Önkormányzati intézménynél végzett felújítás

Kérdés: Önállóan működő és gazdálkodó önkormányzati intézmény vagyunk, önálló adószámmal. Felügyeleti szervünk 2013-ban felújításra, képviselő-testületi döntés alapján előirányzatot adott olyan épületekben végzendő beruházásra, felújításra, amelyek az önkormányzat nyilvántartásában és tulajdonában szerepelnek. A munkákat elvégeztettük. A számlát a saját nevünkre kértük, mivel az előirányzat nálunk szerepel. Év végén pl. ablakcserét szerettem volna visszaadni az önkormányzatnak mint elvégzett felújítás, mivel a felújítást rá kell aktiválni az épületre. Ezt visszautasították azzal az indokkal, hogy ez áfaköteles ügylet. Erről szeretném kérni tájékoztatásukat. A jövőben mi ennek az elfogadható megoldása, és csakugyan áfaköteles lesz ez az ügylet? Az intézmény áfalevonási joggal rendelkezik, de az áfa nem lett visszaigényelve többféle meggondolásból adódóan.
Részlet a válaszából: […] ...kell aktiválni a könyveiben, mivel ő a tulajdonos. Ehhez mindenképpen szükséges valamilyen számviteli bizonylat, átadás-átvételi jegyzőkönyv. Abban az esetben, ha az intézmény számlát állít ki a felújításról az önkormányzatnak, akkor áfafizetési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.
Kapcsolódó címkék:  

Gondozási díj elszámolása

Kérdés: A Városi Gyámhivatal egy kiskorú lakosunk állami gondozásba vételét rendelte el. A határozatban előírja a szülőknek, hogy havonta a helyi önkormányzat számlájára 10 000 forint gondozási díjat kötelesek befizetni, mely összeg 60 százalékának átutalásáról a jegyző köteles gondoskodni. A 60 százalék tehát a gyermekotthon számlájára kerül, kié a 40 százalék? Az ügyletek könyvelési tételei hogyan alakulnak?
Részlet a válaszából: […] ...a 149/1997. Korm. rendelet 117. § (1) bekezdése alapján a gyámhivatal határozatban állapítja meg, és erről értesíti az önkormányzat jegyzőjét is. A gondozási díjat a fizetésre kötelezett lakóhelye vagy ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 12.