Mobiltelefonok értékcsökkenési leírása

Kérdés: Dönthet-e a költségvetési szerv számviteli politikájában arról, hogy tárgyi eszközei értékcsökkenését, a 249/2000. Korm. rendelet 30. § (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően, az előírt leírási kulcsok alapján számított használati időnél rövidebb idő alatt írja le? A polgármesteri hivatal dolgozói munkavégzéséhez vásárolt mobiltelefonok várható használati ideje a gyakorlat szerint átlagosan 3-4 év. Tekintettel arra, hogy a mobiltelefonok az 1-es számlaosztályban az egyéb gépek, berendezések és felszerelések között kerülnek kimutatásra, használati idejük – a 14,5% leírási kulcsot figyelembe véve – 7 évben került megállapításra. A 249/2000. Korm. rendelet 30. § (5) bekezdése lehetőséget ad arra, hogy az államháztartás szervezete a tervezett használati idő figyelembevételével kisebb mértékben állapítsa meg az általa alkalmazott lineáris leírási kulcsot, viszont ennek ellenkezőjére nem tér ki. Alkalmazható-e 20% vagy 33% leírási kulcs a mobiltelefonok esetén?
Részlet a válaszából: […] ...esetében arra, hogy a Szt-vhr.-ben rögzített értékcsökkenésileírási kulcsoknál magasabbat állapítson meg a költségvetési szerv.A polgármesteri hivatalnak azonban lehetősége van arra, hogya mobiltelefonoknál minden év végén elvégezze az értékelést, és ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 28.

Többcélú kistérségi társulások költségvetése és költségvetési beszámolója

Kérdés: 1. Kell-e szerepeltetni az önkormányzat 2005. évi költségvetésében a többcélú kistérségi társulás költségvetését, hasonlóan a kisebbségi önkormányzati költségvetéshez akkor, 1.1. ha az adott önkormányzat külön munkaszervezettel látja el a "gesztori" feladatokat, illetve akkor, 1.2. ha az adott önkormányzat nem külön munkaszervezet keretében, hanem a polgármesteri hivatal dolgozóinak közreműködésével látja el a "gesztori" feladatokat? 2. A gesztor önkormányzat miként készíti el a többcélú kistérségi társulás 2004. évi egyszerűsített beszámolóját? Szerepeltetnie kell-e a beszámolójában a társulás adatait is, vagy a társulás azt teljesen önállóan készíti és továbbítja a főhatóság felé?
Részlet a válaszából: […] 1. A többcélú kistérségi társulás önálló költségvetéstkészít. Az Áht-vhr. 29. §-ának (12) bekezdésében foglaltak szerint aköltségvetés elkészítésére, szerkezetére, elfogadására ugyanazokat ajogszabályokat kell alkalmazni, mint amelyek a helyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 7.

Köztisztviselő átsorolása

Kérdés: Egy kisvárosi polgármesteri hivatalban dolgozom mint adóügyi főelőadó. Iskolai végzettségem: közgazdasági szakközépiskola. Jelenleg a Nyugat-magyarországi Egyetem Óvónőképző Intézetébe járok, szociálpedagógia szakra. A főiskola elvégzése után a munkáltatómnak kötelezően át kell-e sorolnia I-es besorolási osztályba, vagy ez a munkáltató saját döntésén múlik?
Részlet a válaszából: […] A köztisztviselő besorolása iskolai végzettségéhez,közszolgálati jogviszonyban töltött idejéhez és minősítéséhez igazodik.Amennyiben a köztisztviselőnek a besorolását befolyásoló körülményeimegváltoznak, és az egyéb feltételeknek is megfelel, kötelező az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 26.

Túlmunka díjazása

Kérdés: A pályázatokat önkormányzatunk számára a polgármesteri hivatal köztisztviselői írják, általában munkaidőn kívül. A nyertes pályázatok után milyen módon tudnánk a köztisztviselőinket díjazni, hogy az önkormányzat költségvetésére nézve az ne jelentsen indokolatlan terhet. Megbízási szerződést köztisztviselővel köthetünk-e pályázatírásra?
Részlet a válaszából: […] A köztisztviselőnek olyan feladatot is el kell látnia akérdésben felvetett esetben, ami vagy munkaidejébe nem fér bele, vagy amunkaköri leírásában foglalt feladatokon mutat túl.Kétséget kizáróan megállapíthatjuk, hogy mindig a munkáltatóhatározza meg, hogy egy-egy adott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 26.

Polgármester mobiltelefonja

Kérdés: Társadalmi megbízású polgármester mobiltelefonja az Szja-tv. 4. § (1) bekezdése értelmében adóköteles vagy adómentes, ha magánbeszélgetésre is igénybe veszi?
Részlet a válaszából: […] ...hogy bármikor elérhető legyen, illetve hogy azt, akinek érdekében atevékenységét végzi, bármikor elérje. A társadalmi megbízású polgármestermunkája valószínűsíthetően nem feltétlenül egy adott munkahelyhez (irodához) ésmunkaidőhöz kötött, így indokolt lehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 26.

