Önkormányzati intézménynél végzett felújítás

Kérdés: Önállóan működő és gazdálkodó önkormányzati intézmény vagyunk, önálló adószámmal. Felügyeleti szervünk 2013-ban felújításra, képviselő-testületi döntés alapján előirányzatot adott olyan épületekben végzendő beruházásra, felújításra, amelyek az önkormányzat nyilvántartásában és tulajdonában szerepelnek. A munkákat elvégeztettük. A számlát a saját nevünkre kértük, mivel az előirányzat nálunk szerepel. Év végén pl. ablakcserét szerettem volna visszaadni az önkormányzatnak mint elvégzett felújítás, mivel a felújítást rá kell aktiválni az épületre. Ezt visszautasították azzal az indokkal, hogy ez áfaköteles ügylet. Erről szeretném kérni tájékoztatásukat. A jövőben mi ennek az elfogadható megoldása, és csakugyan áfaköteles lesz ez az ügylet? Az intézmény áfalevonási joggal rendelkezik, de az áfa nem lett visszaigényelve többféle meggondolásból adódóan.
Részlet a válaszából: […] ...ha az intézménynek alapító okiratában foglalt alapfeladata, hogy karbantartsa, felújítsa az önkormányzati épületeket, és az intézmény fenntartói támogatást kap, illetve az utalt összeg nem az elvégzett munkák ellenértékeként, az elvégzett munkával arányos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.
Kapcsolódó címkék:  

Parkolási kiadások adózása

Kérdés: Költségvetési szerv dolgozójának kiküldetési rendelvénnyel kifizetett gépkocsiköltség-térítés belföldi kiküldetés esetén tartalmazhatja-e számla nélkül a parkolási jegy árát?
Részlet a válaszából: […] ...el. A kérdéses esetben tehát a parkolójegy (és az esetlegesen arról kapott nyugta sem) nem elegendő a kiadás igazolására. A parkolót fenntartó (üzemeltető) társaságtól számlát kell kérni a parkolójegyről. Ha a parkolás helyszínén erre nincs lehetőség, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 23.
Kapcsolódó címkék: