Önkéntes pénztárba befizetett munkáltatói hozzájárulás adókötelezettsége

Kérdés: Az önkéntes pénztárba befizetett munkáltatói hozzájárulás összegét kell-e szerepeltetni az éves jövedelemigazoláson és a munkáltatói elszámoláson, és ha igen, akkor melyik sorban?
Részlet a válaszából: […] ...nem számít a magánszemély bevételének. Abban az esetben, ha amunkáltató a kétféle pénztárba egyidejűleg fizet ilyen hozzájárulást amunkavállalói javára, akkor ez a bevételnek nem számító összeg az adott haviminimálbér 130 százalékával lehet azonos....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.

Munkahelyi étkeztetés

Kérdés: Intézményünknek saját főzőkonyhája van. Dolgozóink számára fontos kérdés, hogy az étkezésért kell-e térítést fizetniük, illetve hogy kell-e adózniuk akkor, ha az ebédért nem kérünk térítést?
Részlet a válaszából: […] ...ár alapulvételével, feltéve, hogy az éttermük "máskülső" személyek (intézmények) részére nem nyújt szolgáltatást. Amennyiben a munkavállalók étkeztetése mellett mások számárais megvásárolható ez a szolgáltatás, akkor az általuk fizetett ár lesz az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
Kapcsolódó címkék:  

Munkáltató által elrendelt képzés költségeinek adózása

Kérdés: Többcélú oktatási intézmény vagyunk. Atechnikai vezetőt az Szja-tv. 7. § p) pontjával összhangban a munkaköréhez szükséges OKJ-s munkavédelmi technikusi tanfolyam elvégzésére köteleztük, amelynek költségét az intézmény nevére szóló számla alapján április hónapban kifizettük. Az oktatással kapcsolatos útiköltséget is térítjük. Az Szja-tv. 7. § p) pontja szerint a tanfolyamdíj nem számít a munkavállaló bevételének, ő tehát ez után nem adózik. Intézményünknek fennáll-e valamilyen adófizetési kötelezettsége a tanfolyamdíj, illetve útiköltség-térítés után?
Részlet a válaszából: […] ...tanfolyamot elvégezze, így a munkáltató általviselt tanfolyami díjjal összefüggésben adókötelezettség (sem a munkáltatónál,sem a munkavállalónál) nem állapítható meg. A tanfolyam helyére történő utazás az említett személyesetében hivatali, üzleti utazásnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.

Munkahelyi mobiltelefon feltöltőkártya-juttatás adózása

Kérdés: A Költségvetési Levelek 28. számában megjelent 719. kérdéshez és az arra adott válaszhoz lenne további kérdésem. Egy önállóan gazdálkodó költségvetési szervnél bizonyos beosztásban dolgozó köztisztviselőknek (igazgató, közúti ellenőr stb.) 10 000 Ft értékhatárig nem kell a mobiltelefon-használati díjat megfizetni. A tényleges használat és a 10 000 Ft közötti különbséget a munkavállaló részére kiállított számla alapján kell megfizetni. A mobiltelefont használó dolgozó a hívásokról tételes kimutatást nem vezet, és a szolgáltató által megküldött számla sem részletes. (Általános forgalmi adó szempontjából az intézmény áfakörön kívüli.) A 10 000 Ft értékhatárig keletkezett és a munkavállaló által meg nem fizetett mobiltelefon-költség bérjövedelem, természetbeni juttatás, vagy mentes a személyi jövedelemadó alól?
Részlet a válaszából: […] Részletes telefonszámla hiányában nem különíthető el a hivatali és a magánbeszélgetések díja.Ezért a 10 ezer forintig megtérített használati díj teljes egészében adóköteles. Akkor lenne megállapítható természetbeni juttatás címén az adókötelezettség, ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.
Kapcsolódó címke:

Pedagógus szakkönyvtámogatása

Kérdés: Általános iskolai tanár 2003. december 31-én nyugdíjba vonult, illetve pályakezdő tanító 2003. szeptember 15-én létesített munkaviszonyt. Járt-e nekik pedagógus-szakkönyvtámogatás 2004 áprilisában?
Részlet a válaszából: […] ...megközelítésben megállapíthatjuk, hogy a Ko-tv. 19. § (3) bekezdése alapján a pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalót megilleti az a jog, hogy évenként az éves költségvetési törvényben normatív, kötött felhasználású támogatásként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.

