További szakképesítés elismerése közalkalmazottak esetében

Kérdés: Személyes gondoskodást nyújtó intézmény vagyunk. Közalkalmazotti jogviszonyban álló dolgozónknak mérlegképes könyvelői képesítése van, "E" fizetési osztályba van besorolva. A munkavállaló a bér- és munkaügyi előadói feladatok mellett kontírozást végez. 2011. május hónapban bérügyintéző (OKJ: 54343 05 01 00 52 01) és társadalombiztosítási ügyintéző képesítést (OKJ: 54343 05 01 00 52 02) szerzett. Garantált illetménynövelő további szakképesítésként figyelembe lehet-e venni a megszerzett képesítést, ha igen, milyen százalékban?
Részlet a válaszából: […] A 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet (Kjt-vhr.) 2. számúmelléklete szerint a bér- és társadalombiztosítási ügyintéző munkakör, és ígyaz ilyen munkakört betöltő közalkalmazott "C"-"E" fizetési osztályba sorolhatóbe a meglévő iskolai végzettsége alapján. A mérlegképes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 9.

Köztisztviselő korengedményes nyugdíjazása

Kérdés: 2011-ben 40 éves szolgálati idővel rendelkező köztisztviselő számára, aki az 59. évet csak 2012-ben tölti be, van-e bármilyen lehetősége arra, hogy még 2011-ben korkedvezményes nyugdíjba vonuljon (vállalva akár az 59. év betöltéséig a járulék megfizetését is)?
Részlet a válaszából: […] ...akorengedményes öregségi nyugdíj igénybevételéhez szükséges megállapodáskötéséről az ügyfél lakóhelye szerint illetékes munkaügyi központnak,d) e megállapodást 2011. december 31-ig megküldik azilletékes nyugdíj-biztosítási szervnek, ése) a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Peren kívüli megegyezésben kikötött kártérítés adó- és járulékvonzata

Kérdés: Munkaügyi pert indított egy volt pedagógus, akit helyettesítés miatt határozott időre alkalmaztunk további jogviszonyban, a jogviszonya megszüntetésével kapcsolatban. A per kimenetele hosszúnak tűnt, ezért peren kívül megegyeztünk. Jogos volt-e? A megegyezés eredménye, a nem jövedelmet pótló átalánykár összegéből kell-e bármiféle (szja, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási járulék) közterhet levonni, vagy ez ténylegesen nem vagyoni kártérítésnek minősül? Tehát a kifizetés bruttó vagy nettó módon történhet?
Részlet a válaszából: […] A megadott információk alapján nem dönthető el, hogy a perenkívüli megegyezés jogos vagy indokolt volt-e a munkáltató részéről, hiszen ezattól függ, hogy milyen alapon támadta meg a jogviszonyt megszüntetőhatározatot az érintett. A peren kívüli egyezségben a felek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Polgármesteri hivatal, illetve önkormányzat adószáma

Kérdés: A községi önkormányzatnak és a polgármesteri hivatalának az adószáma megegyezik? Nem kell, hogy külön legyen az önkormányzatnak és külön a polgármesteri hivatalnak? Nem körjegyzőség esetén? Melyik jogszabály határozza meg?
Részlet a válaszából: […] ...kizárólag önkormányzatok pályázhatnak, a polgármesteri hivatal nem. Apályázat feltétele többek között, hogy a pályázó rendezett munkaügyikapcsolatokkal rendelkezzen, és adótartozása nem lehet, amelyet a pályázónevére szóló tartozásmentes igazolással kell igazolni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Létszámszámítás a rehabilitációs járadékhoz

Kérdés: Rehabilitációs hozzájárulással kapcsolatosan a NAV honlapján 2010. 12. 15-én megjelent egy tájékoztató, miszerint változás 2011. 01. 01-jétől, hogy a hiányzó létszámnál is átlagos statisztikai állományi létszámot kell számolni. Ez mit jelent pontosan? Ha egy intézménynek négy főt kellene alkalmaznia ahhoz, hogy teljesítve legyen az 5%, akkor ezt 4 fő napi négy órában foglalkoztatott megváltozott munkaképességű dolgozóval teljesíti, vagy ezt teljes munkaidősre kell átszámítani, és így 8 fő napi négyórás megváltozott munkaképességű dolgozóval tudja teljesíteni?
Részlet a válaszából: […] ...létszámának összevetéséből határozható meg.Létszámon a Központi Statisztikai Hivatal 3/2010. (IV. 2.)KSH közleménnyel közzétett munkaügyi statisztikai adatszolgáltatáshoz kiadottútmutatójában foglaltak szerint a tárgyévi átlagos statisztikai létszámot kellérteni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Büntetlen előélet igazolása, erkölcsi bizonyítvány

Kérdés: Intézményünk egy közalkalmazottjának megszüntette munkaviszonyát (lopás és okirat-hamisítás miatt) fegyelmi eljárás során "elbocsátás fegyelmi büntetéssel". Bűnösségét jogerős bírói végzéssel bizonyítottuk. Rendelkezhet-e erkölcsi bizonyítvánnyal a továbbiakban egy esetleges közalkalmazotti munkaviszony létesítésekor, illetve ha őt a munkaügyi bíróság visszahelyezi eredeti munkakörébe?
Részlet a válaszából: […] A hatósági erkölcsi bizonyítvány a bűntetteseknyilvántartásában, valamint – ha erre is kiterjed – a hátrányosjogkövetkezmények alatt álló, büntetlen előéletű személyek nyilvántartásábankezelt adatok alapján az igazolás alanyának kérelmére kiállított közokirat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 17.

Megbízott vezetők szabadsága 2010-től

Kérdés: A 2010. évi munkaügyi változások közül a vezető beosztású közalkalmazottak alapszabadságát érintő változással kapcsolatban szeretném szakmai véleményüket kérni. 2010. január 1. napjától – a nevelési, oktatási tevékenységet végző megbízott vezetők kivételével – a kinevezett vezetőkével azonos módon kell meghatározni a magasabb vezető és vezető beosztású (megbízott vezető) közalkalmazottak szabadságát. Ezen időponttól a megbízott magasabb vezetőt egységesen 35, a megbízott vezetőt 30 nap alapszabadság illeti meg naptári évenként (Kjt. 57/B. §). Az új törvényi alkalmazás során több vezető beosztású alkalmazottunk is rosszabbul járt. Például F12 fizetési fokozatban lévő közalkalmazottnak, ha nem vezető beosztású, éves szabadsága 21 + 12 = 33 nap. Megbízott vezetőként dolgozó közalkalmazottnak (azonos fizetési fokozat mellett) a 2010. évi szabadsága 30 nap. Lehetséges ez a hátrány azon alkalmazottak esetében, akiknek a szolgálati idejük alapján a fizetési fokozatuk 10 vagy annál magasabb mértékű? Lehetséges, hogy a vezető beosztottja több szabadságra jogosult (természetesen a fizetési fokozatok egyezősége esetén)?
Részlet a válaszából: […] A vezetők szabadságára vonatkozó új szabályozásbevezetésének alapja az volt a jogalkotó részéről, hogy a vezető, aki felel egyintézmény vagy szervezeti egység teljes működéséért, ne legyen többetszabadságon, mint a beosztottai, hiszen éppen ő az, akire a legnagyobb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Megbízási szerződés saját dolgozóval

Kérdés: Saját dolgozóval köthető-e megbízási szerződés vagy eseti megbízás nem a főállására vonatkozó munkakörben?
Részlet a válaszából: […] ...megbízási szerződést kötnek, az színlelt szerződésnek tekintendő,és bármely hatóság (így különösen az adóhatóság, munkaügyi felügyelet) vagyakár a fenntartó, irányító szerv is az ügyletet annak valós tartalma alapjánfogja megítélni,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Gazdasági vezetők képesítési követelménye

Kérdés: A gazdasági vezetők képesítési követelményével kapcsolatban lenne kérdésem. Számomra furcsa, hogy az igazgatásszervező vagy jogász szakképzettség nem elegendő a munkakör betöltéséhez. Főleg annak tükrében, hogy e két végzettség feljogosíthat arra, hogy akár könyvelőket, akár gazdasági vezetőket ellenőrizzen, tehát belső ellenőri, valamint adóellenőri munkához ezen képesítések elegendőek. Érdekesnek találom azt is, hogy szimplán ezen végzettségekkel az új jogszabály szerint még mérlegképes könyvelőnek sem lehet jelentkezni, szükséges ehhez egy "közbeiktatott" OKJ képzés is. Nincs itt némi ellentét?
Részlet a válaszából: […] ...hogy egy belső ellenőrnek más ellenőrzésifeladatai is lehetnek, melyekhez szintén nem feltétlenül kell szakirányúszakmai végzettség (pl. munkaügyi témájú belső ellenőrzési feladatok).Mérlegképes könyvelőként az érintett jogosulttá válik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 18.

Szakfeladatrend

Kérdés: Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?
Részlet a válaszából: […] ...valamennyi közhatalmitevékenységgel és az önkormányzati szociális támogatások kifizetésévelkapcsolatos pénzügyi igazgatási feladatot.A munkaügyi előadó és a titkárnő feladatainak tervezése éselszámolása lehet szintén a pénzügyi, igazgatási szakfeladaton....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.
1
6
7
8
11