Bölcsődei kisgyermeknevelő fizetési fokozatának megállapítása

Kérdés: Közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő besorolás szempontjából történő meghatározásához kérünk segítséget. Közalkalmazottunk 2000. szeptember 1. óta dolgozik különböző kft.-knél, egyéni vállalkozóknál. Volt munkanélküli 4 hónapig, amit természetesen nem vettünk figyelembe a munkaviszony idejének meghatározásánál. 2010-ben OKJ-s szakképesítést szerzett kisgyermekgondozóként (54 761 02 0010 54 02 alap), majd 2012. január 1-jétől intézményünknél dolgozik. Az E-kategóriával nincs problémánk, de a fokozatnál a teljes (járulékfizetéses) munkaviszonyt vegyük figyelembe? Ekkor E/5 lenne, vagy ragaszkodjunk ahhoz, hogy 2010 óta eltelt idővel számoljunk, ekkor E/2 lenne a besorolása?
Részlet a válaszából: […] A kérdés eldöntéséhez mindenekelőtt azt kellene tudni, hogy a közalkalmazott mely ágazatban, milyen munkakörben dolgozik jelenleg, hiszen a besorolásnál minden esetben a munkakörből kell kiindulni. Az érintett csak azon fizetési osztályok valamelyikébe sorolható be, amelyet az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. június 16.

Mesterpedagógus illetménye 2015. januártól

Kérdés: Intézményünkben dolgozó óvónőnek főiskolai végzettsége és vezetőképző végzettsége van. Ez alapján a Pedagógus I. besorolás, "39-41 év fizetési fokozat" illette meg. Minősítése alapján 2015. január 1-jével a Mesterpedagógus besorolásra jogosult, a "39-41 év fizetési fokozatba" kellene átsorolni. Melyik illetménytáblát kell az ő esetében figyelembe venni? Pontosabban mennyi lesz most az ő illetménye?
Részlet a válaszából: […] A pedagógus-munkakörben foglalkoztatott – a Gyakornok fokozatba tartozó pedagógus kivételével – a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerint közalkalmazotti jogviszonyban töltött időnek minősülő, továbbá a fizetési fokozat megállapításánál beszámítandó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 7.

Köztisztviselő illetménye eltérítésének hatásköre

Kérdés: Helyi önkormányzat felsőfokú köztisztviselőjének a bérét helyi rendelet hiányában is eltéríthetem, egyedileg?
Részlet a válaszából: […] A hivatali szerv vezetője át nem ruházható hatáskörében, a megállapított személyi juttatások előirányzatán belül a tárgyévet megelőző év minősítése, ennek hiányában teljesítményértékelése alapján – ide nem értve, ha a kormánytisztviselő végleges áthelyezésére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 7.

Óvodapedagógusok besorolása

Kérdés: Hogyan kell besorolni az óvodapedagógusokat? Az egyik dolgozó 1999. 10. 04-től 2001. 06. 30-ig gondozónő beosztásban dolgozott, 2008. 12. 01-től 2009. 03. 31-ig közhasznú, közcélú foglalkoztatott volt. 2013. 09. 01-től óvodapedagógusként dolgozik intézményünknél. Diplomáját 2013. 11. 04-én szerezte meg. A másik dolgozónk 1999. 03. 01-től 2012. 02. 12-ig gyógypedagógiai asszisztensként dolgozott. 2012. 02. 13-tól dolgozik intézményünknél óvodapedagógusként. Diplomáját 2013. 10. 22-én szerezte meg. Kell-e gyakornoki időt meghatározni?
Részlet a válaszából: […] A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet (Kjt-vhr.) 13. §-ának (1) bekezdése rögzíti, hogy "A magasabb fokozatba történő előrelépéshez szükséges szakmai gyakorlata) pedagógus-munkakörben,b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben közalkalmazotti jogviszonyban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 4.

Közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő számítása

Kérdés: Közalkalmazotti besorolással kapcsolatban lenne kérdésem. Az alábbi jogviszonyok álltak fent:
1990. 07. 01.-1993. 02. 28. TÜZÉP
1993. 03. 02.-1993. 09. 14. munkaügyi központ
1993. 09. 15.-1994. 12. 31. kft.
1995. 01. 01.-1995. 01. 15. munkaügyi központ
1995. 01. 16.-1996. 01. 15. biztosítótársaság
1996. 03. 24.-1999. 02. 28. költségvetési szerv
1999. 03. 01-jétől jelenleg is költségvetési szerv
A dolgozót 1999-ben 2. kategóriába sorolták be. Jelenleg 7. kategóriában van. Véleményem szerint a munka nélküli időszak levonása után is 9. kategóriában kellene lennie. A besorolás helyesen van megállapítva?
Részlet a válaszából: […] A felsorolt jogviszonyok közül a költségvetési szerveknél fennállt jogviszonyok mindenképpen beszámítanak (2014. július 24-ig számolva ez 18 év 4 hónap) a közalkalmazotti jogviszonyban töltött időbe. Az 1992. július 1-je előtti munkaviszonyt szintén teljes egészében be kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 2.

Közszolgálati jogviszonyban töltött idő

Kérdés: Egy köztisztviselő 1991. február 1-jétől jelenleg is a polgármesteri hivatal köztisztviselője. A köztisztviselő jelenleg az I. besorolási osztály 14. fizetési fokozatába van besorolva, vezető főtanácsosként. A jelenlegi besorolásához beszámított és figyelembe vett munkaviszonyok az alábbiak:
1. tartósítóipari kombinát: 1987. 09. 14.-1990. 04. 25. között munkaviszony, ezen időszak alatt (1989. 02. 28. és 1989. 07. 04.) sorkatonai szolgálatot töltött;
2. megyei munkaügyi szolgáltató iroda: 1990. 06. 06.-1990. 07. 18. között munkanélküli-segély;
3. polgármesteri hivatal: 1991. 02. 01-jétől jelenleg is köztisztviselői jogviszony.
Köztisztviselőnk személyi anyagának felülvizsgálata során kiderült, hogy a katonakönyvének tanúsága szerint 1981. 08. 27. és 1982. 08. 08. között sorkatonai szolgálatát töltötte, amely időtartamot jelenlegi és korábbi köztisztviselői besorolásai során sem vette figyelembe munkáltatója. A kérdés tehát az, hogy az iménti sorkatonai szolgálat idejét is be kell/kellett volna számítani a besorolásnál figyelembe vehető időtartamok közé? Ha igen, akkor a köztisztviselő milyen igénnyel léphet fel munkáltatójánál, esetleges elmaradt illetményének megtérítését milyen időtartamra követelheti tőle?
Részlet a válaszából: […] A közszolgálati tisztviselő besorolásánál figyelembe kell venni a munkavégzésre irányuló jogviszonyban, különösen a munkaviszonyban, állami vezetői szolgálati jogviszonyban, kormányzati szolgálati, közszolgálati, közalkalmazotti jogviszonyban, bírósági szolgálati,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 17.

Köztisztviselő téves besorolása – igényérvényesítés

Kérdés: 2013. január 1-jétől az önkormányzattól átkerültem a járási gyámhivatal állományába. Az önkormányzatnál jogi végzettségem ellenére I. besorolási osztály, gyakornok elnevezésű besorolási fokozat, 1. számú fizetési fokozatba soroltak, az I. besorolási osztály fogalmazó elnevezésű besorolási fokozat, 2. számú fizetési fokozat helyett. Az önkormányzatnál megilletett az illetménykiegészítés, az alapilletmény 20%-a. A kormányhivatal a helytelen besorolás miatt újra besorolt, de már csak 10%-os illetménykiegészítéssel. A fentiek miatt hátrány ért az előző munkáltatómnál, mert kevesebb illetményt állapított meg, mint járt volna, de hátrány ért az új munkáltatómnál is, mert illetményem összességében csökkent az előző munkáltatónál lévőhöz képest, annak ellenére, hogy a Kttv. szerint illetményem nem csökkenhetne, hiszen ugyanazt a munkakört látom el.
Részlet a válaszából: […] A járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII. törvény 7/A. §-ának (1)–(2) bekezdései alapján a fővárosi és megyei kormányhivatal foglalkoztatotti állományába átkerült köztisztviselők a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 19.

Fizetés nélküli szabadság figyelembevétele besorolásnál

Kérdés: Egy kolléganőnk 1996. augusztus 26-tól folyamatosan áll alkalmazásunkban (első munkahely). 2007. 08. 09-től 2012. 07. 31-ig fizetés nélküli szabadságon volt (férj külszolgálata miatt). 2012. augusztus 1-jével visszajött dolgozni. Mi a helyes fizetésifokozat-besorolása, és mikor lesz a következő előrelépése?
Részlet a válaszából: […] A Kjt. 64. § (1)–(2) bekezdései alapján a közalkalmazott fizetési fokozatát közalkalmazotti jogviszonyban töltött ideje alapján kell megállapítani. A fizetési fokozat megállapításánál a közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő számítására a 87/A. §-ában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 30.

