Üdülési csekkek adózása

Kérdés: Hogyan kell alkalmazni az Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.33. pontjában foglalt adómentességi szabályt a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság kezelésében lévő üdülőbe beutalt köztisztviselők esetében akkor, ha az üdülési díjat üdülési csekkel egyenlítette ki a beutalt?
Részlet a válaszából: […] ...pont szerintitermészetbeni juttatás, ha a munkáltató az adóévben üdülési csekk formájában isnyújt adómentes természetbeni juttatást a munkavállaló részére.A központi közigazgatás integrált üdültetési rendszerébetartozó üdülők igénybevételének rendjéről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 22.

Utazási költségtérítés elszámolása

Kérdés: Intézményünk a szlovák határ mellett működik. Egy szlovák állampolgár dolgozónk a határtól 15 km-re lakik, és naponta jár autóbusszal dolgozni a határállomás szlovák oldaláig. Onnan már gyalog jön be a munkahelyére. Mennyi utazási költségtérítést számolhatunk el részére, ha ebben a viszonylatban nincs autóbuszbérlet, a buszjegyek árát pedig szlovák koronában fizeti? Számolhatunk-e a magyar oldalon érvényes 15 km-es bérletjegy árából kiindulva? Mi a követendő jogszabály ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...minden munkáltatóra és a velük munkaviszonyban állószemélyre. Ugyanakkor nincs olyan szabály, amely a magyar munkajog alkalmazásáta munkavállaló külföldi államban lévő állandó lakóhelye miatt kizárná vagykorlátozná. Ebből következően a munkába...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 22.

Hivatali utazáshoz kapcsolódó adózási szabályok

Kérdés: Intézményünk vezetése a középiskolák minőségbiztosítási rendszerének kidolgozása, alkalmazása során magyarországi és külföldi társintézményekkel tart kapcsolatot, rendez konferenciákat, szervez előadásokat. Az egyik külföldi társintézménytől tapasztalatcsere céljából meghívást kapott a fenti témában aktívan munkálatokat végző csoport. Az utazással kapcsolatos költségek adómentesen adhatók, vagy adóköteles természetbeni juttatásnak minősülnek?
Részlet a válaszából: […] ...elszámolható költség (feltéve, hogy azellátmányt költségvetési forrásból fizették ki), és a fennmaradó összeg ugyancsaka kiküldött munkavállaló bérjövedelmeként adóköteles...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 1.

13. havi illetmény

Kérdés: Az önkormányzat intézményeiben létszámcsökkentés történt, a felmentési idő legkorábban március 15-étől kezdődött, és legkésőbb november 15-ével végződött. A dolgozók írásban kérték a 13. havi illetmény időarányos kifizetését, mivel az érvényben lévő kollektív szerződés még a régi törvény szövegét tartalmazza. A dolgozók járandóságainak megállapításakor mit kell irányadónak tekinteni, a hatályos törvényt, vagy a kedvezőbb feltételeket teremtő kollektív szerződést?
Részlet a válaszából: […] ...illetve más jogszabállyal ellentétesrendelkezést ne tartalmazzon (kivéve az Mt. harmadik részében meghatározottszabályokat, melyeknél a munkavállalókra kedvezőbbet állapíthatnak meg akkor,ha az eltérést a törvény kifejezetten nem tiltja).E mellett vannak olyan tárgykörök...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 1.

Megbízási szerződés

Kérdés: Kérdés. Közalkalmazotti jogviszonyban álló dolgozóval köthet-e megbízási szerződést az intézmény vezetője munkakörön kívüli feladat elvégzésére (pl. takarítónő olyan ablaktisztítást vállal el, ami nem tartozik a munkakörébe vagy a portán plusz feladatot lát el, vagy pedagógus nem szakmai feladatához tartozó gépelésre kapna megbízást).
Részlet a válaszából: […] ...felvetett esetben a közalkalmazottal olyanfeladat ellátására tervez a munkáltató megbízási szerződést kötni, ami nemtartozik a munkavállaló munkakörébe. Ennek lehetőségét elméletileg nem zárja kijogszabály, tehát a takarítónő további...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 1.

