Telefonszolgáltatás közvetítése
Kérdés
Intézményünk dolgozói magánbeszélgetéseik után befizetik a telefonköltséget. Számlát kell-e kiállítanunk, és milyen áfatartalommal? Oktatási intézmény vagyunk, de van áfaköteles alaptevékenységünk is.
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2003. március 11-én (8. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 228
[…] mint áfa hatálya alá tartozó szolgáltatás ellenértékéről (az Áfa-tv. 43. §-a, illetve 80. §-a szerint), a dolgozók felé – ha számlát nem kérnek – nyugtát, ha számlát kérnek, akkor számlát kell kiállítani az Áfa-tv.-nek megfelelő adattartalommal. 2003. január 1-jétől a telefonköltség áfatartalmára annyiban külön szabályok vonatkoznak, hogy a telefonszolgáltató által az adóalanynak számlázott előzetesen felszámított adó 30 százalékát az Áfa-tv. 33. § (5) bekezdése szerint nem lehet levonni. Csak akkor élhet a levonási joggal az adózó, ha az ellenérték legalább 30 százalékát közvetített szolgáltatásként továbbszámlázza. (Ugyanúgy mentesülést jelent a dolgozóknak, valamint más gazdálkodónak történő továbbszámlázás.) A telefonköltség továbbhárítása 2003-ban is 25 százalékkal adózik, és az Áfa-tv. 8. § (4) bekezdés szerint folyamatosan teljesített szolgáltatásként a részkifizetés esedékességéhez kötődően számlázandó, mivel az önkormányzat ugyanazon folyamatosan teljesített szolgáltatás igénybevevője és nyújtója. Az ügyletet nyugtával, illetve – ha a másik fél számlát kér – számlakibocsátással kell kísérni az idén is. Amennyiben a költségvetési szerv bejövő telefonszámlájában a saját tárgyi mentes "fogyasztása" is benne van, úgy 30 százalékot meghaladó továbbszámlázás […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*