Többcélú intézmény esetében felmerülő teljesítményértékelés


Adott egy óvoda-bölcsőde többcélú intézmény, ahol a bölcsődei részben feladatokat ellátó pedagógus (tanár) és kisgyermeknevelő végzettségű dolgozó van kinevezve magasabb vezetőnek (intézményvezetőnek) az intézmény élére. Pedagógus végzettsége miatt a Púétv. szerint van besorolva. Az óvodai egységben ezért van egy óvodapedagógus végzettségű szakmai vezető, aki felügyeli az óvodai szakmai munkát, és egyben az óvodai intézményegység vezetője is. A teljesítményértékelést az óvodán belül kinek kell elvégezni? Eddig a magasabb vezető értékelte az óvónőket, és őt a fenntartó (polgármester). Bár a magasabb vezető egy bölcsődében foglalkoztatott pedagógus, akire alapesetben nem vonatkozik a teljesítményértékelés, de mégiscsak óvodavezető is egyben. Elegendő lett volna, hogy a szakmai vezető (intézményegység-vezető) értékelje az óvónőket és a magasabb vezető az intézményegység-vezetőt?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2025. szeptember 23-án (377. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6769

[…] igazgató), az igazgató esetében a nevelési-oktatási intézmény fenntartójának kijelölt képviselője”, ez utóbbi tagmondat tehát a jelen esetben nem vonatkozik a főigazgatóra, de az előző, az ő feladatát kijelölő szabály igen.A TÉR rendelet 3. §-ának (1) bekezdése egyértelműen kimondja, hogy „a munkáltató nevében a teljesítményértékeléssel kapcsolatos jogkört az értékelő vezető (jelen esetben a főigazgató) gyakorolja”. A (2) bekezdés szerint, ha a munkáltató több tagintézménnyel vagy intézményegységgel rendelkező intézmény, és az értékelendő személyek létszáma ezt indokolja, a köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzata rendelkezhet úgy, hogya) az igazgató a helyetteseit, valamint a tagintézmények igazgatóit,b) a tagintézmény igazgatója a tagintézmények tagintézményigazgató-helyetteseit,c) az intézményegység-vezető az intézményegységvezető-helyetteseitértékeli. Az a) pontban szereplő igazgatón jelen esetben a 2. § 2. pontja alapján a főigazgató értendő. A (2) bekezdés csak a vezetők – tagintézményigazgató-helyettesek és intézményegységvezető-helyettesek – feletti értékelési jogkör átengedését teszi lehetővé a tagintézmény igazgatója vagy az intézményegység-vezető részére. A beosztott köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állókat (óvodapedagógusokat, pedagógus-előmenetel alá tartozó nevelést közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottakat), valamint a főigazgató-helyettest, a tagintézmények igazgatóit tehát a főigazgató köteles értékelni.A főigazgató a TÉR rendelet 3. §-ának (3) bekezdése szerint közreműködőket vonhat be, akik a 2. § 3. pontja szerint a következők lehetnek: a főigazgató-helyettes, az igazgatóhelyettes, a tagintézmény-igazgató, az intézményegység-vezető, tagintézményigazgató-helyettes, intézményegységvezető-helyettes, valamint az értékelendő személy munkaközösségének vezetői. A közreműködő joga, hogy részt vegyen az értékelő megbeszélésen, és hogy az értékelő […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.