Önkormányzati költségvetési szerv alapító okirata


Önkormányzati költségvetési szerv az önkormányzat székhelyén pár irodát használ. Az alapító okiraton fel kell-e tüntetni az irodákat szobaszámmal, vagy elegendő a házszámot és a szintet megjelölni a címben? A használatot milyen megállapodásban kell dokumentálni, tekintve, hogy a használat a tulajdonosi jogok része, vagyonkezelési szerződésben? A használt vagyont hogyan kell nyilvántartania a tulajdonos önkormányzatnak és a használó önkormányzati költségvetési szervnek?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2019. március 26-án (273. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4914

[…] használhatják. Minisztériumi álláspont szerint az önkormányzat által alapított költségvetési szervek a közfeladatuk ellátásához szükséges ingatlan vagyont – vagyonkezelési jog alapításáról szóló döntés, illetve vagyonkezelésbe adásról szóló szerződés megkötése nélkül – az alapító döntése alapján használhatják, és azzal gazdálkodhatnak. A használat tényleges tartalmát, a használat feltételeit, valamint a felek jogait és kötelezettségeit részletesen ingatlanhasználati szerződés tartalmazza. Az ingatlan tulajdonosa a használati szerződés […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.