Szennyvíztelep bővítése

Kérdés: Polgármesteri hivatal vagyunk. Szakfeladatunk között van áfaköteles és áfamentes tevékenység is. A hivatal szennyvíztelep-bővítést tervez 2005. évben. (A szennyvíztelep bérbe van adva.) A bővítéshez saját adóköteles bevételt és egyéb szakfeladattól átvett pénzeszközt használ fel, amennyiben hitelt kell felvenni a beruházáshoz, azt saját bevételéből fizeti. Analitikában az önkormányzat el tudja különíteni ezen beruházás bevételeit és kiadásait. A fentieket be kell-e vonni az arányosításba?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből arra lehet következtetni, hogy már egy üzembehelyezett, és ezután bérbe adott szennyvíztelep bővítéséről van szó. Azt nemtartalmazta a kérdés, hogy a szóban forgó szennyvíztelep címzett vagycéltámogatásból lett-e megvalósítva 2004. január 1. napját...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 5.

Köztisztviselő átsorolása, illetve nyugdíjazása

Kérdés: Polgármesteri Hivatalnál, költségvetési területen dolgozom. Munkakörömhöz középfokú iskolai végzettség az előírás. Felsőfokú szakképesítést szereztem (mérlegképes könyvelő), átsorolható vagyok-e az ügyintéző II-ből az ügyintéző I-be? 2005. június 30-ával jogosult leszek előrehozott öregségi nyugdíjra. Szeretném a nyugdíjamat megállapíttatni, de nem szeretném a jogviszonyomat megszüntetni, csak 2 év múlva. Kiadható-e a rekreációs szabadság és felmentési idő 2006 júliusától?
Részlet a válaszából: […] Először tekintsük át a kérdező ügyintéző II-es besorolásiosztályból ügyintéző I-es besorolási osztályba történő átsorolásánaklehetőségét.A köztisztviselőt – amennyiben az általános alkalmazásifeltételeknek megfelel (Ktv. 7. §) –, iskolai végzettségének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 22.

Reprezentáció – természetbeni juttatás

Kérdés: Reprezentációnak vagy természetbeni juttatásnak minősülnek-e az alábbiak: – Önkormányzat állami ünnepen (augusztus 20.) vendégül látja a külföldi testvérközség küldötteit. A rendezvényen részt vesznek az önkormányzat dolgozói és a képviselő-testület tagjai is. – Költségvetési intézmény fennállásának nevezetes évfordulója alkalmából vendégül látja a dolgozókat, az önkormányzat polgármesterét, képviselő-testületi tagokat, más község intézményvezetőit. – Az önkormányzat nyugdíjasnap alkalmából vendégül látja a község nyugdíjasait, ahol az önkormányzat dolgozói és a képviselő-testület tagjai is részt vesznek, mint kiszolgálószemélyzet. Amennyiben a fentiek reprezentációnak minősülnek, milyen módon igazoljuk a résztvevők azonosságát?
Részlet a válaszából: […] A kérdésben felsorolt rendezvényeken vendégként részt vevő küldöttek, önkormányzati dolgozók, képviselők, valamint a meghívott nyugdíjasok és más személyek részére nyújtott vendéglátás egyaránt reprezentációnak minősül. Kivételt képeznek azok az önkormányzati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.

Gyermekétkeztetés támogatásának áfavonzata

Kérdés: Polgármesteri hivatal adóköteles tevékenysége a gyermekétkeztetés, melyet vásárolt élelmezés útján lát el. Helyesen járunk-e el az arányosításnál, ha a számlálóban az étkeztetésre jutó nettó bevételt, a nevezőben pedig az étkeztetés nettó bevétele + kizárólag az étkeztetésre kapott állami támogatás összege szerepel (nem a teljes állami támogatás, mert az étkezésre juttatott normatíva elkülöníthető)?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből arra lehet következtetni, hogy az étkeztetéshez kapott támogatást nem tevékenységhez adott nevesített támogatásként kapja az intézmény, hanem intézményfinanszírozásként, bár az intézmény a számítás eredményeképpen azt el tudja különíteni. Ebben az esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.

Önkormányzati képviselő tiszteletdíjának átcsoportosítása

Kérdés: Az önkormányzati képviselő írásban lemond kéthavi tiszteletdíjáról. A testületi ülésen javasolja a képviselő-testületnek a felszabaduló tiszteletdíj átcsoportosítását a polgárőrség támogatására. A képviselő-testület határozattal elfogadja a képviselő javaslatát, a polgármester a fentiek alapján javaslatot tesz a költségvetési rendelet módosítására. Helyesen járunk-e el, ha az előbbiek alapján a polgárőrségnek nem a számfejtett nettó, hanem a bruttó összeget fizetjük ki?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a tiszteletdíjat számfejtik, akkor az már a képviselő adóköteles jövedelmének számít. Ebből következően a tiszteletdíjból le kell vonni az adóelőleget, és az egyéb közterheket is meg kell fizetni utána.A képviselő erre vonatkozó rendelkezése (nyilatkozata)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.
1
41
42
43
47