1427 cikk rendezése:
1311. cikk / 1427 Adatszolgáltatás a helyi iparűzési adóval kapcsolatban
Kérdés: Önkormányzati adóhatóságként bevezettük a helyi iparűzési adót. Ellenőrizni szeretnénk, hogy valamennyi fizetésre kötelezett vállalkozó eleget tett-e ezzel kapcsolatos kötelezettségének. Ehhez milyen adatokat kérhetünk az állami adóhatóságtól?
1312. cikk / 1427 Tankönyv-értékesítés
Kérdés: Szeretném tudni a tankönyv-értékesítés folyamatát, a megrendelés utáni kiszállítástól az intézményi értékesítésig. Hogyan tudok számlát adni az intézmény által értékesített tankönyvről? Milyen áfatartalommal számlázom tovább? Továbbértékesítésről van-e szó, 25%-os áfával? A szállítói számlát hogyan egyenlítem ki, hiszen nem mindenki fizet a tankönyvekért?
1313. cikk / 1427 Cégautóadó
Kérdés: Költségvetési szerv választhatja-e a cégautóadó-fizetést a menetlevél vezetése helyett?
1314. cikk / 1427 Személygépkocsi magáncélú használatának adókötelezettsége
Kérdés: Intézményünk kiegészítő tevékenységként, szabad kapacitását kihasználva mozgássérültek szállításával is foglalkozik. Hogyan szabályozzuk a gépkocsik parkolását? A sofőrök parkolhatnak-e a lakóhelyükön, ha a másnap reggeli szállítási cím közelebb van az otthonukhoz, mint az intézmény zárt udvara (ahol különben parkolniuk kell)? Elszámolhatunk-e üzemanyag-megtakarítást?
1315. cikk / 1427 Nullára leírt tárgyi eszköz térítésmentes átadásának áfavonzata
Kérdés: Költségvetési intézmény vagyunk. Egy rt. egy alapítványon keresztül használt számítógépeket adott intézetünknek, térítés nélkül. Az átadási jegyzőkönyvben ugyanannyi a bruttó érték és az értékcsökkenés, a nettó érték nulla. Az átadásnak van-e áfavonzata?
1316. cikk / 1427 Végleges pénzeszköz átadása közalapítvány létrehozására
Kérdés: Ha önkormányzat közalapítványt hoz létre, az e célra elkülönített alapítási összeget miért kell véglegesen átadott pénzeszközként kiadásba helyezni, amikor a közalapítvány megszűnésekor meglévő vagyon visszajár az alapítóknak? A véglegesen átadott pénzeszközökről ugyanis nem kell nyilvántartást vezetni. Így következhetett be, hogy az önkormányzat azt sem tudja, hány nonprofit szervezetet alapított. Nem az lenne tehát a legcélszerűbb megoldás, ha az ilyen célra fordított összeg pénzügyi befektetésként szerepelne az önkormányzat könyveiben és mérlegében?
1317. cikk / 1427 Közhatalmi tevékenységek
Kérdés: Közhatalmi tevékenységnek minősülnek-e a következő tevékenységek: bírságok, telephely-engedélyezés, marhalevél-kiadás, építésügyi hatósági eng. eljárás, okmányiroda eljárási bevételek, adatközlés – népesség-nyilvántartás, közúti közlekedési nyilvántartásból teljesített adatszolgáltatás, választási adatszolgáltatás, veszélyeseb-tartás engedélyezési díja, közműtérkép – adatszolgáltatás.
1318. cikk / 1427 Költségvetési szervek analitikus nyilvántartási kötelezettsége és az árajánlat és a szerződés közötti különbség
Kérdés: Milyen kötelezően előírt nyilvántartásokat kell vezetni a költségvetési intézményeknek, illetve a vállalkozásoknak (szállító, vevő stb.)? Egy munka elvégzésére adott árajánlat helyettesíti-e a vállalkozói szerződést, és fordítva, vagy mindkettőre szükség van? Vannak-e előírt összeghatárok, hogy mely esetben kell az árajánlat, a szerződés, vagy mindkettő?
1319. cikk / 1427 Üzemanyag-túlfogyasztás elszámolása
Kérdés: Egy nagyváros közepes nagyságú költségvetési intézményének vagyok a gazdasági vezetője, amely 5 db hivatali gépjárművet üzemeltet. Az üzemanyag-megtakarításról már olvastam a Költségvetési Levelekben, és azt a gyakorlatot folytatjuk mi is. Nem tudom azonban, hogyan járjak el az üzemanyag-túlfogyasztás esetében. Vissza kell-e fizetnie a dolgozónak az üzemanyag-túlfogyasztás összegét? Melyik céggel, hivatallal kell, illetve lehet hivatalos üzemanyag-felhasználást, normát méretnem? Mennyi az a mérték, ami még elfogadható túlfogyasztásnak?
1320. cikk / 1427 Közösen beszerzett tárgyi eszköz nyilvántartása
Kérdés: Két vagy több önkormányzat által közösen beszerzett- befektetett eszköz (gép, berendezés),- mérlegben értékben nem szereplő eszközvagyonban történő nyilvántartását (értékcsökkenés, értékvesztés stb. elszámolását) az egyes önkormányzatoknál hogyan kell szabályosan végezni?