Minimálbér adózása 2005-ben

Kérdés: Az intézményünkben dolgozó fizikai alkalmazottakat a Mt. szerinti munkaviszonyban foglalkoztatjuk. 2005-től a minimálbér 57 000 forint lesz. Kérdésünk, hogy érinti-e ez az ő adózásukat, a 3ezer forintos "béremelésük" után kell-e majd szja-t fizetniük?
Részlet a válaszából: […] ...és 50 ezer forintszorzatát meghaladó rész 18 százaléka lehet. Ezt a maximálisan érvényesíthetőkiegészítő adójóváírást azok a munkavállalók vehetik igénybe, akiknek az évesjövedelmük nem több 1 millió forintnál. Ha az éves jövedelem ennél több, de neméri el...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
Kapcsolódó címkék:  

Telefonadóról

Kérdés: A jövő évi Szja-tv. módosításával kapcsolatosan eltérő információkat olvashattunk a különböző újságokban. Egyes tájékoztatások szerint bevezetik a telefonadót, máshol meg az olvasható, hogy a telefon személyes használata miatt egyáltalán nem kell személyi jövedelemadót fizetni.
Részlet a válaszából: […] ...sem a magánszemélynek. Így például nem állapítható meg a személyi jövedelemadóvalösszefüggésben adókötelezettség akkor, ha a munkavállaló a munkahelyi(vezetékes) telefont, vagy a munkavégzéséhez szükséges mobiltelefont amunkavégzés közben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
Kapcsolódó címke:

Munkaköpeny adókötelezettsége

Kérdés: Kollektív szerződés alapján munkakörönként – kihordási idő figyelembevételével – dolgozóink munkaköpenyt kapnak (könyvelő, takarítónő, karbantartó). A munkaköpeny nyilvántartásba kerül, és az intézmény tulajdonát képezi. Adóköteles természetbeni juttatásnak minősül-e? Kell-e utána 29 százalék tb- és 3 százalék ma-járulékot fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...munkáltatónak. Az Szja-tv. 1.számú mellékletének 8.24. pontja alapján adómentes természetbeni juttatásnakminősül a munkáltató által a munkavállaló magánszemélynek adott munkaruházatitermék. E melléklet 9.2. pontja a munkaruházati termék fogalmát ismeghatározza.E...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.

Temetési segély elszámolása

Kérdés: A Költségvetési Levelek 34. számában a 841. kérdéssel, a temetési segély elszámolásával kapcsolatos válaszukkal kapcsolatban szeretnék egyértelmű választ kapni. Az Szja-tv. l. sz. melléklet 1.3 pontja alapján adómentes bevétel "...a munkáltatótól, érdekvédelmi szervtől az elhunyt házastársa vagy egyenes ágbeli rokona részére folyósított temetési segély..." A válaszból úgy tűnik, hogy a munkavállaló részére az elhunyt házastárs vagy egyenes ágbeli rokon miatt kifizetett temetési segély is adómentes. Véleményünk szerint a válasz e tekintetben téves vagy félreérthető, mert a munkavállaló részére nem fizethető az idézett szövegrész alapján adómentesen temetési segély.
Részlet a válaszából: […] A munkáltatótól (érdekvédelmi szervezettől) kapott temetésisegély az Szja-tv. 1. számú mellékletének 1.3. pontja alapján adómentes. AzSzja-tv. a segélyt folyósító munkáltatóra nézve semmilyen korlátozást nem írelő. Adómentesen nyújthat temetési segélyt az elhunyt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
Kapcsolódó címkék:  

Tanuló szakmai gyakorlaton kapott jövedelmének adózása

Kérdés: Társaságunk által könyvelt vendéglátási tevékenységet folytató társaságnál szakmunkás tanulók kötelező évközi szakmai gyakorlatukat töltik, melyre a társaság jövedelmet kíván részükre kifizetni, havi 7000 Ft-ot. A foglalkoztatásukra a felek tanulószerződést nem kötöttek, csak az iskolával együttműködési megállapodást. A témával kapcsolatos jogszabályok áttekintése során arra a véleményre jutottunk, hogy a tanulók részére ez a 7000 Ft havonta járulékmentesen, tisztán, levonás nélkül kifizethető, azaz a munkáltatót nem terheli, munkaadói járulék, szakképzési hozzájárulás, eho, a tanulóktól pedig nem kell levonni szja-előleget, munkavállalói járulékot, 8,5% nyugdíj-biztosítási járulékot, és az egészségbiztosítási járulékot sem (Szja-tv. 3. § 72. e) pontja, Tbj-tv. 20. § és 24. §).
Részlet a válaszából: […] ...46. § (2) bekezdés b)pontja alapján nem kell adóelőleget levonni. Ezt a kifizetést más egyéb járulék(társadalombiztosítási, munkavállalói) sem terheli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
1
…
111
112
113
…
126