Magáncélú telefonbeszélgetések nyilvántartása


Önkormányzatunk két legnagyobb intézményében erre alkalmas szoftver segítségével különítjük el a hivatalos, illetve magánhívásokat. A dolgozók két kódot kaptak a magán-, illetve a hivatalos hívások elkülönítéséhez. Havonként kinyomtatjuk a hívások részletes listáját, mely tartalmazza a hívott számot, körzetet, dátumot, időpontot, időtartamot, hívás díját. A többi telefonvonallal rendelkező intézményünknél kézzel vezetik a hívások nyilvántartását, a következő adattartalommal: dátum, felhívott állomás neve és száma, beszélgetés tárgya, ideje. A fent részletezett nyilvántartásaink megfelelnek-e a törvényi előírásoknak?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2007. december 18-án (89. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1901

[…] elkülönítése megvalósítható. Azonban a módszer kialakításánál célszerű figyelembe venni az Art.-nak a bizonylatkezelésre, nyilvántartás-vezetésre vonatkozó szabályait. Elfogadható például – a kérdésben is említett módon – az üzleti és magánbeszélgetések eltérő kódoláson alapuló elkülönítése. De elfogadható a hívásnapló vezetése is. Mindkét módszer alkalmas arra, hogy a hivatali és a magáncélú beszélgetések díja elkülöníthető legyen, és igazolható akár az is, hogy egyáltalán nem történt magánbeszélgetés. A magánszemély kódválasztása vagy a hívásnaplóba való bejegyzése olyan nyilatkozatnak minősül, amelyet az adóhatóságnak mindaddig el kell fogadnia, amíg nem tudja bizonyítani annak […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.