Nonprofit kft.-nél, illetve szociális intézménynél dolgozó szociális és mentálhigiénés munkatárs bérezése

Kérdés: Munkaügyi problémám tisztázásához kérném a segítségüket, illetve állásfoglalásukat. Munkaviszonyom jelenlegi munkahelyemen 2012. 02. 13-án kezdődött, nonprofit kft.-nél szociális és mentálhigiénés munkatárs munkaköri megnevezéssel. Ehhez a munkakörhöz szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző szakképzettséggel rendelkezem, melyet 2006-ban szereztem, és az OKJ-száma 54 8933 04. A besoroláshoz a Kjt.-t alkalmazták, számomra érthetetlen okból. Minden munkaviszonyomról bemutattam a munkáltatói, valamint a NAV-igazolást, de a bemutatott iratoknak csak egy részét nézték át a szolgálati idő összeszámolásához. Besoroltak a D fizetési osztály 4. fizetési fokozatába, a besorolási béremet 108 000 forintban állapították meg. 2012. 05. 31-én ez a munkaviszony megszűnt, és 2012. június 1-jétől a PMIK lett az új munkáltató jog­utódlással. Itt is betettem a személyi anyagaim közé az összes igazolást a munkaviszonyaimról. A helyzet azonban csak annyit változott, hogy "szociális munkatárs" lett a munkaköri megnevezésem, az E fizetési osztályba kerültem, de maradtam a 4. fizetési fokozatban, a bérem nem változott. A közalkalmazotti kinevezést készítő gazdasági ügyintéző arra a kérdésemre, hogy miért 10 évet állapított meg szolgálati időnek, nem tudott elfogadható és logikus magyarázatot adni. Ez a besorolás, úgy gondolom, nem megfelelő, anyagilag és szabadság szempontjából is hátrányosan érint.
Jogosak-e a kételyeim a besorolásomat illetően, a végzettségemet, illetve a szolgálati időt tekintve? 2012. júniusban főiskolai oklevelet szereztem alapképzési szakon andragógusként (személyügyi szervező szakirányon). Ezt sem vették figyelembe, nem is továbbították a diplomám másolatát a munkáltatónak.
Igazolással rendelkező időszakok:
– -1986. 09. 01.-1990. 12. 31. BM Megyei TÁKISZ (a munkáltató által kiállított közalkalmazotti igazolás szerint 1990. 12. 31-ig állt fenn a jogviszonyom adatrögzítő munkakörben. Leánygyermekem 1989. 01. 15-én, fiúgyermekem 1990. 01. 28-án született)
– -1991. 01. 01.-1993. 01. 28. BM Megyei TÁKISZ, passzív GYES (ezt az időszakot passzív GYES-ként igazolta le a munkáltató, úgy jelölte meg 1993. 01. 28-át, mint kilépés dátumát, és az előző munkaviszonyról szóló igazolással együtt állította ki 1993. 02. 26-án)
– -1993. 02. 02.-1994. 01. 27. regisztrált munkanélküli
– 1994. 03. 30.-1994. 07. 15. bt.-alkalmazott
– 1995. 02. 01.-2007. 03. 11. magánvállalkozó
– 2007. 03. 12.-2012. 02. 12. zrt.-alkalmazott
– -2012. 02. 13.-2012. 05. 31. nonprofit kft.-alkalmazott (jogutódlással folytatódik a munkaviszony)
– -2012. 06. 01.- Pest Megyei Intézményfenntartó Központ
Részlet a válaszából: […] A nonprofit kft.-nél vélhetően az alapján állapították meg a bérét a Kjt.-nek megfelelően, hogy egy garanciális szabály szerint a nem állami fenntartású szociális intézményekben is a bérezés el kell érje legalább azt a szintet, ami a munkavállalót a közalkalmazottakra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 9.

Áthelyezett köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító ideje

Kérdés:

A Költségvetési Levelek 2012. június 12-i, 3192. számon megjelent – Köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító idejének megállapítása I. című – válaszával kapcsolatosan az alábbi kérdésem lenne. A polgármesteri hivatalhoz 1990. március
16-án áthelyezéssel kerültem az Mt. hatálya alól, így én az adott válasz alapján úgy értelmeztem, hogy rám is vonatkozik a 40 éves jubileumi jutalom. A cikket megmutatva a hivatal személyügyi referensének, azt a választ kaptam, hogy ez nem így van, rám nem vonatkozik, mert nem lehet az áthelyezést figyelembe venni.

Részlet a válaszából: […] A hivatkozott 3192. számú kérdésre adott válasz szerint amennyiben "egy olyan speciális körülmény is fennáll, amely szerint az érintett köztisztviselő 1992. július előtt az Mt. hatálya alól áthelyezéssel került intézményükbe, ... ebben az esetben ... figyelembe kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 18.
1
4
5
6
15