Pénzmaradvány-elszámolás évnyitás utáni tételei önkormányzatoknál és az irányításuk alá tartozó költségvetési szerveknél

Kérdés: Az alábbi példában szereplő számok alapján hogyan kell a pénzmaradványt nyilvántartásba venni a polgármesteri hivatalnál, valamint az intézményeknél? Mely tételekre kell előirányzatot képezni a polgármesteri hivatalnál és szintén az intézményeknél? Mind a polgármesteri hivatalnál, mind pedig az intézményeknél a szabad, illetve feladattal terhelt pénzmaradványt tartalékba kívánjuk helyezni, és a felhasználás után képezünk elő­irányzatot dologi vagy beruházási kiadásokra a felhasználásnak megfelelően a tartalékból.
- Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány (pénzkészlet ą aktív, passzív elszámolások – rövid lejáratú likvidhitel): hivatalnál: 5000
- Tárgyévi helyesbített pénzmaradvány (pénzkészlet ą aktív, passzív elszámolások): intézményeknél: 3000
- Intézmények előző évi alulfinanszírozása: 200
- Intézményi pénzmaradvány-elvonás: 300
- Kiutalatlan költségvetési támogatás: 600
- Költségvetési befizetés többlettámogatás miatt: 100
Részlet a válaszából: […] ...valamint a központi költségvetésből kapott, jogtalanuligénybe vett hozzájárulásokat, támogatásokat a fizetendő igénybevételi kamat ésa kiegészítő kamat összegével együtt. T 4211 - K 4214 300 T 321 - K 46323 ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.
Kapcsolódó címke:

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...Eltérés esetén az önkormányzat április 30-ig lemondhat anormatív állami hozzájárulásról úgy, hogy a lemondáshoz nem kapcsolódik kamat.Kamatfizetési kötelezettség terheli az állami támogatásról való lemondást, haezt július 31-ig vagy október 15-ig teszik meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.
Kapcsolódó címke: