Költségvetési Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

A találat a megadott önkormányzati bérlakás tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdést időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez!

A találat: Önkormányzati bérlakás felújítása

Kérdés: Egy társasház a felújítási munkákhoz egyszeri célbefizetésről döntött. A társasházban lévő önkormányzati tulajdoni hányadra eső rész befizetését hogyan könyveljük?
Részlet a válaszból: […]hogy jelenleg a kezelésre átadott eszközöknél - ilyenek az önkormányzati bérlakások is - melyek az általános szabályok: 1. A kezelő szervnél a lakás értékét nem lehet kimutatni a főkönyvi számlákon. A lakás bekerülési értéke és az elszámolt értékcsökkenés az önkormányzat könyveiben van. 2. A karbantartási kiadások a kezelő szervet, a felújítás az önkormányzatot illetik. 3. A lakbérbevételek általában az önkormányzathoz érkeznek be. 4. A terv szerinti értékcsökkenést költségvetési szabályok szerint kell elszámolni, ezt általában az önkormányzat végzi el. 5. A leltározási feladatokat a kezelő szerv látja el, és ennek eredményéről értesíti az önkormányzatot stb. Az előzőekből következik, hogy az önkormányzatot terhelik a felújítási költségek. Ezt teljesítheti azzal, hogy - átutalja - megfelelő dokumentációval, pl. támogatási szerződés megállapodással - az egyszeri célbefizetés összegét, vagy - konkrét felújítási számla alapján a tulajdonosi hányad összegét átutalja a társasháznak vagy a kezelő szervezetnek. Az Áhsz. ezekre vonatkozóan külön szabályokat nem tartalmaz, de[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2012. július 3.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 3207
Kapcsolódó tárgyszavak: , ,
Kapcsolódó összes tárgyszó: , ,