Munkába járás költségeinek adózása

Kérdés: Vidékről bejáró pedagógusoknak a nyári időszakban kifizethető-e a bérlet 80%-a, ha pl. júliusban egyetlen napot sem dolgoztak? (Természetesen bérlet leadása nélkül.) Rögzíteni kell-e valahol, hogy bérlet leadásával vagy bérlet leadása nélkül fizetem-e ki a költségek 80 vagy 86%-át?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvántartani (igazolni). Ha viszont a munkáltató úgy téríti meg a munkába járás költségeit, hogy nem kéri a bérlet leadását (és a munkavállaló az adott hónapban ténylegesen dolgozott is), akkor ez olyan költségtérítésnek minősül, amelyet a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.
Kapcsolódó címke:

Közalkalmazott nyugdíjazása

Kérdés: Iskolánkban közalkalmazottként foglalkoztatott takarítónő 2005. 1. 19-én lesz 60 éves, addigra 29 éves munkaviszonya lesz. Akkor szeretne nyugdíjba menni. Mit kell tennie a dolgozónak? Milyen időponttal és milyen jogcímen szüntethető meg munkaviszonya? Jár-e részére felmentési idő?
Részlet a válaszából: […] ...időponttól kezdve, milyen összegű ellátásra jogosult az igénylő.A fentiek alapján mikor és milyen jogcímen mentheti fel a munkáltató a munkavállalót?A közalkalmazotti jogviszony megszüntethető közös megegyezéssel, a közalkalmazott lemondásával, illetve felmentéssel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.

Végkielégítés visszakövetelése

Kérdés: Dolgozónk közalkalmazotti jogviszonyát – óvodai csoport megszűnése miatt – felmondtuk. 62. életévét még nem töltötte be, de az előrehozott nyugdíjazáshoz szükséges szolgálati idővel rendelkezett, és mivel nyugdíjazását külön nem kérvényezte, így a fenti okok miatt "felmentéssel" szüntettük meg munkaviszonyát. Részére végkielégítés, felmentési időre járó bér kifizetésére került sor. Munkaviszonyának tényleges megszűnésekor nyugdíjazási kérelmet nyújtott be, amit az ONYI visszamenőleges hatállyal meg is állapított. Visszakövetelhető-e a felvett végkielégítés?
Részlet a válaszából: […] ...kifizetése.Ezt követően eltelik a felmentési idő, megszűnik a jogviszony, megszűnik a tényleges kapcsolat a munkáltató és a munkavállaló között. A munkavállaló megállapíttatja nyugdíját, ami a vonatkozó társadalombiztosítási szabályok alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.

Gyermekfelügyelő éjszakai pótléka és szabadsága

Kérdés: A közalkalmazott munkaköri feladata: a pedagógus munkáját segítő gyermekfelügyelő munkaideje állandóan este 10-től reggel 6-ig tart, iskolai végzettsége gimnáziumi érettségi. Jár-e neki éjszakai pótlék a besorolási bérén felül? A téli, tavaszi, nyári szünetekben ő hogyan dolgozik, hogyan jár részére a szabadság (mint a pedagógusnak, vagy mint egyéb, nem pedagógus munkakörbe besorolt technikai közalkalmazottnak)?
Részlet a válaszából: […] ...műszakos munkarendről akkor beszélünk – a hivatkozott paragrafus e) pontja alapján –, ha a munkáltató napi üzemelési ideje meghaladja a munkavállaló napi teljes munkaidejét, és a munkavállalók időszakonként rendszeresen, egy napon belül, egymást váltva végzik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.
Kapcsolódó címkék:  

Munkavállalónak juttatott feltöltőkártya adókötelezettsége

Kérdés: Kaphat-e telefonkártyát az intézmény saját dolgozója, ha a telefonkészülék a dolgozó saját tulajdonát képezi?
Részlet a válaszából: […] ...az adókötelezettséget szabályozza.Amennyiben az intézmény az Szja-tv. 69. § (1) bekezdés d) és e) pontjában foglaltak alapján ad a munkavállalóknak személyes használatra feltöltőkártyát, akkor az ennek révén adott juttatás (a magáncélú használat)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.
1
…
112
113
114
…
126