Költségvetési Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

2 találat a megadott bizonylati rend tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdéseket időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez!

1. találat: Bizonylatolás rendje

Kérdés: Az önkormányzat önállóan gazdálkodó intézményként hozta létre a Városi Kincstárat. Az alapító okirat szerint a kincstár a hozzá tartozó 10 önálló jogi személyiségű, önálló adószámmal rendelkező, részben önállóan gazdálkodó intézmény gazdasági szervezeteként végzi a mellérendelt intézmények számviteli, munkaügyi, karbantartási, beruházáslebonyolítási feladatait. A kincstár alapító okirata alapján gazdasági tevékenységet nem végezhet, bevétele kizárólag intézményfinanszírozásból származik. A kincstár köteles-e számlát kibocsátani a mellérendelt intézményeknek végzett karbantartási munkálatokról?
Részlet a válaszból: […]szolgáltatásokat a kincstár ellenérték nélkül végzi a mellérendelt intézmények részére. A kincstár által végzett ellenérték nélküli tevékenység csak abban az esetben minősülne áfa hatálya alá tartozó szolgáltatásnyújtásnak, ha e tevékenységhez kapcsolódó előzetesen felszámított adó részben vagy egészben levonható lenne. Tekintettel arra, hogy a kincstár kizárólag intézményfinanszírozási támogatásból él, adót egyáltalán nem vonhat le, az ellenérték nélküli[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2004. október 12.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 872
Kapcsolódó tárgyszavak:

2. találat: Szigorú számadásos nyomtatványok nyilvántartása

Kérdés: Milyen adatokat kell tartalmaznia a szigorú számadásba vett nyomtatványokról vezetett nyilvántartásnak?
Részlet a válaszból: […]szigorú számadást nyomtatványfajtánként kell vezetni. Az egyedi nyilvántartás szerkezetére, felépítésére, tartalmára jogszabályi rendelkezés nincs, azt a költségvetési szerv saját hatáskörben alakítja ki és rögzíti bizonylati rendjében. A nyilvántartásban a következő adathelyeket célszerű meghatározni: a költségvetési szerv megnevezése, a nyomtatvány megnevezése, jele (nyomdai azonosító: betű, szám), a nyomtatvány mennyiségi egysége (pl. tömb, lap), a nyomtatvány nyilvántartásba vételének időpontja, a nyomtatványt használó szervezeti egység, […] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2002. október 29.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 28
Kapcsolódó összes tárgyszó: ,