendezett munkaügyi kapcsolatokról, szervezet átláthatóságáról, és arról, hogyösszeférhetetlenség nem áll fenn. A nyilatkozat csatolása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. július 3.
Kapcsolódó címke:

Start közmunkaprogramban termelt mezőgazdasági termékek értékesítése

Kérdés:

Önkormányzatunk a Start közmunkaprogramban a mezőgazdaságra, állattartásra alapozott. A program keretében előállított termékeket a mennyiségük miatt nemcsak a saját konyhán kívánjuk felhasználni, hanem értékesíteni is szeretnénk. Az önkormányzat a többletbevételt a mezőgazdasági programba kívánja visszaforgatni. Értékesíthető-e az ebből a programból előállított termék? Hogyan tud értékesíteni az önkormányzat? A saját előállítású termékek saját konyhán történő felhasználása tekintetében, mivel a program 100%-ban támogatott, az önköltségszámításnál mely közvetlen költségekkel kell számolnunk?

Részlet a válaszából: […] ...(XII. 31.) Korm. rendelet szabályozza. E szerint támogatható cél csak közfeladat lehet. A támogatást kérő programját az illetékes munkaügyi központ vizsgálja meg abból a szempontból, hogy az megfelel-e a jogszabály szerint támogatható céloknak. Ebben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. július 3.
1
4
5
6
10