2009-es szabályok vezetői munkaköröknél


Az önkormányzatunk egyik intézményénél 2004-ben nyugdíjba vonulás miatt megüresedett a gazdasági osztályvezetői önálló munkakör, melyre vezetői megbízást kapott egy volt munkatársam kinevezett gazdasági kiemelt főelőadói munkakör mellett, határozatlan időre. Első kérdésem, hogy ez szabályos volt-e? A nyugdíjba ment vezető kinevezett gazdasági osztályvezető volt (önálló munkakörben). 2009. január elsejével módosultak a jogszabályok, és konkrétan megmondják, hogy mely munkakör minősül kinevezett, és mely munkakör megbízott vezetői munkakörnek. Most marad minden változatlan, továbbra is kiemelt főelőadó munkakör vezetői megbízással, vagy a kinevezéshez meg kell pályáztatni az önálló munkakörű vezetői beosztást? A vonatkozó végrehajtási rendelet pedig még 5 éves szakmai gyakorlatot is előír, amit még pár hónap híján nem töltött be a kolléga. Kérdésem, hogy eddig jogszerűen jártak-e el irányában, illetve várja-e meg az öt évet, és pályázzon újból arra a munkakörre, amit eddig folyamatosan betöltött?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2009. május 19-én (113. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2363

[…] alatt. A vezetői illetmények meghatározásának új, 2009. január 1-jén hatályba lépett szabályaira, illetve az aktuális gazdasági folyamatokra tekintettel szükség volt átmeneti szabályok meghatározására is. Az átmeneti rendelkezések garanciális szabályokat tartalmaznak annak érdekében, hogy az új szabályozással ne kerüljenek indokolatlanul méltánytalan helyzetbe a korábbi szabályok alapján vezetői feladatokat ellátó közalkalmazottak. A Kjt.-t módosító 2008. évi LXI. törvény 41. § (6), (7) bekezdése tartalmaz átmeneti rendelkezéseket a vezetői illetmények megállapításával kapcsolatban (valójában nem csak az illetménymegállapítást, hanem a kinevezéseket, megbízásokat érintően is). A hivatkozott paragrafus (6) bekezdése kimondja, hogy ha a közalkalmazott magasabb vezetői, illetve vezetői megbízása e törvény erejénél fogva magasabb vezetői vagy vezetői munkakörré alakult át, a) a határozatlan, illetve határozott idejű magasabb vezetői, illetve vezetői megbízást – a b) pontban foglaltak kivételével - határozatlan időre szóló magasabb vezetői vagy vezetői munkakörre szóló kinevezésnek kell tekinteni, b) az a) pontban foglaltaktól eltérően, ha a vezetői feladatok határozott időre szóló ellátását törvény írja elő, a magasabb vezetői, illetve vezetői megbízást az annak lejártáig tartó határozott idejű magasabb vezetői vagy vezetői munkakörre szóló kinevezésnek kell tekinteni azzal, hogy a határozott idő lejárta előtt a közalkalmazott kérelmére a 30/A. § megfelelő alkalmazásával másik munkakört kell felajánlani. Ha nincs felajánlható munkakör, vagy a közalkalmazott a felajánlott munkakört elutasítja, a határozott idő lejártakor a közalkalmazotti jogviszonyát a munkáltatónak ezen okra hivatkozással felmentéssel meg kell szüntetnie, és a munkakör elutasítása esetén megfelelően alkalmazni kell a 37. § (9) bekezdését, c) illetményét a Kjt. […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.