Kis értékű tárgyi eszköz beszerzése

Kérdés: Költségvetési szervnél kis értékű tárgyi eszköz beszerzése történt. A kis értékű tárgyi eszköz úgy került minősítésre, hogy az tartósan, egy évet meghaladóan fogja szolgálni a költségvetési szerv tevékenységét. A beszerzést követően a rendeltetésszerű használatbavétel megtörtént. Helyesen jártunk-e el, amikor az állományba vételi bizonylaton (B.11-46/Vr.sz.) jelöltük (az üzembe helyezés dátumánál) a használatbavétel dátumát, mivel ezen eszköznél nem kellett alkalmazni üzembe helyezési eljárást, vagy az állományba vételt mint gazdasági eseményt és a használatbavételt is eltérő bizonylatokon kellene hitelt érdemlően igazolni? Kiváltható lenne-e az állományba vételi bizonylat a pénzügyi és könyvviteli nyilvántartó rendszer által generált "eszköz mennyiségi nyilvántartásba vételi dokumentummal", amelyen rögzítésre kerül az eszköz használatbavételi időpontja is?
Részlet a válaszából: […] ...a befizető aláírása.Ha csak a nyilvántartó rendszerben rögzítik az eszközt, nem lesz olyan dokumentum, amelyen elrendelték az eszköz állományba vételét és azt az elrendelő személy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 12.
Kapcsolódó címkék:  

Utófinanszírozás

Kérdés: Hogyan történik az utófinanszírozás elszámolása európai uniós projektnél?
Részlet a válaszából: […] ...a támogató elutalta-e a kedvezményezett költségvetési szerv részére. Az állományba vétel tőkeváltozással szemben történik. A tárgyi eszköz állományba vétele után értékcsökkenést kell elszámolni. Pénzforgalomban a 3926. Utólag finanszírozott nemzetközi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. január 8.
Kapcsolódó címkék: