Utólag finanszírozott nemzetközi támogatások elszámolása

Kérdés: Költségvetési intézmény TÁMOP támogatási szerződést kötött 2013-ban, a támogatás utófinanszírozásos volt, 2015-ben elszámoláskor folyósították. A bér, járulék és egyéb dologi kiadások viszont nagyobbrészt 2014-ben, illetve 2013-ban merültek fel, a kiadások nem kerültek 2013-ban átfutó kiadásként elszámolásra, 2014-ben is dologi, illetve személyi jellegű kiadásként került elszámolásra. A támogatást 2015-ben számolták el működési bevételként. Helyes-e a fenti elszámolás? 2013-ban szerintem átfutó kiadásként kellett volna elszámolni a kiadásokat, 2014-évben adott előlegként. Az összemérés elve jelenleg nem érvényesül, hiszen a támogatással érintett költségek nem abban az évben kerültek elszámolásra, mint a támogatási bevétel.
Részlet a válaszából: […] Az Áhsz. hatálybalépését követően, azaz 2014-ben helyesen kerültek a kiadások elszámolásra. 2013-ban a régi Áhsz. alapján ugyanakkor a kiadásokat – feltéve ha a kedvezményezett támogatási előlegben nem részesült – az utólag finanszírozott nemzetközi támogatási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. február 2.
Kapcsolódó címke:

Forgótőke nyilvántartása

Kérdés: Az éves pénzmaradvány megállapításánál a 29. számú űrlapon a helyesbített pénzmaradvány összegét növeli a FÁKISZ-nak adott "Forgótőke összege", amit a 392. számlán könyvelünk. A jóváhagyott pénzmaradványt a következő évben használjuk fel, amelynek része a FÁKISZ-tól vissza nem kapott forgótőke összege is. Intézményünknél ez a hiány komoly likviditási gondot okoz. Hogyan kell a pénzmaradvány jóváhagyása után a forgótőkét könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...forgótőke mértékét a FÁKISZ és az intézmény közötti szerződés (megállapodás) rögzíti. A forgótőke nyújt fedezetet a személyi juttatásokat terhelő levonásokra, munkáltatót terhelő járulékokra stb. A forgótőke a pénzmaradvány megállapításánál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 16.
Kapcsolódó címkék: