Szakmai teljesítés igazolása


Szakmai teljesítés igazolásával kapcsolatos a kérdésem. Az Ámr. 76. § (5) bekezdés szerint a szakmai teljesítés igazolására jogosult személyt helyi önkormányzat nevében vállalt kötelezettség esetén a jegyző jelöli ki. Ez kizárja-e a korábban nálunk bevett gyakorlatot, hogy a polgármester által vállalt kötelezettségek egy részénél a szakmai teljesítés igazolását is a polgármester végzi?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2011. február 1-jén (142. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2822

[…] teljesítés igazolója. De nem azzal az indoklással, hogy a kötelezettségvállalások egy részénél automatikusan ő a szakmai teljesítés igazolója. A szakmai teljesítés igazolójának rendkívül sok feladata van, sok mindent kell vizsgálnia, mielőtt aláírja az igazolást. A szakmai teljesítés igazolásának meg kell előznie az utalványozást, és előtte szakmailag igazolni kell a kiadások teljesítésének jogosságát, annak összegszerűségét. Meg kell vizsgálnia a szakmai teljesítés igazolójának, hogy a megrendelt termék hiánytalanul, abban a minőségben került-e leszállításra, a szolgáltatásnyújtás a megállapodásnak megfelelő minőségben történt-e, ahogyan azt a kötelezettségvállalási dokumentumokban rögzítették. Meg kell vizsgálni, hogy a megrendelt munka az előírásoknak, műszaki feltételeknek megfelelően érvényesült-e. A szolgáltatás minőségével kapcsolatban merültek-e fel kifogások, vagy azok megfelelőek voltak-e? Vizsgálni kell a kötelezettségvállalás dokumentumait, hogy a teljesítés az abban leírtaknak megfelelően (minőség, mennyiség, szállítási határidő, hely) történt-e. Az imént felsorolt feladatok szerteágazó és valós szakmai volta miatt nem szerencsés minden esetben a polgármestert kijelölni […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.