Önkormányzati bérlakás felújítása


Egy társasház a felújítási munkákhoz egyszeri célbefizetésről döntött. A társasházban lévő önkormányzati tulajdoni hányadra eső rész befizetését hogyan könyveljük?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2012. július 3-án (166. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3207

[…] jelenleg a kezelésre átadott eszközöknél – ilyenek az önkormányzati bérlakások is – melyek az általános szabályok: 1. A kezelő szervnél a lakás értékét nem lehet kimutatni a főkönyvi számlákon. A lakás bekerülési értéke és az elszámolt értékcsökkenés az önkormányzat könyveiben van. 2. A karbantartási kiadások a kezelő szervet, a felújítás az önkormányzatot illetik. 3. A lakbérbevételek általában az önkormányzathoz érkeznek be. 4. A terv szerinti értékcsökkenést költségvetési szabályok szerint kell elszámolni, ezt általában az önkormányzat végzi el. 5. A leltározási feladatokat a kezelő szerv látja el, és ennek eredményéről értesíti az önkormányzatot stb. Az előzőekből következik, hogy az önkormányzatot terhelik a felújítási költségek. Ezt teljesítheti azzal, hogy – átutalja – megfelelő dokumentációval, pl. támogatási szerződés megállapodással – az egyszeri célbefizetés összegét, vagy – konkrét felújítási számla alapján a tulajdonosi hányad összegét átutalja a társasháznak vagy a kezelő szervezetnek. Az Áhsz. ezekre vonatkozóan külön szabályokat nem tartalmaz, de […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.