Pénzügyi biztosíték elszámolása

Kérdés: Intézményünk ingatlanbérleti szerződés megkötésével egyidejűleg egy bizonyos összeg letétbe helyezésére kötelezett. A letétbe helyezett összeg addig a bérbeadó tulajdonában marad, amíg a bérleti jogviszony fennáll. A letéti összeget függő tételként kezeljük, vagy végleges kiadásként? Ugyancsak könyvelési probléma a fenti eset fordított példája, amikor az intézmény adta bérbe ingatlanát, és a bérleti idő lejártáig biztosítékként kért egy bizonyos összeget.
Részlet a válaszából: […] A bérleti szerződésekhez kapcsolódó pénzügyi biztosítékként(óvadékként) letétbe helyezett összeg tervezésére és elszámolására aPénzügyminisztérium által kiadott, a költségvetési szervek részletesköltségvetésének összeállítására szolgáló tájékoztató...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 1.

Munkáltatói lakástámogatással kapcsolatos könyvelési tételek

Kérdés: OTP-lakásalapszámla könyvelése: átutalás az OTP-hez, az OTP kamatjóváírása és kezelési költségének könyvelése, zárolás, a dolgozónak kiutalás, a dolgozó havi befizetései, esetleges késedelmi kamatok könyvelése. Kérem a 412... Tőkeváltozások számla pontos megjelölését is.
Részlet a válaszából: […] A következőkben bemutatott könyvelési tételek a központiköltségvetési szervekre vonatkoznak. Az előző kérdés alapján feltételezhető,hogy a kérdező központi költségvetési szervnek könyvel, mert a 3521. főkönyviszámlát alkalmazza.Könyvelési tételek:T 194441 – K 3521 ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.

Beolvasztással megszűnő költségvetési szerv beszámolási kötelezettsége

Kérdés: Intézményünk központi költségvetési szerv központja. Egy kormányhatározat értelmében – fejezeten belül – a központba kell egy megyei igazgatóságot integrálni. A megyei igazgatóság önálló költségvetést és beszámolót készített eddig. Milyen könyvelési tételeket kell az integráló szervezetnél (központnál) könyvelni, ha a feladatot és a létszámot is integráljuk? Mit és hogyan kell egyeztetni a MÁK-kal? Milyen adattartalommal és hány beszámolót kell készíteni? Kérem, javasoljanak szakkönyvet, cikket, bármit, amiben részletes leírását találom az összeolvadás számviteli elszámolásának!
Részlet a válaszából: […] A megszűnő költségvetési beszámolási kötelezettséget és az egyéb eljárási szabályokat az Szt-vhr. "Az államháztartás szervezete beszámolási kötelezettsége átszervezés esetén" cím alatt, a 13/A §-ban szabályozza. A paragrafus (1) bekezdése többek között rögzíti,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 14.

50 ezer forint egyedi bekerülési érték alatti tárgyi eszközök elszámolása

Kérdés: Intézményünk az év végén, raktáron lévő, használatba nem vett kis értékű eszközök állományát mindeddig az 1-es számlaosztályban, a 13179-es számlán vette év végén állományba. 2004. jan. 1-jétől az Szt-vhr. 9. sz. melléklete a következőkkel egészül ki: "A kis értékű, éven belül amortizálható raktári új tárgyi eszközök analitikus és főkönyvi elszámolása során a készletekre vonatkozó könyvvezetési szabályok az irányadók." Jelenti-e azt, hogy év végén a használatba nem vett, kis értékű tárgyi eszközök raktáron lévő állományát a továbbiakban a 2. számlaosztályban kell állományba venni, vagy maradhat-e az eddigi gyakorlat?
Részlet a válaszából: […] A raktárban lévő új, kis értékű tárgyi eszközöket továbbra is az 1. számlaosztályban kell nyilvántartani. Hatályos az Szt-vhr. 18. §-ának (2) bekezdése, amely szerint: A költségvetési év végéig használatba nem vett (raktáron lévő) kis értékű tárgyi eszközt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.

Nemzetközi támogatás elszámolása

Kérdés: Hogyan kell alkalmazni a Számlakerettükör 3613-3616. Nemzetközi támogatási programok lebonyolítási számláit, valamint a 66. számlacsoport számláit?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatást végzők kötelező továbbképzésének írásos jegyzete (SALDO kiadvány),a közeljövőben megjelenő Költségvetési könyvvezetés (SALDO kiadvány) ad...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Iskolánál működő közhasznú alapítvány könyvvezetési kötelezettsége

Kérdés: Iskolánknál működő közhasznú alapítványhoz évente kb. 1-1,5 millió Ft támogatás érkezik. Semmilyen vállalkozást nem folytat az alapítvány, dolgozója nincs, személyi jellegű kifizetései sincsenek. Az alapító okirat szerint az iskola személyi és tárgyi feltételeinek javítására hozták létre. Ha pénzügyi nehézsége akad az iskolának, konkrét célra jegyzőkönyv szerint átutal az iskola részére. Ez így lehetséges? Kötelező-e áttérni a kettős könyvvitelre, ha csak a fenti pénzforgalmi műveleteket könyvelik?
Részlet a válaszából: […] ...közhasznú alapítványok esetében a többször módosított 224/2000. kormányrendelet előírásait kell alkalmazni.Adott gazdálkodó szervezet könyvvezetésének módját az határozza meg, hogy milyen beszámolót készít. A beszámoló formáját a közhasznú egyéb szervezet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Kötelezettségvállalás nyilvántartása

Kérdés: Hol található az a törvényi előírás, amely szerint a kötelezettségvállalást a 0. számlaosztályban kell nyilvántartani, és hogyan kell könyvelni?
Részlet a válaszából: […]

A kötelezettségvállalásokat az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. Korm. rendelet 9. számú melléklet 15. pontjában foglalt előírás alapján kell a 0. Nyilvántartási számlában kimutatni.

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 16.

Mérlegképes könyvelő regisztrálása

Kérdés: Költségvetési intézményben dolgozó gazdasági vezetőnek és a könyvelőnek kell-e magát regisztráltatnia mint mérlegképes könyvelő, vagy csak abban az esetben van erre szükség, ha más intézményeknek vagy vállalkozásoknak megbízási szerződéssel vagy számla ellenében történik a munkavégzés?
Részlet a válaszából: […] ...Idetartozik különösen: a könyvviteli elszámolás, a beszámolókészítés rendszerének, módszerének kialakításával, a számlarend, a könyvvezetéshez, a beszámolókészítéshez szükséges szabályzatok elkészítésével, rendszeres karbantartásával kapcsolatos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 1.

Használati jog átengedése

Kérdés: Egy önkormányzat földterületre vonatkozó használati jogot enged át egy gazdasági társaság részére. A felek megállapodnak továbbá, hogy a használati jog ellenértékeként a társaság vállalja, hogy a közterületet saját költségén tereprendezi, és az így létrehozott tárgyak (közvilágítás, padok stb.) az önkormányzat tulajdonába kerülnek. Hogyan kell az áfát rendezni, kinek kell számláznia?
Részlet a válaszából: […] ...könyvvitelt vezető adóalanynak, aki nyilvántartási kötelezettségének a költségvetés alapján gazdálkodó szervek beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről szóló kormányrendelet szerint módosított (pénzforgalmi) szemléletben tesz eleget – így...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 1.
1
24
25